31 Ağustos 2017 Perşembe

2017 AĞUSTOS AYI ARICILIK GÜNLÜKLERİ 2

19 AĞUSTOS 2017 CUMARTESİ   Arıcılık dışı işlerimle uğraştım.

20 AĞUSTOS 2017 PAZAR      Peteklerden çıkan sır mumlarını erittim.

 Akşam vakti son çıkan oğullara ballı şerbet verdim. Maşallah bu günlerde hem sabah hem de akşam saatlerinde çok güzel polen getiriyorlar. Portakal kabuğu renginde ve kemik renginde polenler.
Son günlerde yumruk kadar oğullar görmeye başladım. Benden mi çıkıyor, başkasından mı geliyor bilemiyorum ve onları kendi kaderine bırakıyorum.

Kışın soğuktan etkilenerek kurur gibi olan narlar sonradan sonraya canlandı ve ağustos ayında çiçek açarak meyve verdi.
 
21 AĞUSTOS 2017 PAZARTESİ   Arıcılıkla ilgili etkinliğim olmadı.

22 AĞUSTOS 2017 SALI   Yağmurlu bir sabaha uyandık. Öğleden sonra Dokuzhöyük'ten  birkaç kasa domates aldık. Arılığa bir göz attım.

23 AĞUSTOS 2017 ÇARŞAMBA Öğleden sonra İnece'ye gittim. Kavanozları yıkayıp kuruttum.
 
24 AĞUSTOS 2017 PERŞEMBE ..:

25 AĞUSTOS 2017 CUMA  Kırklareli Barajı'nın Demircihalil tarafında bulunan arılarıma yaklaşık bir aydır gidemedim. Çünkü geçen yılki kuraklıktan veya başka nedenlerden dolayı kuruyan çamları kestiler. Arılara gitmek için kullandığım yolu kapadılar. Bugün baraj kıyısındaki arılara gittik, yol açılmış. 59 çerçeve bal aldım. Arılardan biri yağmalanıyordu. Muhtemelen ana arı sorunu yaşamış, yalancı anadan çıktığı belli olan arılar vardı. İki kovan ise büyük olasılıkla çok oğul verdi ve kalan arılar kovanı koruyamadı. Çünkü ana arısı çıkmış pek çok ana arı memesi vardı. Birkaç arı oğul vermiş, oğul veren kovandan bal alamadık. Dört kovan ise tam kat bal verdi ve yüzümüzü güldürdü. Birkaç kovandan ise dörder beşer çerçeve alabildim.



26 AĞUSTOS 2017 CUMARTESİ  Baraj kıyısında boşalan kovanları aldım. Bazı çerçeveleri ağ kurdu sarmış.

27 AĞUSTOS 2017 PAZAR  Sulama işleri... Balını alamadığım bir kovan vardı, onun balını aldım. sekizer çerçevelik iki kasa (16 çerçeve ) bal alarak 2017 bal hasadını bitirmiş oldum. Bereket versin, verimli bir yıldı. Bu arada dere tarafından tüfek sesleri geliyor. Bağrışmalar, köpek havlamaları derken bir avcı gördüm. Hayır ola, rasgele derken domuz sürüsüne denk gelmişler, birini öldürmüşler, biri yaralı dikkat et sana da saldırabilir dedi. Aradan bir süre zaman geçince 7-8 tane avcı tarlalarda görünmeye başladı. Hiç birini tanımam. Neyse uzaktan gördüm. Arabalara binip gittiler.

Bu sene gerçekten oğulun oğul verdiği bir yıl oldu. Maşallah bahar oğulu gibi bir oğul. Ballı çerçeve ve balı süzülmüş çerçeve vererek bir kovana yerleştirildi. 3-4 çerçevelik bir oğul

28 AĞUSTOS 2017 PAZARTESİ  Dün aldığım balları süzdüm. Bal süzme makinesini, sır alma tezgahını yıkadım.

29 AĞUSTOS 2017 SALI  Yağmurlu bir gün ... Hava oldukça serin 20 derece...

30 AĞUSTOS 2017 ÇARŞAMBA  Öğle saatleri eskiyen ve her tarafı dökülen meşhur oğul sepetimde yumruk kadar bir oğul... Neyse köydeki eve gittim. Teneke ve kavanozları sudan geçirdim. Arabaya birkaç teneke bal ve otuz kadar bal dolu kavanoz alarak dönüşte tekrar arılığa uğradım. Oğul hala sepette duruyor. Sevap  olsun diye derme çatma bir ruşet kovana iki adet ballı çerçeve koyarak oğulu içine silkeledim. Hayırlısı olsun.

Arıların bazıları yavru uçuşu yaptırdı.

31 AĞUSTOS 2017 PERŞEMBE  Kurban Bayramı arifesi...
İyi bayramlar...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder