5 Şubat 2023 Pazar

2023 OCAK


2023 SICAK GEÇEN BİR OCAK AYIYLA BAŞLADI

 4 OCAK 2023 ÇARŞAMBA Bugünlerde havalar sisli Aralık ayının son haftaları ve ocak ayının ilk haftası sisli geçti. Sabahları yoğun bir sis, öğleye doğru sis aralanır gibi oluyor ve İnece'ye gidiyorum. Orada müthiş bir sis var. Neyse saat ikiye doğru sis azaldı ve güneş kapladı ortalığı. Yağma yapılan dört kovan vardı. Birinde hiç bal kalmamış Birinde kenardan iki peteğe pek zarar verememişler. Bir kovanda üç tane yarım ballı çerçeve ve son kovanda peteklere pek dokunulmamış. Ballı petekleri kovanlara dağıttım. Bu arada iki üç arının örtü tahtasını kaldırıp baktım. Bir tanesinin çerçevelerini tek tek inceledim. Kraliçeyi gördüm. Avuç iç kadar kapalı yavru var.





Burada şimdiye kadar dört arı kaybı yaşadım.

6 OCAK 2023 CUMA Demircihalil baraj kıyısı... Hava güneşli ve 13-14 derecelerde... Arılar temizlik uçuşu yapıyor. Şimdilik durumlar iyi gibi.

8 OCAK 2023 PAZAR İNECE Güneşli bir kış günü, sıcaklık 13-14 derecelerde... Arılıktayım. Arılar kovanlara girip çıkıyor. Kovanın birinin uçuş tahtası kirlenmiş ve kalabalık bir arı trafiği var. Maalesef bu kovanı da kaybettik. Kovanı inceledim. Arısı bitmiş. Bir çerçevede çok az kapalı yavru kalmış. Kovan dibinde arı ölüleri var. Kuluçkalık bal dolu... Kovan giriş deliğini kapattım. Diğer kovanların girişlerini daralttım. Bu yıl bir haller oluyor, ballı kovanlarda arılar ölüyor. Küresel ısınma var, buna alışık değiliz. Daha şimdiye kadar doğru dürüst bir kış olmadı. Arılar hep aktif olunca kış arılarının ömrü bitiyor. Arkadan yeni nesil arı gelmeyince zayıf düşenler yağmalanıyor. Sonbaharda varroa mücadelesini bu kovanlarda formik asitle yaptım. Hemen her sene birkaç kovan asitin etkisiyle anaarıyı kesiyor. Şu ana kadar yağmalanan kovanların hepsinde formik asit kullanıldı. Başka bir neden de bu yıl bal verimi yüksekti. Bazı kovanlarda kuluçkalık bal doluydu. Sonbaharda anaarının çerçevelere yavru yapacağı alan kısıtlıydı. Geçmişte farklı yıllarda iki kovan bu yüzden yağmalanmıştı.

16 OCAK 2023 PAZARTESİ Az güneşli, 12-13 derecelerde bir sıcaklık... İnece'de arılık... Arılar uçuşuyor ama geçen yıllardaki canlılık yok. Kovanlardaki arı nüfusu azalmış... Birkaç kovanın önünde ölü arılar var.  


19 OCAK 2023 PERŞEMBE Lodos esiyor, parçalı bulutlu baraj kıyısında 18 derece bir sıcaklık...

Maalesef arı kayıpları ve yağmalar devam ediyor. Bugün iki kovanın söndüğünü gördüm. Birine en son gittiğimde ballı çerçeve vermiştim. o kovan yağmalanmış. Kovan önünde ve içinde arı ölüleri dolu, çok az sağ kalan arı var, başka bir kovana üç tane yarım ballı çerçeve koyarak, o az sayıdaki arıyı ona koydum. Ana arıyı göremedim. Yukarıdaki kovanlardan birinde de durum iyi görünmüyor..

23 OCAK 2023 PAZARTESİ Serin, bulutlu bir havada İnece'deyim. Arılığa uğradım, genelde ortalık sakin ortalıkta pek arı görünmüyor. En kenardaki kovanda arılar giriş -çıkış yapıyorlar. Kovan başında durup biraz izledim ve arıların gidiş- geliş yönünü inceledim ve kovandan çıkan arıları izledim, önde bir kovana girip çıkıyorlar. O kovanı yağmalıyorlar.

YAĞMACIYI SUÇÜSTÜ YAKALADIM
Dün öğleden sonra arılığa uğradım. Hava kapalı ve 12 derece... Kovanlarda pek faaliyet yok. Kenardaki kovana arılar girip çıkıyor. Kovan girişi temiz. Kovanın başında bir iki dakika gözlem yaptım. Arıların geliş-gidiş yönünü belirledim ve giden arıları izlemeye başladım. Ön taraftaki bir kovana giriyorlar. Başladım video çekmeye, sorguya çektiğimde suçunu inkara yeltenmesin. Elimde sağlam kanıt olsun. Kovanın dışına el demiri ile birkaç defa vurdum, başladılar kovandan çıkmaya.
Arılıklarda zaman zaman karşılaşılan bir durum yağma olayı.

26 OCAK 2023 PAZAR Demircihalil'de baraj kıyısına gittik. Şerif'le...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder