29 Ocak 2016 Cuma

2016 OCAK SONU ARILIK

Bir hafta aradan sonra arılıktayım. Salı günü sabahı karla uyandık. Altı yedi saat kadar kar yağdı.Yağan kar iki günde eridi.

 Arılar epeydir salkımda. Perşembe günü ( 28 ocak 2016) hava iyiydi ama her taraf çamur içinde olduğu için ve de cuma günü daha sıcak hava tahmin edildiği için bu gün arılığa gittim. Arılığa varmadan arı sesini işitmeye ve uçan arıları görmeye başladım.


Arılıkta merak ettiğim bir durum var. Duyumlarıma göre arı ölümleri varmış, hem de epey çokmuş.. Haliyle bizim arılar  ne durumda diye merak ediyor insan. Sıradan bütün kovanlara tek tek bakıyorum.



Bazı kovanlardaki arı trafiği normal, bazı kovanlarda temizlik uçuşu, bazı kovanlarda ise daha sakin bir arı trafiği var. Bu dış gözlemle kesin bir şey söylemek mümkün değil ama karamsar olmak için bir sebep yok. Şimdilik arılarım sağlıklı görünüyor.

Bir ruşet kovan bir de normal kovanın örtü tahtasını kaldırıp baktım, durumlar iyi fakat ruşet kovana besin desteği gerekiyor. Zaten açma nedenim de arının bal durumunu zayıf olabileceğini tahmin etmemdi.

Birkaç kovanımı iki katlı kışlatıyorum, onlardan on iki çerçevelik bir kovanın da durumunu görmek için baktım. İkinci katta az bal kalmış. arı mevcudu  güzel görünüyor.

Bazı kovanlara az da olsa polen getiren arılar gördüm. Bir ay sonra karaağaçlardan kuvvetli polen gelişi başalar.



Okuyucu ve izleyicilere selamlar, saygılar.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder