1 Ekim 2018 Pazartesi

2018 EYLÜL AYI



1 EYLÜL 2018 CUMARTESİ Bal hasat işleri bitti. Temizlik günü. Bal çerçevelerini taşıma kasaları, sır alma tezgahı, bal süzme makinesi, sır tarakları, süzgeçler, bal kovaları yıkanıp, kurulandı ve paketlendi. Bal dinlendirme kazanlarındaki ballar tenekelere kondu. Süzülen ballar dinlenmek üzere dinlendirme kazanlarına alındı. Dinlenen balları önümüzdeki günlerde doldurmak üzere 300 kavanoz hazırlandı.
Bu işleri yaptığım mekan temizlendi ve 2018 bal hasadı işleri sona erdi.

2 EYLÜL 2018 PAZAR Dinlenme...


3 EYLÜL 2018 PAZARTESİ Öğleden sonra arılık... Su işleri... Ayçiçek tarlasına güçlenmesi için bıraktığım arılardan birkaçını asıl arılığa taşıdım.


4 EYLÜL 2018 SALI … 


5 EYLÜL 2018 ÇARŞAMBA Öğleden sonra arılık... Bal hasadı sırasında bazı kovanlarda varroa  asalağının aşırı çoğaldığı gözlemledim. Varroa mücadelesi için bu havalarda dumanı tercih ettim.


6 EYLÜL 2018 PERŞEMBE …


7 EYLÜL 2018 CUMA Akşam ayçiçek tarlasındaki son arıları da aldım. Zayıf arıları gelişmesi için beslemeye devam.


8 EYLÜL 2018 CUMARTESİ Su işleri... Son çıkan anaarıların kontrolü... Arıların kışa hazırlanması için kuluçkalıkta ballı, polenli ve yavrulu arıları kuluçkalığa toplanmaya başladım.


9 EYLÜL 2018 PAZAR İnece'ye gittim, birkaç kasa bal aldım. Arılığa uğradım. Akşamüstü 23 derece sıcaklık, büyük kovanlara ( 14 çerçevelik) formik asit vermek için uygun. Beş kovana formik asit verdim.



10 EYLÜL 2018 PAZARTESİ Baraj kıyısındaki arılara gittim. Kış düzeni için hazırlık yaptım. Sonra da varroa için kekik yağı sıkıldı.


11 EYLÜL 2018 SALI Öğleden sonra İnece... Havalarda hissedilir derecede serinleme var. Arılar yavaş yavaş kış düzenine hazırlanmalı. Anaarısını değiştiren kovanların kontrolü yapıldı. Arılıkta erkek arı sıkıntısı var. Baraj kıyısında ise bahar günü gibi erkek arı vardı. İki kovanın anaarıları yumurtlamaya başlamış. Büyük kovanlardan ikisinin anaarısını göremedim. Şimdilik yalancı anaya kaçma belirtisi de yok. Üç anaarı ise bugünlerde çiftleşmeye çıkabilir.

İki gün önce formik asit verdiğim beş kovanın çekmecesine baktım, varroa dökülmüş.
Üç kovanın bütün çerçevelerini kontrol ettim. Kuluçkalıkta tam ballı petekler yanlara polen dolu olanlar ve yavrulular biçiminde kış düzenine hazırladım. Varroa için iki kovanda bitkisel bir yağ kullandım. Sonucu önümüzdeki günlerde göreceğim.

12 EYLÜL 2018 ÇARŞAMBA Kırklareli Kakava Şenlikleri başladı. 



13 EYLÜL 2018 PERŞEMBE Kapalı bir hava... İkindi saatleri 23 derece sıcaklık. 20 kadar kovana formik asit verdim. Yeni anaarılardan biri yumurta atmaya başlamış.


14 EYLÜL 2018 CUMA  İkindi saatlerinde İnece'ye gittik. İki gece kalmayı planlıyoruz. 

     Giderken 180 kavanoz aldım. Daha önceden de 210 kavanoz almıştım. Aldığım kavanoz ve kapakları mutlaka temiz sudan geçiririm, iyice kuruduktan sonra bal doldururum. Dinlendirme kazanlarında dinlenen balları kavanozlara doldurma işi yapılacak. Bal süzerken sır alma tezgahında biriken sırları ertesi gün paketliyordum. Onları eritmem gerekiyor. Akşamları da arılığa uğrayıp yeterli besini olmayan birkaç kovan var, onlara şerbet vermem gerekir. 


    Akşam arılığa uğradım. Hava sıcaklığı uygun olduğu için ( 23 derece ) büyük ve iki katlı olan kovanlara formik asit verdim. Hava kararırken zayıflara şerbet verdim. Tehlike var. Zayıfların girişini çok daralttım. Bir kovanın kapağını açtım mı beni takip eden yağmacılar o kovana hücum ediyor. Ayrıca sarıca arılar da bu yıl çok fazla, kovanları sürekli rahatsız ediyorlar.
    Mum eritme işini akşam hava kararınca yapabiliyorum, çünkü çok yakınımızda arı kovanları var. Gündüz yapmam mümkün değil, ortalık arı kaynıyor.

   15 EYLÜL 2018 CUMARTESİ  Köyde evin önünde biraz beton işi vardı. Evin inşaatından kalma kum ve iki torba çimento ile merdivene bir basamak ekledik, dışarıda yerden 30-40 santim toprak altında kalan su saatinin üstüne betondan bir kapak yaptık.

     Kavanozlar yıkandı.
    Akşam zayıf arılara şerbet vermeye devam... Kovanın birinin arka kısmında arı yoğunluğu... Zamansız bir oğul... Biraz izleyince birkaç tane anaarı gördüm. Bir kovan ayarlayıp oğulu yerleştirdim. Dün formik asit verdiğim kovanların fotoğrafını çektim.
    Hava kararınca sır mumları eritmeye devam...

16 EYLÜL 2018 PAZAR İlk iş eritilen mumları kaplarından çıkarmak ve alt kısımlarını temizlemek oldu. Sonra bal kavanozlama işi yapıldı. 


    Kazanlardan birinin vanası bal doldurmaya elverişli, diğeri kavanoza doldururken pek kullanışlı değil, illa yere bal dökülüyor ve etrafa bulaşıyor. O kazanın vanasını değiştirmeliyim. Tenekeye doldurmak için uygun.
    Öğleden sonra arılığa gittim. Elmalara, ayvaya ve armutlara su verdim.

17 EYLÜL 2018 PAZARTESİ Okullar açıldı. Eğitimin içinde olanlar için işbaşı başladı. Başarılar.     


18 EYLÜL 2018 SALI Öğleden sonra İnece'deyim. Arıkaltı denilen mevkide 1993 senesinde diktiğim bir ceviz vardı, ona baktım. Alt dallardan 2-3 kilo kabuklu ceviz topladım.  Sonra arılığa gittim. On çerçevelik, altı çekmeceli kovanlara formik asit verme hazırlığı yaptım. Hava sıcaklığı uygun. Anaarılı zayıf bir kovanla anaarısız kalan bir kovanı birleştirdim. İhtiyacı olan kovanlara şerbet takviyesi yapıldı.


19 EYLÜL 2018 ÇARŞAMBA …


20 EYLÜL 2018 PERŞEMBE  Öğleden sonra arılık... Parçalı bulutlu bir hava... 26-27 derecelerde bir sıcaklık... Yavaş yavaş arıları kış düzenine almak lazım. Kuluçkalığın üzerinden ballık indiriliyor. Kuluçkalıktaki çerçeveler kontrol ediliyor. Ballıktakiler kontrol ediliyor. Kuluçkalığa ballı, polenli ve yavrulu çerçeveler toplanıyor. Üstüne örtü tahtası, onun üstüne de ballığı koyup kapatıyorum. Altı çekmeceli onluk kovanlara formik asit vermek için hazırlık yaptım ve hava kararırken 20 kadar kovana formik asit verdim.

Geç ürettiğim iki anaarının kovanını kontrol ettim, henüz yavru yok.


Geçen hafta nereden geldiğini bilmediğim küçük oğullardan - benden de çıkabilir, başka yerden de gelebilir - birini sandığa aldım. İçinde birden fazla anaarı gördüm, birisini anaarısız kalan bir kovana vermiştim. İkisinin anası da geziniyor.

21 EYLÜL 2018 CUMA …

22 EYLÜL 2018 CUMARTESİ Dinlendirme kazanındaki balı kavanozlara doldurduk, bu kez 175 kavanoz çıktı. Cevizleri topladım. Geçen gün formik asit verdiğim bazı kovanların çekmecesinin fotoğraflarını çektim.
Akşam saatlerinde bir kovanın yağmalanmakta olduğunu fark ettim. Geç vakitte yapacak bir şey yok. 

23 EYLÜL 2018 PAZAR Varroa mücadelesine devam, dün yağmalanan kovan temizlendi. Havalar sıcak ve kurak gidiyor. Üzerinde meyve olan armut ( deveci), elma ve ayva sulandı.

Bu yıl aşırı derecede sarıca arı ( eşek arısı) var. Kışlık elmalara dadandılar, o yüzden elmalara ilaç attım. Yağmalanan kovanın baş sorumlusu eşek arıları, başka kovanların yağmalanmaması  için önlem olarak tuzaklar kurdum.

24 EYLÜL 2018 PAZARTESİ …

25 EYLÜL 2018 SALI 16-17 Derecelerde, bulutlu bir gün. öğleden sonra arılık... pek arı uçuşu yok. Zayıf oğullardan birini sarıcalar rahatsız ediyor. Giriş deliğini iyice daralttım. Kovana tıkladıkça çıkan eşek arılarını cezalandırdım. Son oğullara şerbet verdim.
26 EYLÜL 2018 ÇARŞAMBA
27 EYLÜL 2018 PERŞEMBE …

28 EYLÜL 2018 CUMA İkindi saatleri İnece'deki arılık... 22 derece sıcaklık. Formik asit verme zamanı. 20 tane 14'lü, 25 tane 12'li ve 20 tane 10'luk (10 çerçevelik) kovana formik asit verdim. Bu kovanlar alttan çekmecelidir. 2-3 gün sonra ölen varroaların fotoğraflarını çekip, varroa oranı hakkında bilgi sahibi olacağız.


Son çıkan oğul yavruya başlamış.
28 temmuzdan beri iki aydır arıların olduğu mevkiye yağmur yağmadı. 

29 EYLÜL 2018 CUMARTESİ Tv kanalları Akdeniz üzerinden Ege ve Marmara kıyılarına "Kırbaç" adını verdikleri ve saatteki hızı yüz kilometrenin üzerinde olacak bir kasırgadan bahsettiler, kıyı şehirlerinde bir takım önlemler alındı ama kasırga Ege'ye gelince bizden tarafa gelmekten vazgeçmiş. 
serin ve çisentili bir gün, arı işi olmaz.
30 EYLÜL 2018 PAZAR Rüzgarlı, serin bir gün. Evi ısıttık. Öğleden sonra yağmur yağdı.

1 yorum: