5 Kasım 2017 Pazar

2017 EKİM AYI ARILIK İŞLERİ

1 EKİM 2017 PAZAR  İkindi saatlerinde arılığa gittim. Giderken yol boylarındaki çukurlarda dün yağan yağmur suları vardı. 30 eylül günü bölgemize epey yağmur yağmış. Arılığa uğradım hava serin, bazı kovanlara arılar girip çıkıyor.

2 EKİM 2017 PAZARTESİ Öğleden sonra İnece'ye gittim.

3 EKİM 2017 SALI ...

4 EKİM 2017 ÇARŞAMBA  İkindi saatlerinde arılık, varroa mücadelesine devam, klasik kovanlara Bayvarol verildi.

5 EKİM 2017 PERŞEMBE  İkindi saatlerinde arılık, henüz varroa mücadelesi yapılmayan klasik kovanlara Bayvarol verdim.
Daha önce formik asit verdiğim kovanlara 2. tur formik asit verdim. Hava şartları formik asit için uygun.

6 EKİM 2017 CUMA  İş çıkışı arılık... Kalan son birkaç kovana Bayvarol verdim. Zamansız çıkan veya başka yerden gelen zayıf bir oğul tükenmiş.

7 EKİM 2017 CUMARTESİ  Yağmurlu bir cumartesi...

8 EKİM 2017 PAZAR Öğle saatlerinde arılık... Hava az bulutlu 20 derecelerde, biraz rüzgarlı... On beş  kadar kovanı elden geçirdim. Örtü tahtasını kuluçkalığın üzerine aldım. Arılarda yavru durumu azalmış. Şimdilik mevcutlar iyi. Bal sıkıntısı olmayan kovanları iki katlı kışlatacağım.

9  EKİM  2017 PAZARTESİ Öğleden sonra arılık ... Arıları kışlatma hazırlığına devam... 14 çerçeveli büyük kovanlardan birinde sorun var. Anarıyı ve yeni yumurta ve yavru yok. Çıkmaları yaklaşmış kapalı işçi arı yavruları var. Birkaç tane de anarı yüksüğü gördüm. Bu saatten sonra anarı olmaz. Son bir kez daha kontrol edip yedekteki anaarılardan birini vereceğiz.
Sonraki günlerin birinde kontrol ettim, yeni çıkan anarı gezinip duruyor.

10 EKİM 2017 SALI ....

11 EKİM 2017 ÇARŞAMBA İkindiye yakın arılık ... Kış hazırlıklarına devam... Yağmurdan sonra kaz otları gayet güzel gelişmiş. Günün bu saatinde kaz otlarına çalışan arılar gördüm.

12 EKİM 2017 PERŞEMBE ...

13 EKİM 2017 CUMA  İkindi saatlerinde arılık... Hava güzel, arılar kovana dönüyor, kaz otlarından nektar girişi var.  İki adet kış elma ağacım vardı. Elmalarını topladım, son yağmurlardan sonra hem lezzeti iyileşti hem de sulu, sert ve kütür kütür yenecek kıvama geldi.

14 EKİM 2017 CUMARTESİ  Öğle saatlerinde arılık, hala iki katlı olan kovanlar var. Onları kontrol ediyorum. Bal durumu uygun olanları iki katlı bırakıyorum, diğerlerini tek kat bırakıyorum. Bu arada varroa durumunu incelemeye çalışıyorum. Gerek gördüklerime bayvarol veriyorum.

15 EKİM 2017 PAZAR, Bu gün buradaki  kış hazırlıkları bitti. Akşamüstü biraz pirket aldım .

16 EKİM PAZARTESİ GÜNÜ Öğleden sonra baraj kenarındaki arılara gittim. İlkbaharda bazı kovanları toprak üzerine bırakmıştım. O kovanları pirket üzerine aldım.

17, 18 ve 19 EKİM 2017 tarihlerinde arılarda çalışmam olmadı.

20 EKİM 2017 CUMA Bazı kovanlardaki varroa durumundan şüpheleniyordum, emin olmak için alttan çekmeceli kovanlardan birkaç tanesine akşam saatlerinde ve 22 derece sıcaklıkta 5 cc yüzde 85'lik formik asit verdim.

21 EKİM 2017 CUMARTESİ  Öğleden sonra arılığa uğradım. Formik asit verdiğim kovanların fotoğrafını çektim. Son oğullara şerbet verdim. Balını süzdükten sonra açığa bıraktığım kara mumlu çerçeveleri ve yağmada bozulan çerçeveleri alıp İnece'deki eve taşıdım. 20 kadar pirket alarak eve döndüm.

22 EKİM 2017 PAZAR Baraj kenarındaki arılara gittim ve yerdeki kovanları pirket üzerine koydum.

23 EKİM 2017 PAZARTESİ, 24, 25, 26 VE 27 EKİM .....

28 EKİM 2017 CUMARTESİ Yağmurlu bir gün.

29 EKİM  2017 PAZAR Yeni kurulan Türk devletinin yönetim biçiminin ilan edişinin 94. yılı     CUMHURİYET BAYRAMI KUTLU OLSUN. İkindi saatlerinde ihtiyacı olan oğullara besin takviyesi yapıldı.

30 EKİM 2017 PAZARTESİ ....

31 EKİM 2017 SALI Akşam üstü arılık turu ... Kırağı düşmüş.

Arılar,  bölgemizde ekim ayında  kışlamaya hazırlanır. Kovan düzeni, varroa mücadelesi, ihtiyacı olanların beslenmesi vb.
Kışa hazırız, güzel havalarda arıları izlemek üzere arılığa gideceğiz. Fırsatımız olursa oksalik asit vereceğiz. Mart ayında sağ olan arılarla yola devam edeceğiz. Gönül ister ki hiç kış kaybı yaşamayalım ama illaki şu ya da bu nedenle kayıplar olabiliyor. Hatta arılar iyi takip edilmezse yazın bile arı kaybı yaşanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder