14 Temmuz 2013 Pazar

2013 BAL SEZONU HAYAL KIRIKLIĞI YARATIYOR

Hayal kırıklığını kendim ve görüştüğüm arıcıların anlattıklarına göre yazıyorum. Oysa geçen ay bu zamanlar biraz bahar balı alma umudum vardı. Maalesef almak kısmet olmadı. 7-8 yıllık arıcılık çalışmalarımda en verimsiz sezonu yaşıyorum. arılar yaklaşık 12-13 gündür ayçiçeğine çalışıyor iyi de nektar geliyor. Fakat biz, arıları bu bal akımına yeterince tarlacılarla çıkamadık, sorun burada. Yine de kuvvetli kovanlardan - büyük kovanlardan- 35-40 kilo bal verecek arılar var  Onlar verimi düşük kovanlarla dengeyi sağlayacaktır.
.
 



Burada karşılaştığım arıcı dostlar da ayçiçeğine umut bağlamış durunda


Oğul dönemine hazırlık olsun diye 10 adet ruşet yaptık ama bu sene oğul da alamadık doğru dürüst...




 Boy boy, renk renk, çeşit çeşit örümcek,,, Çoğu arıları ağa düşürme için ağını atm
ış ve bizimkileri almış ağa...
 

 
Okuyucu ve izleyicilere selam ve saygılar.

3 yorum:

  1. tahsın bey bizdede durum aynı bal verimi bu yıl düşük ben sızden olsam kovanalrı birlştiririm böylece tarlacı sayısı artar bal toplar arı
    kıt zamanlarda arıyı bilrştimeniz sizin karınıza sonra tekrar bolersiniz
    başarılar

    YanıtlaSil
  2. Tahsin Bey sezon hepimize bereketli olsun. Bende yeni başladım bu arıcıcılığa. Bir arkadaşın arılarıyla birlikte Çatalcada ayçiçeği tarlasının kenarına bıraktık 3 hafta önce 10 gün sonra gittiğimizde henüz bir şey yoktu. Arkadaş nektar akımı yeni başlıyor dedi. Bütün ayçiçekleri açmıştı. Şunu merak ediyorum ayçiçekleri açtıktan ne kadar süre sonra nektar akımı sona erer. Yani ayçiçeği sezonu ne zaman kapanır.Cevaplarsanız sevinirim. hayırlı geceler.

    YanıtlaSil
  3. Uzun zamandır internetten uzaktım. Umarım aradığınızı bulmuşsunuzdur. Selamlar.

    YanıtlaSil