3 Ağustos 2017 Perşembe

2017 TEMMUZ İKİNCİ YARI

16 TEMMUZ 2017 PAZAR  Dinlendim.

17 TEMMUZ 2017 PAZARTESİ  Hava serin ve parçalı bulutlu ama bulutu daha çok rüzgarlı bir gün. Öğleye doğru arılığa uğradım. Vatandaşın biri su kanalına alıcı atmış, iki gün önce tarla yolunda su gördüm. 3-4 gündür bu su akıyor olmalı. Yanımdaki düz tarladaki buğday sular altında kalmış, insanlar neden bu kadar vurdumduymaz acaba? Tarlasına suyu salıp başıboş bırakıp gidiyor. Hiç komşularını düşünmüyorlar...

18 TEMMUZ 2017 SALI  Dün akşamdan beri yağmur yağıyor. Saat 13.00 itibariyle yağmur devam ediyor. Dinlenme günü...

19 TEMMUZ 2017 ÇARŞAMBA  Öğleden sonra arılığa uğradım. Dünkü yağmur epey yağmış, her taraf ıslak, çukurlar su dolu... Arılar çalışıyor. Asmalar için üçüncü sıra tel çektik.

20 TEMMUZ 2017 PERŞEMBE, arabanın alabildiği kadar bal tenekesi ve üç koli kavanoz alıp köye bıraktım. Arılığa uğradım çıkması gereken anaarılar vardı, kontrol ettim ve çıktıklarını gördüm.

21 TEMMUZ 2017 CUMA  On iki adet bal tenekesi aldım. Şehirdeydim, dinlendim.

22 TEMMUZ 2017 CUMARTESİ  Bal tenekesi ve bal kavanozu alıp, köye götürdüm. Arılığa uğradım. Anaarısı değiştirilmesi gereken arılar vardı, onları kontrol ettim. İşler yolunda.

23 TEMMUZ 2017 PAZAR  Dinlendim.

24 TEMMUZ 2017 PAZARTESİ  Bal süzme hazırlığı, öğleden sonra ailece İnece'ye gittik. Bal süzerken kullanacağım alet, araç- gereç temizlendi. Bir ara arılığa uğradım, erik ağacında zayıf bir oğul, bir sandık uydurarak aldım.


25 TEMMUZ 2017 SALI  Sabah 06,30 arılık, hafif çiy var. 96 çerçeve aldık. Ballar gayet olgun. Çerçeveler genellikle tam sırlı olduğu için ballıkta fazla arı yok, ballıkta arının az olması kolaylık sağlıyor. Bal zamanı bir kovanı açtığınızda ballıkta arı yoğunluğu fazlaysa arıların ballıkta işi vardır. Balsız ya da az ballı çerçevelere bal koyabilirler, orta çerçevelerde yavru olabilir. Çerçevelerdeki balların sır işini yapıyor olabilirler. Ballıktaki çerçeveler tam sırlandıysa arıların peteklerde yapacağı bir iş kalmaz.
Ballar süzüldü, akşam üzeri süzülen çerçeveler kovanlara geri verildi.

26 TEMMUZ 2017 ÇARŞAMBA Erkenden arılık, 96 çerçeve daha alındı. Bildik işler yinelendi.

27 TEMMUZ 2017 PERŞEMBE Bugün az çerçeve alacağız, çünkü süzdüğümüz balları dinlendirme kazanlarına aldım ve kazanlar doldu, mevcut kovalarımızı doldurduk mu yeterli olacak. 46 çerçeve aldık, süzdük ve bildik işler yinelendi. Gece Kırklareli'ye döndük.
Geçen yıl bal hasadından sonra eski çerçeveler arılar tarafından temizlendikten sonra mumlarını kesmiştim. İki yılda çerçevelerin üçte ikisi yenilendi. Yeni peteklerde daha çok bal birikiyor.

28 TEMMUZ 2017 CUMA Öğleden sonra arılık, etraf kontrol ediliyor, su zamanı gelmiş. Armut ağacına koyduğum eski sepet bu sene gerçekten bir oğul çekim merkezi oldu. Bu gün yine bir oğul yaklaşık dört çerçeve.


29 TEMMUZ 2017 CUMARTESİ  İkindi saatlerinde arılık... Önce oğul konma sepetini kontrol, sepet ağzına kadar arı dolu. Oğul koyacak kovan yok, hadi bakalım eski kovanlardan arının yaşayabileceği şekilde onarım yapma işi ve sonra birkaç gün önce süzüp, arılara verdiğim peteklerden beş adet çerçeve ayarla, kovana yerleştir ve arıları içine silkele... Bir sürü anarı, birkaçını yakaladım ve kutuya koydum.
 
 
Bayramda ziyaretine gittiğim  bir yakınım ki rahmetli babası bir zamanlar 200 kadar sepet kovana sahipmiş. Babasından işittiği bir bilgiyi bana aktarmıştı. Bu sene havalar iyi gidiyor, arılar çok oğul verir, hatta baharda erken çıkan oğullar da oğul verebilir, diye. Gerçekten neredeyse kışın kaybettiğimiz arıların iki katı doğal oğul yakaladım.

30 TEMMUZ 2017 PAZAR  Baraj boyundaki arılara gittim. Bu yıl orasının pek keyfi yok. Oğula gitmeyen çalışkan arılar bal yapmış, oğul verenler  kendilerine kadar yapmışlar.

31 TEMMUZ 2017 PAZARTESİ  Öğleden sonra İnece'ye gittik. Yarın bal hasadına devam edeceğiz. Hazırlık yapmak gerek.


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder