4 Kasım 2021 Perşembe

EKİM 2021


2021 EKİM AYI 
Bu yıl arılar yavruyu erken kesti. Arılar kışa zayıf girecek. Bunun nedenleri ekim ayının serin geçmesi, varroa için yapılan mücadelede kullanılan malzemenin etkisi, sıcak ve kurak bir yazdan sonra arıların yeterince polen bulamaması olabilir.

Telefonla fotoğraf çekme, işi aksatıyor; onun için paylaşacak fazla fotoğraf yok.

1 EKİM 2021 CUMA ...Hava serin arılıkta arılarla iş olmaz. tarım İl Müdürlüğüne gittim. Yeni kovanlar için plaka talebinde bulundum.

2 EKİM 2021 CUMARTESİ...Bugün de hava çok bulutlu ve serin...

3 EKİM 2021 PAZAR Açık bir hava... 15 litre şerbet hazırladım, İnece... Eve uğradım almam gerekenleri aldım ve arılığa geçtim. İki arının kovanlarını değiştirdim. İki katlı kovanlardan ilk sıradakilerin örtü tahtasını kuluçkalığın üzerine aldım. Ballıkta ballı çerççeve varsa, kuluçkalıkta da balsız veya az ballı çerçeve varsa yer değiştidim. Akşam üzeri şerbet verdim, sonra da amitrazlı kartonun dumanını kovanlara verdim. Aslında burada 3 tur formik asit verdim ama bugün baktığım on kadar kovanın bazılarında hala varroa mağduru yavrular gördüm. O yüzden bu işlemi yaptım.


4 EKİM 20221 PAZARTESİ Günde 2-3 defa hava durumun ve tahminlere bakarım. Bugün 21 derece tahmin ediliyor. Sabah erkenden Demircihalil baraj kıyısı 10-11 derece... Yanıma 20 litre şerbet ve fondan şeker aldım. Daha önce ve geçen hafta bazı kovanları inceledim ve örtü tahtasını ballık ile kulıuçkalık arasına koymuştum. Daha önce hiç bakamadığım 5-6 kovan vardı, önce onları hallettim. Sonra da öteki kovanları. Bu arada kovanın birinin söndüğünü ve yağmalandığını farkettim. Muhtemelen anasız kalmış, çünkü yalancı ana izleri var. Başka bir kovan da anaarsını kaybetmiş. Anaarı memeleri yapmış ve sanki yeni anaarı çıkmış gibi, biraz bakındım ama yeni anaarıyı göremedim. Zaten çiftleşeceği erkek arı yok. Muhtemelen haftaya birleştirme yaparım. Saat 10.00 sıraları Tarım İl Müdürlüğünden arılara bakan arkadaş aradı. Yarım saat kadar sonra geldi. Arılığı gördü. İkindiye doğru şerbetleri verdim. Sonra büyük kovanlara formik asit verdim, diğer kovanlara duman verdim. Burada işim bitince yukarıdaki arıların yanına geçtim. Orada da zayıf arılara şerbet verdim. Sonra bazı kovanlara formik asit, bütün kovanlara amitraz içerikli duman verdim.



5 EKİM 2021 SALI Zayıf, yeterince gelişemeyen arılar için şerbet yaptım ve İnece'ye doğru yola çoıktım. Cephaneliğe yaklaşınca aklıma bir şeyler geldi ve cephanelik yoluna saptım. Toprak yolda kanal boyundan ilerledim ve Mila Çiftliğinin altından, Koyunbaba köyünün karşısından Eriklice yoluna çıktım. Oradan da Koyunbaba üzerinden İnece'ye geçtim. Evdeki işlerimi halledince arılığa geçtim. Yeni komşu şebeke suyuyla fidanlarını suluyor.

İki katlı olan birkaç kovan vardı, onların örtü tahtasını kuluçkalık üzerine aldım. Sonra ihtiyacı olan kovanlara şerbet verdim.

6 EKİM 2021 ÇARŞAMBA....

7 EKİM 2021 PERŞEMBE ...İnece'ye gittim biraz bal getirdim. Emin Aga ateşlendi, onu da alıp döndüm.

8 EKİM 2021 CUMA Hava karışık tek tük çisenti var. İnece'ye gittik Emin aga'yı bıraktık. Bal dinlendirme kazanından kavanozlara bal doldurduk.

9 EKİM 2021 CUMARTESİ Hava serin ve parçalı bulutlu, 16-14 derecelertde...Baraj kıyısı arılarda varroa mücadelesine devam...

10 EKİM 2021 PAZAR Siparişler için İnece'ye gidip geldim.

11 EKİM 2021 PAZARTESİ Hava karışık, öğleden sonra ve akşam yağmur yağdı.

12 EKİM 2021 SALI Sabahtan yağmur yağdı. Akşam da epey bir yağmur yağdı.

13 EKİM 2021 ÇARŞAMBA Pazar işleri...

14 EKİM 2021 PERŞEMBE İnece'ye gittim. Kalan son sır mumlarını erittim. Bal dinlendirme kazanından kavanozlara bal doldurdum. Arılığa uğrayıp, tarlayı suladığım naylon hortumları topladım.

Kışlık elma, ayva ve deveci armutlarına bu yağmur iyi gelmiş. Ağaçlar, yapraklar ve meyveler yıkanmış.

15 EKİM 2021 CUMA Karışık bir hava... 

16 EKİM 2021 CUMARTESİ Geçen yıl yaptığımız kovanlara örtü tahtası kestirdim. Gün içinde ara ara yağmur serpiştirdi. 

17 EKİM 2021 PAZAR Serin bir gün...

18 EKİM 2021 PAZARTESİ Hava serin 17-18 derecelerde bulutlu bir hava... 10 litre şerbet İnece... Evin duvarlarında uğur böceği gibi bir böcek sürüsüyle... Uğur böceğine benziyor ama uğur böceği değil.


 Siparişleri hazırladım. Sonra arılık... Örtü tahtası eksik olan birkaç kovan vardı, onlara örtü tahtası koydum. 

Şerbet vermeye başladım. İki kovanda hala küçük sarı karınca gördüm ve onlar için etkili olan Bayer'in Max Force adlı karınca jelinden sürdüm. Zayıf damızlık iki oğul arıyı kontrol ettim. Yavruyu tamamen kesmişler. Bunda ekim ayının serin geçmesi ve varroa mücadelesinin etkisi olabilir. Önümüzdeki günlerde güneşli ve mevsim normallerinde bir ısı olursa yavru yapacaklarını tahmin ediyorum.

Arıların olduğu yere hayvan sürüsü sokmuşlar. Dokuzhöyük köyü muhtarının Gökay adlı çobanı yapmış, bir daha kovanların arasına koyunları sokmaması konusunda uyardım.

19 EKİM 2021 SALI … Dinlenme

20 EKİM 2021 ÇARŞAMBA Az bulutlu bir gün.17-19 derecelerde... 20 litre şerbet hazırlayıp Demircihalil'e gittim. Önce örtü tahtası değişecek olanların örtü tahtasını değiştirdim. Sonra plakasız kovanlara plakalarını taktım. Anaarısız kaldığını fark ettiğim kovanı yanındaki arıyla birleştirdim. Balsız kalan bir kovana anasız kalandan bal takviyesi yaptım. Daha sonra da şerbet vermem gereken kovanların şerbetini verdim.

Saat dörtten sonra yukarı çıktım. Orada da örtü tahtası değişecek olanlar vardı. Değiştirdim. Plakasız kovanlara plakasını taktım. Sonra beslemem gerekenlere şerbetini verdim. Bir arının kovanını değiştirdim.

21 EKİM 2021 PERŞEMBE... Güzel bir sonbahar günü...

22 EKİM 2021 CUMA İnece'de eve uğradım, işlerimi gördüm. Arılığa Tarım İl Müdürlüğünden görevli Ş.Ö. geldi Plakasız kovanlara plakalarını taktım.

Üç tane kovan iki katlı duruyordu, onların arılarını kuluçkalığa aldım.

İyi gelişme gösteremeyen bir arıyı küçük kovana aktardım.

Dört tane arıyı kontrol ettim, hiçbirinde yavru yok. Bu sene arılar kışa zayıf girecekler.

Bal arısının yavruyu erken kesmesiyle hava durumunun ve önümüzdeki kış aylarının nasıl geçeceği ile ilgili bir sezgisi olabilir mi?

23 EKİM 2021 CUMARTESİ Güzel bir gün soğuk değil, sıcak değil, güneşli 20-21 derecelerde... İnece... Yorucu bir gün. Bal siparişlerini hazırlama, dinlendirme kazanındaki balı kavanozlara doldurma... Sır mumlarını hava kararınca eritme, gündüz arılar toplanıyor ve telef oluyorlar... Dört adet boş kovanın tamirat işleri, bal süzdüğüm mekanda temizlik işleri ile gün geçti.



Saat on dörde doğru arılık turu... Birkaç kovana bal şerbeti...

24 EKİM 2021 PAZAR Gece ve sabahleyin yağmur yağmış. Hava serin ve çok bulutlu...

25 EKİM 2021 PAZARTESİ... 

26 EKİM 2021 SALI İnece... Çok bulutlu, 14-15 derecelerde bir hava... İki adet elma ağacı vardı, onların elmalarını topladık. fakat bu yıl o kadar çok meyve tuttular ki seyreltmeme rağmen baş edemedim. Bir kısmı kaldı, başka bir gün kalanları toplarım.




27 EKİM 2021 ÇARŞAMBA Güneşli bir sonbahar günü 15 derecelerde bir ısı... Tarım İl Müdürlüğü arıcı işlerine bakan arkadaşlardan gelen telefonla İnece'deki arılığa gittim. Arıların sayımı ve bazı arı ürünleri üretimi konusundaki soruları cevapladık. 

Arılık ot içinde kuru otların bir kısmını kontrollü bir şekilde yaktım. İşe yaramayacak eski kovan parçalarını eve götürdüm. Mum eritirken kullanabilirim.

28 EKİM 2021 PERŞEMBE...

29 EKİM 2021 CUMA Parçalı bulutlu bir hava 15 derecelerde... 20 litre şerbetle baraj kıyısı.  Önce aşağıdaki arıların bazılarına şerbet verdim. Sonra yukaridakilere şerbet verdim. 5 kovana şerit verdim. 

 30 EKİM 2021 CUMARTESİ...

31 EKİM 2021 PAZAR Öğle saatlerinde İnece, hava parçalı bulutlu ve serin. 

Bazı eşyaları köye taşıdım. Bal doldurdum. sonra arılığa geçtim. Sarı kuru otların bir kısmını yaktım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder