30 Eylül 2020 Çarşamba

2020 EYLÜL

1 EYLÜL 2020 SALI Sıcak bir eylül günü 35-36 derecelerde... Öğle saatlerinde İnece... Arılıkta anaarısız kalan kovanlar var. Bu saatten sonra olmaz ya. ya bir de olursa diye günlük yumurtalı çerçeve verdim. Aslında yanlış bir iş. Arıları kışa güçlü sok, baharda bölme yap... Hem daha kaliteli anaarı hem de arıkuşu kapacak korkusu yok. Bu günlerde göç zamanı, sürüsüyle arı kuşu göçü var. Şimdiye kadar epey anaarı kovana dönemedi.

2 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA DİNLENME

3 EYLÜL 2020 PERŞEMBE Sıcak günler devam ediyor. Öğleden sonra baraj kıyısı... Oğul arılara destek için Alpullu şekerden şurup hazırladım. Ruşetlerdeki arılara şuruplarını verdim. Siyah karıncalar rahatsız edecek kadar çok. Sonra beş kovan vardı anaarı yenileyen, onları kontrol ettim. Biri yavruya başlamış. Üçünde yeni kraliçeleri gördüm. Bunlar en az 11-12 günlük, yakında yumurtaya geçerler. Bir tanesi anasız ve arı durumu da az. Kapalı yavrulu ve günlük yumurtalı bir çerçeve verdim, riskleri göze alarak.
Ağustos sonu ve eylül ayı göçmen kuşların kuzeyden güneye göç zamanı... Özellikle arı kuşları birer arı katili. Çiftleşmeye çıkan anaarılar için tehlike yaratıyorlar.
Günlük yumurtalı çerçeve ararken birkaç kovana baktım. Bazısında yavru üretimi durmuş. Yaklaşık 70 gündür burada yağmur yok. Kıraç bölge... Sonbahar yağmurlarıyla birlikte ortalık yeşerecek, karahindibalar, yaban safranları ve güz çiçekleri açacak, arılar polen girişi başlayınca tekrar yavruya başlayacak.
Başlık ekle
Havalar sıcak ve arılarda varroa var, Kovanlara duman verdim. 

4 EYLÜL 2020 CUMA  Hava karışık ve serin bir gün ... Öğleden sonra İnece.... Arılıktaki kanala su salmışlar. Hortumları yayıp sulma işine başladım. Arılarda pek işim olmadı. Geçenlerde amitraz uygulamsı yapmıştım ve çekmeceli kovanlardan birkaçının çekmecesine kağıt koymuştum. Telefonla fotoğraflarını çektim. Felaket varroa var.

5 EYLÜL 2020 CUMARTESİ Havalar sıcak gidiyor.  Öğleden sonra İnece, sulama işine devam...  Ev işleri... Gece İnece'de kaldık.

6 EYLÜL 2020 PAZAR Sabah erkenden arılığa gittim. Sulanması gereken yerleri suladım. Öğleden sonra evin önündeki beton merdivendeki kırık yerlerin tamirini yaptım. Kovan koymak için birkaç tane beton kalıp hazırladım.
7 EYLÜL 2020 PAZARTESİ ... Dinlenme 

8 EYLÜL 2020SALI  Öğleden sonra arılığa uğradım, anaarı sorunu olanlarla ilgilenmek için... Kovanlardan birine bakarken ilkbaharda armut ağacına astığım sepette arı kaynamaya başladı.Oğul gelmiş, gidiyor. Oğul otu ile bir ağaç dalına konmasını sağladım. Verdiğim az ballı çerçevenin üstünde toplanmaya başladılar. Boş bir kovan ayarlayıp çerçeveyi kovana aldım bu arada üç tane kraliçe gördüm. Birini kutuya aldım. Biri kovanda birini bir daha göremedim. Bu arada arı kuşlarının göç zamanı, arılara öyle bir saldırıyorlar ki neredeyse bana çarpacaklar. Akşam üstü kovandaki arı kovan dışına boşaldı. İlgilenmedim. Bazı kovanları birleştirmeye başladım.
,

 

9 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA ....

10 EYLÜL 2020 PERŞEMBE Zatürre aşısı oldum. Öğleden sonra İnece... Önceki gün bıraktığım oğul kovanda duruyor. Anaarısını gördüm. Başka bir kovana verdiğim anaarıyı kafesinden çıkardım. Anaarısız kovanlardan biri yağmalanıyor. 
Akşam üzeri ot ilacı attım. Kovanları üzerine koymak için betondan kalıp döktüm.

11 EYLÜL 2020 CUMA ...

12 EYLÜL 2020 CUMARTESİ İnece'deyim.öğle saatlerinde... Arılığa uğradım iki tane sorunlu arının işini bitirmişler. 12 çerçvelik kovanlara  eski kovanlardaki üç arıyı aktardım. Arı kuşları bıktırıyor.
Saat 14 .00 sıraları bir ara rüzgar şiddetlendi.

13 EYLÜL 2020 PAZAR Sabahtan baraj kıyısındaki arılardayım. 23 hazirandan beri yağış yok, her taraf sapsarı ve çok kurak, havalar sıcak geçti. Arılardan biri sorunlu idi arılar yağmalayarak sorunu çözmüşler. Anaarısını değiştiren arılar vardı, onları kontrol ettim yavruya geçmişler. 

16 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA Öğleden sonra İnece... Kovanları üzerine koymak için beton kalıp döktüm.Akşam üzeri arılıkta bir tur attım. Kovanlara varroa için amitraz içerikli duman verdim.

18 EYLÜL 2020 CUMA Öğleden sonra arıları dolaştım. Sonra köydeki eve geçtim. Hazırladığım kalıplardan 10 tanesini aldım,  Mahallede sokaklara asfalt dökülüyor. 
Başlık ekle


19 EYLÜL 2020 CUMARTESİ Baraj kıyısındaki arılardayım... Parçalı bulutlu 25 derece civarında bir hava... Buraya yaklaşık üç aydır yağmur yağmıyor ve ortalık çok kurak. Ağustos ve eylül çok sıcak ve kurak... Doğada yeşil kalmadı. Karaçalıların ve kızılcıkların yaprakları kurudu. Tüm bu olumsuzluklara rağmen dinlenirken bir çiçek dikkatimi çekti. Hiç yaprağı yok. Kupkuru toprakta incecik gövdesiyle ( sapıyla) ve küçük çiçeğiyle bize umut verdi.

 Kontrol etmem gereken birkaç kovan vardı, onlara baktım. Yaklaşık on günlük üç tane anaarı vardı. Kovanlarda pek erkek yok, kızlar şu anda kovanda duruyorlar. Bunların giriş deliklerini çok daralttım. Yavaş yavaş kış düzenine geçiyoruz. Ballaıktaki ballı ve arılı çerçeveler kuluçkalığa, kuluçkalıkta boş veya az ballı çerçveler ballığa alınıp ara tahtası ( örtü tahtası araya kondu. Bitiremedim, başka bir gün kalanları bitiririm. Geçen verdiğim duman etkisini göstermiş.Kovanlaraın bazısında yavru var bazısında ise yavru kesilmiş. Geç çıkan oğulları besliyorum. Bir tanesinde ne bal kalmış ne kapalı  ve açık yavru... Anaarısı sağ, muhtemelen yağmalandı. Giriş daraltıldı ve şerbet verdim, gelecek seferde koıvanı değiştireceğim. 

20 EYLÜL 2020 PAZAR  Arkadaşımız değerli insan emekli öğretmen Hayrettin Mitap'ı sonsuzluğa uğurladık. Ailesine, yakınlarına, sevenlerine sabırlar diliyorum. 

21 EYLÜL 2020 PAZARTESİ Öğle saatleri İnece'deki arılık... Hava rüzgarlı ve serin... Arıları kış düzenine hazırlıyorum. 20 Kovanı kışlama durumuna getirdim. Ballığı kontrol ediyorum, bal hasadı zamanında sırsız ya da yavrulu olan çerçeveler vardı, onları bir kenara alıyorum. Kuluçkalıktaki çerçeveleri kontrol ediyorum, balsız, az ballı çerçeveleri alıyorum ve ballı çerçeveleri kuluçkalığa yerleştiriyorum. Bu arada arı durumunu ve yavru durumunu inceliyorum. Varroaya dikkat ediyorum ve durumları saptıyorum. Akşam üzeri kovan çekmecelerini temizledim,saat 18.00 sıraları 25 derecenin altına düştü. Altta çekmeceye A3 kağıdı ya da peçeteyi seriyorum. ve bir plastik tabak koyup içine  bir peçete bırakıyorum.  60 cc'lik enjeksiyona 85 'lik formik asit çekiyorum ve kovan çekmecesine koyduğum plastik tabağa bu yıl 10 cc boşaltıyorum ve peçeteyi üzerine örtüyorum. Bu bir deneme olacak. İki gün sonra fotoğrafını çekeceğim.
22 EYLÜL 2020 SALI ...

23 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA İkindi saatlerinde arılığa uğradım, formik asit verdiğim kovanların çekmecesini kontrol ettim. köydeki eve geçip, kazandaki balı kontrol ettim, ayçiçek balı yavaş yavaş helva halini almaya başlamış. Son sır mumlarını erittim.


24 EYLÜL 2020 PERŞEMBE Kavanoz alıp, köye gittim. Evdeki işler bitince arılığa geçtim. Kovanları kışa hazırlamaya devam... Kovanın biri yalancıya kaçmış. Birinde anaarıyı göremedim, açık yavru yok.
Az da olsa kiremit rengi polen geliyor.

25 EYLÜL 2020 CUMA İnece'deki arılık... Arıları kış düzenine hazırlamaya devam.... Günde ortalama 20-25 arası kovanın bakımını yapıyor ve kış düzenine sokuyorum. Bölgemizde çok kurak ve sıcak bir yaz yaşadık, yani biz burada böyle kuraklığa ve sıcaklığa alışık değiliz. Burada subasar arıclığı yapıyordum. Geçen yıllar tarlalar sulanır. Yem bitkileri, mısır, ayçiçek, çeşitli sebze ve meyveler yetiştirilir, dolayısıyla arılar için uygun bir yerdi. Bal hasadından sonra ağustos ve eylül aylarında bahar mevsimi gibi yavru olurdu arılarda. Bu sene araziye barajdan fazla su verilmedi ve kovanlarda bal verimi düşük, polen girişi zayıf, haliyle arı durumu da çok iyi değil. Bazı kovanlarda çok az kapalı yavru var, bazıları yavruyu kesmiş gibi.
Bugünkü kontrolde bir kovanın anaarı değiştirme hazırlığında olduğunu gördüm. Anaarı memeleri yapmaya başlamış. 
Üç teneke bal siparişi vardı, onları arbaya koyup, akşam eve döndüm.

26 EYLÜL 2020 CUMARTESİ Bugün Kırklareli Arıcılar Birliğinde seçim vardı. arıcılık görevimizi yaptık. Yeni yönetime başarılar dileriz. Akşam biraz yağmur çiseledi.


27 EYLÜL 2020 PAZAR Öğleye doğru arılık... Akşam buraya çok az yağmur çiselemiş. Arıları kışlık duruma hazırlamaya devam. Burada son 15 kovan kaldı, onları da bir gün gelip hallederiz. Bazı kovanların balı yeter de artar bile, bazıları ise destek ister. 


28 EYLÜL 2020 PAZARTESİ Baraj kıyısındayım... Sonbahar yavaş yavaş, ağır ağır geliyor ama hala mevsimine göre sıcaklık ve kuraklık devam ediyor. Kovanları kışa hazırlıyorum. Yavrulu kovan çok az, genelde yavruyu kesmişler. Bir yağmur yağsa daha kasım ortasına kadar yavru atabilirler.
Üç tane yeni anaarı vardı. İkisi yumurtlamaya başlamış ve az da olsa kapalı yavru yapmışlar. Arı mevcudu az yağmadan kurtulurlarsa kendilerini kurtarırılar. Bir tanesinde anaarıyı gördüm ama henüz yavruya geçmemiş. Geçen hafta balsız olduğunu gördüğüm kovana - muhtemelen yağmalandı ama epey işçi arısı var-  çerçeve bal verdim. 
Birkaç kovan yazdan beri toprak üstündeydi, onları özel yaptığım kalıpların üzerine aldım.
Saat altıya doğru kovanlara duman verdim.

29 EYLÜL 2020 SALI  Arıcılık çalışmam olmadı.... Öğleden sonra ve akşam saatlerinde yağmur yağdı ve serinlik geldi.

30 EYLÜL 2020 ÇARŞAMBA Öğleye doğrı İnece... Dün akşam yağan yağmurdan sonra hava temizlendi, sıcaklık düştü. Formik asit kullanmak için hava şartları uygun.
Köydeki evde  bal dinlendirmede kalan balları kavanozlara doldurdum. Kazan dibinde kalan ballardan bir kısmını besleme kablarına aldım. Besin durumu zayıf arılara takviye yapacağım. 

Çekmeceli kovanlarda en son 2017 yılı eylül ve ekim aylarında formik asit kullanmıştım. Gerçi arılıkta sürekli formik asit bulundururum, ihtiyaç duydukça bazı kovanlarda kullanırım.

Saat dörde doğru arılıktayım.Çekmeceli kovanların çekmecelerini temizledim. Sonucu görmek için çekmeceye beyaz kağıt serdim, plastik tabak ve peçete koydum. Sonra saat altıdan sonra sıcaklık 22 derece gayet uygun. Formik asit %85'lik...  Asit kullanırken çok dikkat etmek gerekir. Plastik eldiven, gözlük ve maskemizi taktık. 60 cc'lik enjektörlere asiti çektim. Kovanın büyüklüğüne göre 10 cc, 12 cc ve 15 cc asit verdim. Umarım ana kaybı yaşamayız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder