5 Eylül 2018 Çarşamba

AĞUSTOS 2018 ARICILIK ÇALIŞMALARIM

1 AĞUSTOS 2018 ÇARŞAMBA İnece'de ayçiçak tarlasına bıraktığım zayıf arıların kontrolü yapıldı. Bir tane bölme oğulun anaarısının çıkması yakındı. Bölmeyi açtım ana yüksüklerinden birkaçı parçalanmış. Bunun anlamı anaarının çıkmasıdır. Parçalanmadık diğer anaarı yüksüklerini bozmadan kestim. Oradaki anaarısız ruşet kovanlara birer anaarı yüksüğü verdim. Kalan yüksekleri alarak arılığa geçtim. Burada da iki kovana kalan anaarı yüksüklerini verdim. Baraj kıyısındaki arılarda bal hasatı yapmak için hazırlık yaptım.

2 AĞUSTOS 2018 PERŞEMBE  Baraja yakın bölgelere çok çoook yağmur yağmış. Her taraf Hıdırellez zamanı gibi yemyeşil. Arılar bahar gibi yavru yapmış. Hem ergen erkek arı halinde hem de kapalı yavru halinde erkek arı gözleri var. Topraktan yeni çıkan tirfiller var. Çok nemli bir havada bal hasadı yaptım.

AĞUSTOS 2018 CUMA Sabah saatlerinde dün alıp süzdüğüm petekleri arılara götürüp verdim. Yavrusu çok olan kovanların ikisinden kapalı yavrulu birer çerçeve, başka bir kovandan günlük yumurtalı bir çerçeve alarak bir bölme yaptım. Çevrede biraz gezindim. Kızılcıklar geçen yıl sıcaktan daha yeşil iken dalında kurumuştu. Bu sene yağışlı geçince çoğu daha yeni kızarmaya başlamış ve sağlıklı görünüyorlar.

4 AĞUSTOS 2018 CUMARTESİ İkindi saatlerinde İnece'ye gittik.
5 AĞUSTOS 2018 PAZAR İnece'de bu yılın ilk bal sağımını yaptık. Verim düşük. Bal kalitesi yüksek.
6 AĞUSTOS 2018 PAZARTESİ Bal sağımına devam. Gece yaşlı kaynanamı acile götürdük. Yoğun bakıma alındı. üç yıldır bebek gibi bakılıyordu. Bebekten farkı Alzheimer hastası olduğu için durmadan konuşur. Hayal görür. 15- 20 gündür durgunluk vardı. Böbrek yetmezliği ve solunum yetmezliği, çoklu organ yetmezliği... Allah şifalar versin.

 7 AĞUSTOS 2018 SALI 150  tane bal kavanozu aldım. Öğleden sonra İnece'ye gittim. Ayçiçek tarlasındaki zayıf arıları kontrol ettim. Düzelenler var. Üç tanesinin anaarısı geçen hafta çıkmıştı. Önümüzdeki günlerde yavruya geçerler.
Arılıktan plastik kasaları aldım. Dün akşam süzdüğümüz çerçeveleri arılara verirken ağaçtaki boş sepetlerden birine küçük bir oğul girdiğini görmüştüm. Hala sepetin alt kısmında duruyor. Eve geçtim.

AĞUSTOS 2018 ÇARŞAMBA Arılığa uğradım, birkaç kovanda düzenleme yaptım. Yeni anaarılar çıkmaya başladı. Sepetin ağzında duran küçük oğulu kabarmış petek koyduğum bir kovana aldım.

9 AĞUSTOS 2018 PERŞEMBE Geçen hafta süzüp, dinlendirdiğim balı kavanozlara aldım.  Süzdüğümüz balları dinlendirme kazanlarına aktardım. Sırları önce yıkadım, sonra eritip mum haline getirdim.
10 AĞUSTOS 2018 CUMA  Çıkmak üzere olan anaarılar vardı. Onların kontrolü yapıldı. Şimdilik altı adet arının anaarısı yenilenmiş oldu. Çiftleşip kovanlarına dönerlerse işlem tamam olur.

11 AĞUSTOS 2018 CUMARTESİ İkinci defa bal kavanozu aldım.

12 AĞUSTOS 2018 PAZAR Kayınvalidem Hakkın rahmetine kavuştu. Acı ve üzüntülü bir gün, cenaze işleri...


13 AĞUSTOS 2018 PAZARTESİ Baraj kenarındaki arıların yakınlarında çoban Celal'le tanışmıştık. Bir telefon, hocam meşenin dalında bir oğul var. Öğleden sonra gittim, oğulu gördüm, üç çerçeve kadar. Akşam 20.30 sıralarında sepete aldım.


1
4 AĞUSTOS 2018 SALI Dünkü oğulu arılığa götürdüm. Hazırladığım bir kovana aktardım. Tek analı bir oğul, yani anaarı eski ana, hemen yavruya başlar. Arı gayet sakin. Geçen haftaki küçük oğulu kontrol ettim, yavruya başlamış. 
Sulama işleriyle akşam oldu.

15 AĞUSTOS 2018 ÇARŞAMBA Günlük işler...

16 AĞUSTOS 2018 PERŞEMBE Yarım kalan bal sağma işine devam edildi. 

17 AĞUSTOS 2018 CUMA Bal kavanozlama işi yapıldı. Son çıkan anaarılardan üçünün kontrolü yapıldı. Aynı çerçeveden çıkan anaarılardan sarışın olan yavruya başlamış. Az sarışın olan çerçeve üzerinde geziniyor. Üçüncü ruşetteki anaarıyı göremedim. Muhtemelen anaarının başına bir haller geldi.

18 AĞUSTOS 2018 CUMARTESİ …

19 AĞUSTOS 2018 PAZAR Su işleri, anaarısı yenilenecek kovanların kontrolü, yumurtlamaya başlayan anaarıların kontrolü yapıldı.

20 AĞUSTOS 2018 PAZARTESİ Kurban Bayramı arifesi …

21 AĞUSTOS 2018 SALI İyi bayramlar.

22 AĞUSTOS 20128 ÇARŞAMBA 

23 AĞUSTOS 2018  PERŞEMBE Arılığa uğradım, su işleri...

24 AĞUSTOS 2018 CUMA Öykü'müzün düğünü yapıldı.

25 AĞUSTOS 2018 CUMARTESİ Öğleden sonra İnece'ye gittim. Arılığa da uğradım. İlk yağma olayı gerçekleşmiş. Zayıfa hayat hakkı yok. Arının birine takviye yapıldı. 
Ayçiçek tarlasındaki anaarısı yenilenen arılara baktım. Bir tane doğal oğulu açtım. Pis koku geldi. Birkaç çerçeve inceledim. Yavru var normal, bal var, anaarıyı gördüm sağlıklı. İzlenecek. 

26 AĞUSTOS 2018 PAZAR Tekirdağ'da düğün.

27 AĞUSTOS 2018 PAZARTESİ Öğretmen arkadaşım Cevdet'in annesi rahmetli oldu. Cenazeye gittik.
İkindi saatlerinde İnece, anaarısı değiştirilen zayıf arılara şerbet takviyesi. En son anaarı verilen ruşet kovan henüz yavruya başlamamış.
 Köydeki eve uğrayıp, arabaya çerçeve kasalarından birkaç tane aldım.

28 AĞUSTOS 2018 SALI Baraj kıyısındaki arılara gitmek için yola çıktım ama pek bal alınacak hava yok. Hava bulutlu, rüzgarlı, belki düzelir dedim ama gittikçe bozulan bir hava, yağmur damlaları, gök gürültüsü ve şimşek, geri döndüm.

29 AĞUSTOS 2018 ÇARŞAMBA Baraj kıyısındaki arılardan son turfan balı aldım. Süzdüm.
30 AĞUSTOS 2018 PERŞEMBE Bugün ulusal bayramlardan "30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI" kutlu olsun.
Dün süzdüğüm çerçeveleri bu sabah arılara geri verdim. Biraz kızılcık topladım.

31 AĞUSTOS 2018 CUMA Erkenden İnece'deki arılığa gittik. Balını alamadığım birkaç kovan vardı, onların balını aldık. Balları süzdük. Süzülen çerçeveler arılara geri verildi. 

1 EYLÜL 2018 CUMARTESİ Bal hasat işleri bitti. Temizlik günü. Bal çerçevelerini taşıma kasaları, sır alma tezgahı, bal süzme makinesi, sır tarakları, süzgeçler, bal kovaları yıkanıp, kurulandı ve paketlendi. Bal dinlendirme kazanlarındaki ballar tenekelere kondu. Süzülen ballar dinlenmek üzere dinlendirme kazanlarına alındı. Dinlenen balları önümüzdeki günlerde doldurmak üzere 300 kavanoz hazırlandı.
Bu işleri yaptığım mekan temizlendi ve 2018 bal hasadı işleri sonlandı. 

Bal verimi geçen yılın yarısı kadar. Verimdeki düşüşün ana nedeni bahar kuraklığıdır. Martın 28'inden haziranın ortasına kadar kurak geçti, mayıs ortaları ve haziran başında arılarda yavru üretimi azaldı. Kuraklık hububat üretimini de çok çok olumsuz etkiledi.

Sezonun ana bal akımı 15 mayıs ile haziranın ilk haftasıydı. Baskın nektar kaynağı karaçalı, değişik dikenler, arı otu ve çataklardaki birbirine örelenmiş çok geniş bir alandaki sulandığı için sürekli çiçek açan böğürtlen bitkisidir. Bu sene ayçiçek pek yok ama mısır çok. Balların rengi kızıla çalar.



 

 Harika bir yazlık elma, ağustos ve eylül aylarında olgunlaşır. İlaçlama yapmadığımız için küçük ortaklar var.

 Erkenci cevizler, ben olgunlaştım, toplayın, diyor.


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder