1 Kasım 2019 Cuma

EKİM 2019

2 EKİM 2019 ÇARŞAMBA Petek bal üretimi için kullandığım çerçeveleri aldım. Umduğum kadar verimli geçmese de umutsuz değilim, önümüzdeki yıl denemeye devam. 
Petek yüzde yüz doğal bal, doğadan gelen nektarla bu hale gelmiştir. 
Piyasada endüstriyel petek ballar görüyoruz, tek renk, tam sırlı, göze hoş görünen petek ballar... O şekilde doğal bal olması için uzun nektar akımına ve güçlü kolonilere ihtiyaç vardır.

3 EKİM 2019 PERŞEMBE Bu gün arılığımdan 6 çerçevelik bir ruşet kovanı çalmışlar.


4 EKİM 2019 CUMA Öğleden sonra ve gece çok şiddetli yağmur yağdı.


Yağmur yağıyor
6 EKİM 2019 PAZAR Yağmurdan sonra arılık turu, çok şiddetli rüzgar esmiş ve yağmur yağmış. Bir orak armudu vardı, soba borusu kalınlığında dibinden kırılmış. Komşu tarlalardaki mısırlardan sanki hayvan sürüsü geçmiş gibi yarısı yere serilmiş.
                                                    Kasırganın yıktığı armut ağacı
12 EKİM 2019 CUMARTESİ Güzel bir sonbahar günü... Elmaları topladık, Bal dinlendirme kazanından kavanozlara bal doldurdum.


13 EKİM 2019 İnece'deki arıları kışa hazırlık çalışmasıyla geçti gün. 35 kovanın bakımını yaptım. Flumetrin etken maddeli şeritler verildi.

Acı biberler
19- 20 EKİM 2019 CUMARTESİ VE PAZAR Günü sonbaharın güzel günleri, cumartesi sabahtan güneşli 23-24 derecelerde bir hava... Arılar kışa hazırlıyorum. Sağlıklı kovanları daha kapağını açarken anlıyorsun, sıkıntılı kovanlar da belli oluyor. Bu arılıkta yüzden fazla kovan var sadece üç kovanda sıkıntılı bir durum var. Biri anaarı değiştirmiş ama yalancı analar yavru yapmış, o yalancı ananın kapalı yavrularının olduğu çerçevede gerçek ve genç anaarıyı da gördüm. İzlenecek...

Buna benzer başka bir kovan daha var. Bir başka kovanda da arı mevcudu azalmış, iki çerçevenin orta yerinde kapalı yavrular var ve birkaç tane anaarı yüksüğü … onu da izlemeye alacağız. Varroa için etken madde verildi. Birkaç kovanı gözlem kovanı yaptım, önümüzdeki günlerde fotoğraflarını alacağım.

Kovanlarda yeterince bal var. Bugünlerde iyi polen geliyor. Eylül ayında çok az yavru olan kovanlarda şimdi kapalı yavrulu çerçeveler var.
Ekim ayı başında yağan yağmurlardan sonra yaklaşık iki haftadır hava sıcaklıkları gündüzleri 22-24; geceleri 13-15 derece arasında gidiyor. Ekim ayı  hava durumu ve bitki örtüsü arılar için çok uygun gidiyor.

26 EKİM 2019 CUMARTESİ Bazı kovanların çekmecesine baktım, epey varroa dökülmüş. 

Kovan çekmecesine dökülen varroalar


28 EKİM 2019 PAZARTESİ Öğleden sonra baraj kıyısındaki arılara gittim. Bir tane anaarı problemi olan kovan vardı. Son kez verdiğimiz günlük yumurtalı çerçeveden kendine anaarı yapmış ve yavruya başlamış. İki adet sepet arı vardı, biri iyi, biri zayıf... Onları bir arkadaşa hediye ettim.



Güz çiçekleri

Arılıktan iki kare
29 EKİM 2019 SALI CUMHURİYET BAYRAMI Törenlerine katıldım. Kırklareli halkı Cumhuriyet Bayramı törenine coşkuyla katıldı ve kutladı. Gazilerle bir kare...

Öğleden sonra İnece'deki arılara gittim. Sorunlu üç kovana baktım. Birinin anaarısı yumurtlamaya başlamış. Birinde henüz yumurta göremedim. Son olarak geçenlerde ( 20 ekim 2019 ) anaarı yüksüğünü gördüğüm kovanda anaarı çıkmış ama herhalde daha çiftleşmemiştir.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder