2 Nisan 2020 Perşembe

2020 MART

KORONAVİRÜS DÜNYAMIZI TEHDİT EDİYOR

İnsanlık pek çok salgın hastalık gördü ama hiç bir hastalık bu kadar anlık izlenmedi. Bilginin anında yayılmasıyla ve dünyada insan trafiğinin yoğunluğu gibi nedenlerle hastalık tüm dünyaya yayıldı. Bu da geçer geçmesine amma bilim insanlarına kulak vererek önlem almak gerekir. Umarım hem ülkemiz hem dünyamız fazla yıpranmadan bu virüse de  alışırız.
1 MART 2020 PAZAR İnece'deki arılık. Hava 14-15 derece... Arılar çok güzel polen taşıyor. Sırayla bütün kovanları gözlemledim. Bir kovanda hiç arı hareketi yok. İlerleyen saatlerde kovan kontrol edildi. Bal yok, ölü ya da diri arı da yok. Bu arılıkta bu sene kayda giren ilk kayıp. 3-4 kovanın da arı trafiği yavaş. Onları ileriki günlerde kontrol edeceğim.
2 MART 2020 PAZARTESİ İnece'deki arılık, bugün daha sıcak ama rüzgarlı... Arılarla işim yok. Meyve ağaçlarının aralarının temizlenmesi... Çok ayrık var. Birkaç yıl önce ektiğim elma tohumlarından çıkan fidanlardan birkaçını söktüm. 15 kadar lavanta dalını anaçtan koparıp diktim.

3 MART 2020 SALI Baraj kıyısındaki arılara gittim. Hava sabah saatlerinde güneşli ve iyi. Arılar öğle saatlerinde bol polen getiriyor. Çiğdemler, karahindibalar, ballıbabalar, kızılcıklar ve adını bilmediğim bazı bitkişler çiçek açmış. Bazı kovanlara donmuş ballardan verdim.

4 MART 2020 ÇARŞAMBA 18-19 derece sıcaklıkta parçalı bulutlu bir erken bahar günü... Arılıkta arpacık soğan ( göver) ektik.
Arılar çok güzel polen taşıyor. Gözde kovanlardan birkaçını erken uyandırma beslemesi yaptım. Erkek yumurtaya erken başlasınlar.

6 MART 2020 CUMA Kırklareli'den İzmir istikametine doğru sabah 07.15'te yolculuk başladı.
1987'den beri görüşemediğim öğretmen arkadaşımla Altınoluk'ta buluştuk. Sonra Menemen'de yeğene uğradık. Ertesi gün İzmir Tireye geçtik.

7 MART 2020 CUMARTESİ Öğle saatlerinde Menemen'deki yeğenimle vedalaşarak İzmir - Tire'ye doğru yola çıktık. İki saate yakın bir yolculuktan sonra Bayındır'a birkaç kilometre kala botanik bahçelerinin arasında bir değerli dostun botanik bahçesinin tabelasını gördüm ve habersiz bir şekilde uğradık. Biraz sonra Tireye hareket ettik. Tire'de kalacağımız yakınlarımızın evine geldik.

8 MART 2020 PAZAR Tire'de bir gün... Tire, dağın kuzey eteğinde kurulmuş yeşil ve güzel bir yer. Öğleden sonra Sedat, bizi ( ben ve eşim) gezdirdi. Tire'nin üzerindeki yamaçlarda bulunan çay bahçelerine çıkıp, kuş bakışı Tire ve ovayı seyreyledik.

9 MART 2020 PAZARTESİ Sabah saat ona doğru Aydın'daki bir yakınıma uğramak için yola çıktık. Öğle saatlerinde Aydın'daydık. Yakınımızla buluştuk ve bir gün onlarda kaldık.

10 MART 2020 SALI Öğleye doğru Aydın'dan Kuşadası'na doğru yola çıktık. Lise yıllarımın yaz tatillerinde çalıştığım Kuşadası'na on yıldır gelmiyordum. Çok değişmiş. Değişim Kuşadası'na güzellik getirmemiş. Çok sevdiğim, saydığım dayımlarda kaldık.

11. MART 2020 ÇARŞAMBA İki akrabayla yaptığımız kısa görüşmeden sonra Kuşadası'ndan ayrıldık. Daha önce hiç gitmediğim Gümüldür ve Ürkmez tarafına direksiyonu çevirdim. Çünkü iki ay kadar önce Ürkmez'deki bir arkadaşımla bir telefon görüşmesi yapmıştım ve Ege'ye gidersem mutlaka uğrayacağım diye söz vermiştim. Sözümü yerine getirdim. Ve ayrıca yüzyüze hiç görüşmeyip, facebook'tan bağlantı kurduğum akrabalarımla iki saat kadar görüştük. Saat 18.00 kadar kaldığımız Ürkmez'den iki üç çeşit kekik alarak Tire'ye doğru yola çıktık.

12 MART 2020 PERŞEMBE Tire'de kaldık, Mardın'de beraber çalıştığım arkadaşım Özer'le  buluştuk. 2-3 saat görüştük.

Eşimle

Sonra botanik bahçesine Ali Bey'in yanına gittik. Dönüş hazırlığı yapıyoruz. Çiçeklerle arabayı doldurduk.

13 MART 2020 CUMA Sekiz gün önce sabah saatlerinde ayrıldığımız evimize varmak üzere sabah 8.30 gibi Tire'den ayrıldık.
Altınoluk'ta arkadaşa uğradık. bir saat kadar sohbetten sonra  yola devam... Yollar tenha, akıcı bir trafik var. Gidişte Eceabat'tan gitmiştik yollar çok bozuk olduğu için dönüşü Lapseki'den yaptık. Akşam saat 21.00 sıraları evimize geldik.

14 MART 2020 CUMARTESİ İnece'ye gittim. Eve ve bahçeye uğradım. Kekikleri ve karabaş otunu diktim. Asmaların olduğu yerde 2-3 saat çalıştım. Çok ter attım.

15 MART 2020 PAZAR  Bugün yağmurlu ve soğuk bir gün. Corona hastalığı tüm dünyayı sarmış durumda. Türkiye'de de bazı önlemler alınıyor. Her aşamadaki okullar tatil edildi., toplantılar iptal edildi, kahvehaneler kapatıldı, toplu ibadetlere ara verildi, bazı iş kolları geçici bir süre işe ara verdi. Bazı ülkelerle yurttdışı yolculuklar iptal edildi.....

16 MART 2020 PAZARTESİ ÇARŞIYA ÇIKTIM, UFAK TEFEK İHTİYAÇLARIMI ALDIM. ÖĞRETMEN EVİNE UĞRADIM.
17 MART 2020 SALI Kısa bir süre çarşıya çıktım.
18 MART 2020 ÇARŞAMBA..
19 MART 2020 PERŞEMBE İnece arılık... 5 litrelik şurupla birkaç kovanı teşvik. Bu arılar arılığın gözdeleri. Yeterince balları var.... Damızlık amaçlı kullanacağım.... Erkek arıyı da erken yetiştirmek gerek.... Asmalarda çalıştım. Ne çok ayrık yapmış. Birkaç kök kekik, birkaç kök lavanta ve biberiye ... diktim.
20 MART 2020 CUMA Baraj kıyısındaki arılardayım. Hava güzel 17-18 derecelerde güneşli... Buraya da 5 litre şurup ve donmuş balla gittim.Arılar çok güzel polen taşıyor. Örtü tahtasını açmadan besleme deliğinden şurup ve bal verdim.

21 MART 2020 CUMARTESİ Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüsü nedeniyle hayat durma noktasına geldi. Bal siparişlerini yerine ulaştırdım.
Öğleden sonra İnece... Hava güneşli, 17-18 derecelerde Geçen sonbaharda anaarısını değiştiren kovanlardan ikisi hep kafama takılıyordu. Birini açtım, anaarı geziniyor ama çok az arı var, yalancı yavru var... Önümüzdeki hafta kovana operasyon yapılacak ve yeni anaarı yapması sağlanacak. Diğer kovanı açtım, İşler yolunda iki çerçeve kapalın yavru var.
Damızlıklardan ikisini 12 çerçevelik kovana aktardım, bal durumunu ve yavru durumunu görmüş oldum.
Elma aşısı yaptım.

22 MART 2020 PAZAR İnece... 17-18 derece... arada bir güneş çıkıyor.  Biraz ayrık ayıkladım. Ağaç diplerindeki filizleri kestim. İki adet armut aşıladım.Birkaç kovana teşvik şurubu verildi.

23 MART 2020 PAZARTESİ Hava serin ve bulutlu. Korana yüzünden sokaklar boş....
24 MART 2020 PAS hava kötü
25 MART 2020 PAS Hava kötü
26 MART 2020 PERŞEMBE Bal siparişlerini yerine ulaştırdım.. Karışık bir hava 12-13 derece  öğleden sonra arılık. Ayrık işinde ter attım. Hava rüzgarlı çarpılmamak lazım, kaçtım.

27 MART 2020 CUMA Hava parçalı bulutlu, 16-17 derece, az rüzgarlı... Arılıktayım, arılarla işim yok. Asmaların olduğu yeri ayrığa kaptırmışım, bel küreği ile asma aralarını kazıp, ayrıkları ayıklıyorum.
28 MART 2020 CUMARTESİ Cevdet Bey'in yanına gittim ve çetnır cevizinden aşılık dal kestik. Hasan'dan iyi cins aşılık ceviz kalemi aldım.

29 MART 2020 PAZAR Coronavirüs salgını ülkemizi ve dünyayı tehdit ediyor. Öğleye doğru, İnece'ye gittim. Köydeki ve arılıktaki ceviz fidanlarının aşısını yaptım. Ceviz aşısında yeniyim. Arkadaşların tavsiyesine ve youtubedeki videolardan yararlanarak yaptım. Hayırlısı ... Köyde evin bahçesindeki asmaların budama zamanı gelmiş.İki tanesini budadım.

12 çerçevelik bir kov anın kapağını açtım, maşallah...

30 MART 2020 PAZARTESİ  Öğleden sonra İnece'ye gittim. Evin bahçesindeki asmaları budadım. Daha sonra arılığa geçtim. Hava 19-20 derecelerde... Merak ettiğim kovanlardan birkaçını açtım. Durumu iyi olanlara yanıma aldığım 5 litrelik şerbetten azar azar verdim. Geçen seneki oğullardan ikisinde anaarı yavru atmamış. Anaarılarını gördüm. Zaten birinde pek arı da kalmamış.
Daha önce fark ettiğim kısır anaarılı kovana günlük yumurtalı bir çerçeve verildi.
Arılıktaki asmaların budama işini bitirdim.
Akşam arabanın yanına geldim ve arabaya bindim ve dönüş yaptığım sırada sağ ön lastikte sorun olduğunu anladım. Birkaç yüz metre gidebilir miyim diye hareket ettim ama olacak gibi değil. Lastikçi çağırdım, sağ ön lastik bitmiş.Yedekle yola devam.

31 MART 2020 SALI Öğleden sonra İnece'deki yazlık lastikleri almak üzere yola çıktim. Lastikleri arabaya yükledim, dönüşte arılığa uğradım. Biraz ayrık ayıkladım. Kırklareli'ne gelip lastikleri değiştirdim.
Sayın Valimiz koronavirüs nedeniyle kendini 14 gün koruma altına almış. Geçmiş olsun, acil şifalar dileriz.

Mart 2020 sonu itibariyle fark edebildiğim arı kaybı iki kovan, üç kovannın ise anaarısı var, bunlardan biri yalancı yavrulu, ikisinde anaarı geziniyor ama ne kapalı yavru ne de açık yavru var.