3 Eylül 2024 Salı

2024 AĞUSTOS

2 AĞUSTOS 2024 CUMA Öğleden sonra İnece'ye gittim. Yine sıcak bir gün... Bal süzme sırasında ballı peteklerin sırlarını sır alma tezgahının süzgecine koyarız. Sırlarda bulunan ballar süzgeçten geçerek alttaki teknede birikir. Sırların balı büyük oranda süzüldükten sonra, sır mumlarını bir bal çerçevesi taşıma kasasına alırım. Uygun bir günde kasadaki sırlara biraz su dökerek ovalarım. Daha sonra büyük bir süzgeçle ( BAL DİNLENDİRMR KAZANI SÜZGECİ) başka bir kasaya sır şerbetini süzerim. Süzdüğüm sır mumlarını eriterek saf ve sapsarı mum elde ederim. Sırdan çıkan şerbete ise ya biraz bal eklerim ya da şeker. Akşam üstü bu şerbeti oğul arılara paylaştırırım. Bugün bu  işleri yaptım. Oğulları kontrol ettim, kesinlikle beslemek gerekiyor. 
Bahçedeki ağaçlar susuzluktan can çekişiyor. 

4 AĞUSTOS 2024 PAZAR Oğul arılar için şerbet hazırladım. Diktiğim birkaç kök kekik ve fidanlar için 12 adet 5 litrelik su alarak Demircihalil'e gittim. Geçen kaldığım yerden arılı kovanları kontrole başladım. Daha ikinci kovanda yalancı anaya kaçan kovanla karşılaştım. Günlük yumurtalı çerçeve verdim, belki kendine anaarı yapar. ( anaarı yapmadı)
Kovan kontrolü sırasında ballıktaki ballı çerçeveleri kuluçkalığa, kuluçkalıktaki balsız ya da az ballı çerçeveleri ikinci kata alıyorum. Fazladan ballı çerçeve çıkarsa oğul arılara paylaştırıyorum. 
İkindiye doğru gök gürlemeleri duymaya başladım. Şerbetleri oğullara, suları fidanlara verip, arabaya bindim. Çok az bir yağmur yağdı. Yukarıdaki oğullara da şerbet verdim. 

7 AĞUSTOS 2024 ÇARŞAMBA  İnece'de arı işleri. Önce 150 kavanozu ve kapaklarını sudan geçirip, sonra da kuruttum. 
Bal sırlarını yıkadım ve ballı şerbet elde ettim. Dört adet beş litrelik pet  şişeye biraz toz şeker koyup, üzerini bal şerbeti ile doldurdum. Akşama doğru arılığa geçip,  şerbetleri oğul  arılara dağıttım. Bu arada iki oğula baktım. Geçen iki haftada oğullara şerbet verdim. Hakikaten oğullarda olumlu gelişmeler var. İki çerçeve kapalı yavru yapmışlar.

8 AĞUSTOS 2024 PERŞEMBE 15 Litre şerbet hazırladım ve Demircihalil'e gittim.

Üç gün önce buraya önce biraz dolu, sonra kısa süreli şiddetli yağmur yağmış. Yamaç yerlerden küçük selcikler akmış. Kovan arkaları ıslaktı. 

Baraj kıyısında geçen gün kaldığım yerden kovan kontrolüne başladım. Kovanın ballığını kaldırıp, kuluçkalıkta varsa balsız ya da az ballı çerçeveleri alıp, ballıktaki ballı çerçeveleri kuluçkalığa koyuyorum. Fazladan ballı çerçeve çıkarsa onları oğul arılara veriyorum. 
Bugünkü kontrolde iki kovanın oğul verdiğini ve anaarısız kaldığını gördüm. Kontrol işi bitince oğullara şerbet verdim. Zayıf oğullardan üç tanesi geçen gün verdiğim şerbeti  bitirememiş. 
Son olarak buraya diktiğim fidanlara su verdim. 

10 AĞUSTOS 2024 CUMARTESİ  İnece'de arı işlerine devam. Sipariş balları hazırladım. Bal süzme makinesinde süzülen balları kovalara doldururuz. Kovada duran balların üzerinde bal köpüğü dediğimiz mum kırıntısı, polen vb.maddelerden oluşan bir köpük oluşur. Bu köpüğü bazen kaşık, kepçeyle bazen de peçeteyle alır ve besleme kapılarında toplarım. Baktım dokuz tane böyle besleme kutusu var,  onları yanıma alıp, arılığa geçtim. 

Bal hasadı yaparken alamadığım yavrulu çerçeveler vardı.  Bugün o kovanlardan fazlalık olan ballı çerçeveleri alıp, ihtiyacı olan kovanlara verdim. Ballı besleme kutularını ihtiyacı olan oğul arılara verdim. 

13 AĞUSTOS 2024 SALI İnece'de kavanozlara bal doldurduk. İkindiden sonra arılığa geçtim. Beş adet besleme kutusuna bal köpüğü koymuştum, onları besin durumu az olan kovanlara verdim. Damızlık arılardan böldüğüm dört oğulu inceledim. Ballı, polenli ve kapalı yavrulu aşağı yukarı yedi çerçevelik arı olmuşlar. Bu zaman anızlarda kaz otları var, ikinci ürün ekilen mısırlar var, daha başka bitkiler de var. Kışa kadar sanırım daha iyi duruma gelirler. 
Bazı bitkilerime  su verdim. Biraz üzüm toplayıp eve döndük. 
14 AĞUSTOS 2024 ÇARŞAMBA  Öğleden sonra Demircihalil'e gittim. Yukarıdaki arılardan ön sıradaki arıları kontrol ettim. Anaarısız kalan bir kovana 28 temmuzda günlük yumurtalı çerçeve vermiştim  yeni anaarı çıkmış. Oğullara şerbet verdim. 
Baraj kıyısına gittim. Anaarısız kalan kovanları inceledim. Zayıf olanlarda ağ kurdu çıkmaya başlamış. Bazı oğullar bir hafta önce verdiğim şerbeti bitirememiş. 
Burada bir oğul yağmalanmış. Burada da oğullara şerbet verdim. 

17 AĞUSTOS 2024 CUMARTESİ  İnece'de kavanozlara ayçiçek ağırlıklı ballarımızı doldurduk. 
Akşam üstü bağlığa geçip, fidanlara biraz su verdim. Üzüm topladık. Ortalık çoook kurak ve sıcak. 

18 AĞUSTOS 2024 PAZAR  Öğleden sonra Demircihalil'e gittim. Yukarıdaki kovanlardan altısına baktım. Altıncı kovan çok saldırgan çıktı. Ona baktım ve buradaki işi bugünlük bitirdim. Oğullardan birinde anaarıyı göremedim. 
Baraj kıyısına indim. Bitkilerime su verdim.  Son çıkan anaarıyı kovanında gördüm. 

20 AĞUSTOS 2024 SALI İnece'de Kasım abinin cenazesine katıldım. Allah rahmet eylesin. 
Ped şişelere su doldurup, bağlığa gittim. Henüz inceleme fırsatı bulamadığım 2017 yılında damızlık arıdan alınan günlük yumurtalı çerçeveden üretilen dadant kovanı inceledim.  Maşallahı var. Kuluçkaloktaki dadant çerçevelerim dörtte üçü ballı,  polenli ve yavrulu olanlar var. Ballı iki çerçeve alarak oğul arılara verdim. Derken Edirne tarafından karabulutlar gelmeye başladı ve beraberinde şiddetli rüzgar geldi,  yağmur yağar mı diye umut ettim ama maalesef yağmadı. Pet şişelerdeki suları çiçeklerime verdim.


24 AĞUSTOS 2024 CUMARTESİ Öğleye doğru Demircihalil'e gittim. Kış düzenine hazırlık yapıyorum. Bazı kovanlarda varroa mağduru sakat yavrular gördüm. Geçen yıl aldığım yüksek kaliteli kekik yağını varroaya karşı deneye başladım. 
Anaarısız kalan kovanların birkaçını kontrol edip, günlük yumurtalı çerçeve verdim.

26 AĞUSTOS 2024 PAZAR İnece'de makarna işleri... Bal kovalarını yıkadım. On litre şerbet hazırlayıp, akşamüstü arılara verdim. Biraz üzüm topladım. 
Birkaç kovana kekik yağı verdim. 

29 AĞUSTOS 2024 PERŞEMBE Emekli öğretmen ve arıcı Hasan Balı öldü.
İkindiden sonra Demircihalil'e gittim. Yukarıdaki anaarı yüksüklü kovana baktım. yüksükler bozulmuş, bir tane anaarı çerçevelerde geziniyor. Baraj kıyısına indim,  iki kovan yağmalanmış. Geçenlerde üç kovana günlük yumurtalı çerçeve vermiştim, o kovanlara baktım. Anaarı yüksüğü yapmamışlar. 
Üç kovan hariç,  diğer kovanlara varroa için duman verdim. Sonra yukarıya geçip, orada da bir kovan hariç diğerlerine duman verdim. 

31 AĞUSTOS 2024 CUMARTESİ  İNECE'DE sır mumlarını erittim. 
İnece'ye giderken yağmur başladı, 3-4 cm kadar toprağı ıslattı. 
Akşamüstü arılara duman verdim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder