19 Ağustos 2017 Cumartesi

2017 AĞUSTOS AYI GÜNLÜKLERİ 1

1 AĞUSTOS 2017 SALI  Sabah erkenden arılık 56 çerçeve bal alındı, süzüldü. Önceki bal sırları yıkandı, yıkamadan elde edilen suya bal ilave ederek geç çıkan oğullara vermek üzere bal şerbeti hazırlandı.  Süzülen çerçeveler akşam üzeri kovanlara verildi, Şerbet de zayıf oğullara.

2 AĞUSTOS 2017 ÇARŞAMBA   Bal süzmeye iki hafta kadar ara verdim. Sırsız ballar sırlanmalı, bir de kenarları sırlı alt ortada avuç içi kadar kapalı yavrulu çerçevelerin yavruları çıkmalı, ondan sonra bal sağımına devam.
Balların yarısını tenekelere doldurdum, geri kalan bal dinlendirme kazanlarında dinlenince kavanozlanacak. Bal süzdüğüm mekanı ve bal süzmede kullanılan araç - gereci temizledim.

3 AĞUSTOS 2017 PERŞEMBE  Dinlendim.

4 AĞUSTOS 2017 CUMA           Dinlendim. Akşama doğru baraj kenarına gittim ama tam asfalttan çıkıp, 50-60 metre kadar orman yoluna girmiştim ki iki tane çam ağacı kesilerek yol kapatılmış, ayrıca birkaç tane de yabani armut kesilip desteklemişler. Araç geçemez. Geri döndüm.

5 AĞUSTOS 2017 CUMARTESİ    Çok sıcak bir gün... Arılıkta su işleri yaptım. Son anaarıları kontrol ettim. Hepsini kovanında gördüm. Vakti gelenler yavruya başlamış. 5 tanesi de önümüzdeki günlerde başlar.

 
6 AĞUSTOS 2017 PAZAR    Öğleden sonra termometre 37-38 derecelerde. Dün su işi eksik kalmıştı. Bu gün tamamladım. Ceviz fidanı yaprağında çekirgeler:
 
 7  AĞUSTOS 2017 PAZARTESİ     Çok sıcak, dinlenme günü...

8  AĞUSTOS 2017 SALI   Çok sıcak bir gün arılıkta yapacak iş yok...

9  AĞUSTOS 2017 ÇARŞAMBA  Bugün biraz esinti var ve hava boğucu değil. Saat 15.00 sıraları arılık... Temmuz sonundaki oğulları kontrol ettim, kraliçeleri gördüm, peteklerde yavru gözleri hazırlanmış. O gün kutuya alıp, anasını değiştirdiğim arısı az olan bir kovana verdiğim ana arıyı dış görüntü olarak arılığın güzellik kraliçesi ilan ettim. İnşallah ana arılığı da iyi çıkar.

10 AĞUSTOS 2017 PERŞEMBE  Sanayiye gidip, ona ondan birkaç takoz hazırladım.

11 AĞUSTOS 2017 CUMA   Öğleden sonra arılıkta bir tur attım. Biraz su işi yaptım. Eve gidip, önceden paketlediğim sır mumlarını bir kaba boşaltıp üzerine tertemiz su dökerek yavaş yavaş karıştırmaya başladım. Sır mumunun balını yıkadım. Temiz bir kovanın üzerine paslanmaz malzemeden yaptırdığım süzgeci koyarak mumların suyunu süzdüm. Süzme işi bitince elde edilen şerbetlere bal ekleyerek şişeledim ve geç çıkan oğullara vermek üzere  bir kenara koydum. Sır mumlarını da mum eritme kazanına aldım. Hazırladığım şerbetleri arılara akşam verdim.

12 AĞUSTOS 2017 CUMARTESİ   Köye gittik. Kazanlardan birindeki balı kavanozlara doldurduk.
Mum eritmedeki sır mumlarını erittim.

13 AĞUSTOS 2017 PAZAR   ...

14 AĞUSTOS 2017 PAZARTESİ   İki yıldır köye gitmeyen kaynanamı çocukları köye götürdü, konu komşu ile görüşsün diye. Kayınçolar ve bacanak ailece birkaç gün köyde kaldık.

Akşamüstü arılıkta bir oğul

15 AĞUSTOS 2017 SALI  Öğle saatlerinde arılığa uğradım.

16 AĞUSTOS 2017 ÇARŞAMBA   Bal süzmeye devam.... Eşim, büyük oğlum ve ben...
 
 17 AĞUSTOS 2017 PERŞEMBE   Bal süzmeye devam ...
 
 


 
 
 
18 AĞUSTOS 2017 Bugün bu arılıkta son hasadı yapacağız. Geçen yıl birkaç adet kısa kat yapmıştık. Fakat çerçevelerini yapamamıştık. Amacım kısa katlarda petek bal üretmekti. Mayıs sonu, haziran başı gibi bu katları güçlü kovanlara verdim. Bu kovanların her birinden tam sırlı onar çerçeve bal aldım. Bazısından da petek bal elde ettim. Petek balların hasadında parmaklarım arı zehrine doydu.

 Yukarıdaki görselde olduğu gibi böyle bir kovanın doğal petek balını aldım. Normal çerçevelerini ilerideki günlerde alacağım. Bugünlük yediğim arı zehiri fazla gelebilir. Elden geçirdiğim kovanların çoğunda ballıkta alamadığım çerçeveler kaldı. Çünkü peteğin üstü ve yanları sırlı bal, alt ortada ise avuç içi kadar kapalı yavru var. O petekleri arıya bıraktım. Bereket versin. Bu arılıkta verimli bir sezon geçirdim. 15 kilo bal aldığım arı olduğu gibi 40-45 kilo bal aldığım arı da oldu. Hem oğul veren hem de bal veren arılar da var. 50'nin üzerinde doğal oğula, birkaç tane bölme oğula sahip olduk. Ayrıca anaarısı değiştirilen epey kovan oldu, onlar da oğul sayılır. 2017 arıcılık sezonunun sonuna doğru böyle çalışmalarla devam ediyoruz. Uygun hava şartları oluştuğunda formik asitle varroa mücadelesine devam. Geçen yıl arıların tamamına yakınına formik asit verdim ve bu yaz rahat ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder