6 Kasım 2022 Pazar

EKİM 2022

1 EKİM 2022 CUMARTESİ Dinlendirme kazanındaki bal kavanozlara dolduruldu. 

2 EKİM 2022 PAZAR Yorucu bir gün... İnece'de küçük kasalara bal kavanozu doldurdum. Sonra arılığa geçtim. Propolis kapanlarının topladım. Bazı kovanları kış düzenine soktum. 

Bal süzme zamanı eski kara petekleri ağaçların altına ve dallara koymuştum, o petekleri toplayıp, İnece'deki eve taşıdım.

Akşam güneş uçarken varroa için duman verdim.

4 EKİM 2022 SALI İnece'ye gittim, sır mumlarından bir kısmını yıkayıp 20 litre şerbet hazırladım. Yıkanan sır mumlarını erittim ama gündüz mum eritmek bu mevsimde pek iyi değil. Çünkü hem sarıca arı hem de bal arısı kokuya geliyor ve çoğu telef oluyor. Sonuçta işi yarım bıraktım. Tarlaya geçtim. Bazı kovanlara şerbet verdim.

5 EKİM 2022 ÇARŞAMBA Baraj kıyısı... varroa mücadelesine devam... Formik asit ve amitraz içerikli duman... Besin durumu yetersiz olanlara şerbet takviyesi yapıldı.

Kovanın biri yeni anaarı yapmıştı, kontrolde göremedim.

7 EKİM 2022 CUMA İnece'deyim. Öğleden sonra arılık...Su kanalında su akıyor. Ayva ve deveci armutlarına su verdim.

Burada üçüncü defa formik asit veriyorum. Eski tip kovanlara amitraz içerikli duman verdim. Kovanları kış düzenine sokmaya çalışıyorum. Balı az olanlar belirlenip, besin takviyesi yapılacak. 



11 EKİM 2022 SALI İnece... Arıları kış düzenine hazırlıyorum.

İki kovanda koku var, birinin arısı saldırganlaşmış. Adi yavru çürüklüğü, tedavi başlayacak.

Balı fazla olan kovanlardan az olanlara çerçeve nakli yapıldı.

Aşağı yukarı 20 gündür varroa mücadelesi sürüyor. Bazı kovanlar yavruyu kesmiş. Ne açık ne kapalı hiç yavru yok. Önümüzdeki hafta yavrusuz kovanlardan birkaçı kontrol edilecek, yavru yapması sağlanacak.

Bugün kovanların üçte ikisi kış düzenine sokuldu.

12 EKİM 2022 ÇARŞAMBA Baraj kıyısı... 20 derece... Bu yıl burada son defa formik asit vereceğim. Önce kontrol etmem gereken kovanlar var.

19 Eylülde ana arısız kalan bir kovana günlük yumurtalı çerçeve vermiştim, ana arı yüksüğü yapmıştı. Geçen hafta ana yüksüğü açılmış ama ana arıyı görememiştim. Bugün gördüm. Arı mevcudu düşük olduğu için 10 çerçevelik bir kovana aktardım. Ondan boşalan 12 çerçevelik kovana güçlü bir arıyı aktardım.

Başka bir kovanın ballı çerçevelerini kuluçkalığa indirdim.

Sonra ihtiyacı olan kovanlara şerbet verdim.

Daha sonra çekmeceli kovanlara formik asit verdim. Öteki kovanlara duman verdim.

Yukarıda Hacı abinin yerindeki kovanlara da formik asit ve duman verdim.

13 EKİM 2022 PERŞEMBE İnece'de kış hazırlıkları devam ediyor.

Ballıklar kaldırıldı, kuluçkalıktaki çerçeveler incelendi. Balsız çerçeve varsa alındı. Ballıkta ballı çerçeve varsa kuluçkalığa kondu. Sonra kuluçkalık örtü tahtası ile kapatıldı ve ballık dediğimiz ikinci kat kovanın üzerine bırakıldı.

Bazı kovanlarda az ballı çerçeveler vardı, onlar bal durumu zayıf arılara verildi.

Bazı kovanlarda çok az yavru var, birkaç kovanda hiç yavru yok. Varroa mücadelesi yirmi gün kadar sürdü, umarım kraliçeler bir iki çerçeve yavru yapar. Arılar hem kuluçkalıkta toplandı, hem de varroa mücadelesi dolayısıyla rahatsız edilmeyecek.

16 EKİM 2022 PAZAR İnece... Az güneşli, çok bulutlu bir hava 18-19 derecelerde bir ısı... Evde bal işleri, sonra arılık... Birkaç kovanda çalışma yaptım. Arılar yavruyu erken kesti. Baktığım kovanların bazılarında ana arı yavruyu kesmiş, bazılarındaysa çok az yavru var.

bahçede biraz temizlik işleri yaptım.

17 EKİM 2022 PAZARTESİ Demircihalil'de baraj kıyısı... Rüzgarlı, parçalı bulutlu 18-20 derecelerde bir sıcaklık... 

Arıları kış düzenine hazırlıyorum. Şimdilik varroa mücadelesi bitti ama bir arının sırtında varroa gördüm ve peçeteye emdirilmiş %65'lik formik asitten bir adet çıtaların üzerine serdim.

19 Eylül tarihinde anaarısız kalan bir kovana günlük yumurtalı bir çerçeve vermiştim, ana arı çıktı, büyüdü, çiftleşti ve bugün maşallah yumurtlamaya başladığını gördüm.

Yanıma aldığım 15 litre şurubu ihtiyacı olan arılara verdim.

19 EKİM 2022 ÇARŞAMBA Az bulutlu, 20 derece civarında bir sıcaklık, öğle saatlerinde İnece... 

Evden arabaya bal kavanozlarını yükledim, bal dinlendirme kazanlarından birini yıkadım.

Saat ikiye doğru arılık... Datand kuluçkalıklı kovanların kontrolü yapıldı. çoğunun kuluçkalıkta yeterli balı olmadığı için kuluçkalığı yukarı, ballığı aşağı aldım ve araya örtü tahtası koydum.

Deveci armutların çoğu kara leke oldu, az temizlerinden biraz topladım.

Akşamleyin yanımdaki on litre şerbeti ihtiyacı olanlara verdim.

Klasik kovanlara son bir tur amitraz içerikli duman verdim.

21 EKİM 2022 CUMA Öğleden sonra İnece'de arılık... Önce kovanları bir kontrol ederim, maşallah arılar polen taşıyorlar.

Bugün motorlu tırpanla otları keseceğim. biçeceğim. Ot işi epey uğraştırdı ama iyi kötü biçtim.

Kovanlardan biri saldırıya uğramış, giriş deliğini daralttım, kapak altına, yani çerçevelerin üzerine bez koydum.

Akşam, getirdiğim 15 litre şerbeti ihtiyacı olan kovanlara verdim.

23 EKİM 2022 PAZAR İnece'ye gittim. Bal kovalarındaki balı bal dinlendirme kazanına aktardım. Bal, havalar serinleyince akışkanlığı azalmış, ağustos ayında 2-3 dakikada boşalan kovalar, şimdi 15-20 dakikada ancak boşalıyor.

Akşamüstü arılığa geçtim, yanımdaki 10 litrelik şerbeti balı az olan oğul arılara verdim.


İki tane kovanın örtü tahtası iyi değildi, onları alıp, yerine örtü bezi yaydım.

25 EKİM 2022 SALI İnece'deyim... Bal süzerken kendi kendime bir söz vermiştim. Bir öğrenci grubuna bal hediye etme sözüydü. Bugün, güne o sözümü yerine getirerek başladım. Evde sır mumlarını eritme işi yaptım. Bal kazanından kavanozlara bal doldurdum.

Kovanlarımın çoğu 12 çerçevelik kovan, dolayısıyla 10 çerçevelik kovanlara göre olan propolis kapanlarını kovan üzerine koyunca bir tarafta 2 çerçevelik boşluk oluyor. O boşluğa tahta parçası koydum. Arılar, o tahtalara da propolis yapıştırmış, çakının ucuyla onları sıyırdım.

28 EKİM 2022 CUMA Edirne'ye gittim, arabaya bakım işleri...

Dönüşte arılığa uğradım, ortalık çok kurak. 32 yıldır Trakya'dayım en kurak ve sıcak ekim ayını yaşıyoruz. Arılar çalışıyor, umarım biraz yavru yapmıştır.

29 EKİM 2022 CUMARTESİ TC'NİN kuruluşunun 99. yılı kutlu olsun. Bize bu ülkeyi ve devleti bırakan atalarımıza sonsuz saygılar olsun.




Öğleden sonra baraj kıyısına gittim. Trakya'da ekim ayında bu kadar sıcaklık ve kuraklık olmamıştı. Ortalık kurak, güz çiçekleri yeterince açamadı. Şiddetle yağmura ihtiyaç var.
Beş kovana bayvarol şerit verdim. Şerif abinin kovanlarına baktık, oğullarda stok sıkıntısı var, yavru ya çok az ya da yok. Arı nüfusu da düşük.
Burada anasız kalan bir kovanı, başka bir kovanla birleştirmiştim ve şu anda iki katlı duruyor, maşallah üç çerçeveye yakın kapalı yavru var ve hala erkek arılar göze çarpıyor.

Baraj kıyısında 19 eylülde günlük yumurtalı bir çerçeve vererek ürettiğimiz yeni ana arının kovanını kontrol ettim. Arı mevcudu azalmış ama maşallah iki çerçevede yaklaşık 10-12 cm çapında iki tarafında da kapalı yavru var, ilk yumurtaların yavrusu bir hafta sonra çıkacak. Bu kovana sarıca arılar musallat olmuş, giriş deliğini iyice daralttım.

30 EKİM 2022 PAZAR İnece'de bal dinlendirme kazanındaki bal, kavanozlara dolduruldu. Akşamüstü arılığa uğradım. Derenin karşısından yoğun bir  duman yükseldi.

2 yorum:

  1. Maşallah, Bir siz kaldınız blog yazan. Her ay takip ediyorum. Sizi görünce ben de yazmak istiyorum. Bir yerlerden başlayacağım. Selametle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorumunuzu bugün fark ettim. Arıcı arkadaşların çalışmalarını, bilgilerini paylaşmaları güzeldi. Faydasını görüyorduk. Sanırım pek çok arıcı facebook, Instagram gibi sosyal medyada paylaşım yapıyor. Hayatını kaybeden arıcılar var, Allah rahmet eylesin. Arıcılığı bırakanlar var. Çeşitli sebeplerden dolayı bloglarda pek yazı göremiyoruz. Söz uçar, yazı kalır misali günlük tarzında çalışmalarımı kaydediyorum. Yazılarınızı bekleriz. Selamlar.

      Sil