2 Ekim 2019 Çarşamba

EYLUL 2019

1 EYLUL 2019 PAZAR Sıcak bir eylül günü, öğleden sonra arılık... Arılığın üstünde insanın asabını bozan arı kuşu sesleri … Mart ayında ektiğimiz soğanları topladık. Domates ve biber topladık.
Bölme oğulların anaarılarına baktım, hepsi kovanında... Zayıf birkaç arı var onlara bal takviyesi yaptım.

2 EYLUL 2019 PAZARTESİ Öğretmenler 2019 - 2020 Eğitim- öğretim yılı mesaisine başladı.

3 EYLUL 2019 SALI Öğleden sonra arılık … Elmalara ve domates ve bibere su verildi. Deveci armutlarımdan birinin dalı kırılmış, bayağı bir armut vardı.
Büyük kovanlardan birini (14 çerçevelik) açtım, üst katta 5 çerçeve kadar bal var, alt katın bir tarafındaki çerçeveleri balsız görünce alttaki balsız çerçeveleri üste, üstteki ballı çerçeveleri alta aldım.

4 EYLUL 2019 ÇARŞAMBA …
5 EYLUL 2019 PERŞEMBE Öğleden sonra arılık … Bölmelerin anaarıları  kontrol edildi, hala yumurtlamaya başlamadılar. Anaarıları 8-9 eylül gibi çıkması gereken bölme kovana iyi ki bakmışım, bir tana erken doğum vakası var ve üç adet anaarı yüksüğü bozulmuş. Ortalıkta gezinen eski yumurta anaarısını bir kutuya aldım. anaarısı olmayan iki bölme vardı, kestiğim iki adet anaarı yüksüğünü onlara verdim.
Geçen ay bal hasadı yaparken yavrulu ya da sırsız çerçeveleri almak ve arıları kış düzenine sokmak için hazırlıklara başladık 20 kadar arının kontrolü yapıldı.

6 EYLUL 2019 CUMA İnece'deki arılıkta kış hazırlıkları yaparken tekne kazıntısı balları aldık. Süzdük. Bu günlerde göç halindeki arıkuşları arılık üzerinde kafileler halinde uçuş yapıyorlar. Onların da habercisi var galiba değişik bir ötüş şekliyle iletişim kuruyorlar gibi geldi bana.
Ayçiçekler biçiliyor, ayçiçek tarlasına taşıdığım son oğulları yerlerine götürüyorum.

7 EYLUL 2019 CUMARTESİ Baraj kıyısı... Sonbahar yavaş yavaş yaklaşıyor. Doğa sarardı,  ağaçlarda rengarenk yaşlı yapraklar... Havalar serinlemeye başladı. Arıları kışa hazırlık çalışması başladı. Petek bal deneme kovanına aldım. Pek başarılı sayılmayız ama önümüzdeki yıl da denemeye devam. Kovanın birinde varroa hasarlı yavrular var, Geçen hafta müdahale ettim, sonuç almak için bir 14 gün daha beklemek gerek.

8 EYLUL 2019 PAZAR  Balını süzdüğüm eski petekleri kestim. Sır mumlarından bir partiyi yıkadım ve suyuna bal ilave ederek şerbet yapıp akşamüstü arılara verdim.
Son anaarılardan ikisi çıkmış, birini kesmişler. Daha önce çıkan anaarılar henüz yumurtaya geçmedi.

11 EYLÜL 2019 ÇARŞAMBA İkindi saatlerinde köye gittik. Kavanozları ve tenekeleri  yıkadık, Pazar günü yıkadığım sır mumlarını erittim.

13 EYLUL 2019 CUMA İkindi saatlerinde arılık biber ve domates topladık ve onlara biraz su verdim. 22 ağustos doğumlu anaarıları kontrol ettim, yavru yok. Anaarılar sinek gibi küçülmüş. Geçtiğimiz yıllarda eylül ayında çıkan anaarılardan ertesi yıl bal aldım.
Köyden yedi kasa bal alıp, Kırklareli'ne döndüm.

14 EYLÜL 2019 CUMARTESİ Sır mumlarından bir kısmını erittim.

18 EYLÜL 2019 ÇARŞAMBA İkindi saatlerinde arılık.... 2019 yazının giderken ki  en sıcak günü bu gün galiba. Bu akşamüstü pek arı kuşu yok ama kır kırlangıçlarının kuzeyden güneye uçuşları var. 15-20 gündür benim arılara gittiğim saatlerde arılar pek çalışmıyor, onlar da galiba düşmanlarından (arı kuşlarından) korunmak için pek çıkmıyorlar.
Bu sürede sekiz kadar yeni kraliçem vardı, onların durumunu merak ediyorum, çiftleştiler mi, kovana dönebildiler mi, dönenler yavruya geçti mi? soruların yanıtını hafta sonunda alacağım. Biber ve domatesler son kez bir su verdim.
Çataklardaki börtlenler morarmış, biraz da çiçek var, akşam saatlerinde tek tük arı gördüm.

20 EYLÜL 2019 CUMA Sabah yağmurla uyandık.

21 EYLÜL 2019 C8UMARTESİ Öğle saatlerinde arılık, hava durumu 21-22 derece civarında bir sıcaklık, parçalı bulutlu bir gökyüzü... Acı biberler dalında epey bir kızarmış... Sezonun son anaarılarını kontrol ediyorum, güzel bir haber yok. üç tanesinde anaarıyı gördüm, diğerlerinde göremedim. Yalancıya kaçmadıklarına göre kovan içinde bir yerlerdedir.
Eve geçip, sır mumlarından bir kısmını yıkayıp, ballı şerbet yaptım ve akşamüstü arılara verdim.

22 EYLÜL 2019 PAZAR Öğle saatlerinde arılık, açık bir hava 22-23 derece bir sıcaklık... Havada arı kuşu görünmüyor, sesi de duyulmuyor. Önceki günkü yağmurdan sonra havada bir berraklık var. Arılar 2-3 haftadır bugünkü gibi çalışmıyordu. Pek çok kovan yavru uçuşu yaptı. Damızlık oğullardan birini açtım, beklediğimden daha az balı var. Yavru durumu da az. Galiba ağustos sonu ve eylül başı sıcakları ile arı kuşlarının göçü arıların yavru durumunu olumsuz etkiledi. Dün de baktığım birkaç kovanda ahım şahım yavru yoktu. Birkaç tane boş kat vardı, onları eve taşıdım.

28 EYLÜL 2019 Öğleden sonra arılık... Eylülün son günleri ama hava bayağı bir sıcak. Önceki akşam biraz yağmur çiselemişti ama toprak işlemek için yetersiz.
Arıları kış düzenine sokmaya başladık. Varroa ile mücadele için flumetrin etken maddeli şeritlerimizi çerçeve aralarına sarkıtıyoruz.
22 ağustos doğumlu anaarılar henüz yeni yeni yumurtlamaya başladı.
Son bölmelerden anaarısız kalan iki tanesini bu akşam analı iki bölme kovanla birleştirerek kuvvetlendirmiş oldum.

29 EYLÜL 2019 PAZAR Güzel bir sonbahar sabahı, öğleye doğru baraj kıyısındaki arılardayım...
İlk iş anaarı sorunu olan kovanı açtım. Yeni anaarıyı gördüm. varroa önlemi için gerekli malzemeyi bırakıp, bütün kovanları elden geçirdim.
Pek çok kovanın kuluçkalığını kontrol ettim, çok azında kapalı yavru gördüm. Bu eylül ile geçen yılın eylülünü karşılaştırınca şunu söyleyebilirim: Geçen yıl bu zamanlar bu bölgede arı bölüp anaarı yetiştirebilirdik. Bu yıl bölge genelinde arıların yavruyu erken kesti. Fakat göçmen kuşların gitmesiyle ve yağmurun yağmasıyla az da olsa kasım ayına kadar yavru yapacaklarından eminim.

1 EKİM 2019 SALI Akşamüstü sır mumlarını yıkadım ve çıkan şerbete bal takviye ederek 20 kadar oğul kovana verdim. 28 eylüldeki birleştirmeler başarılı olmuş.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder