1 Kasım 2018 Perşembe

EKİM 2018

1 EKİM 2018 PAZARTESİ Güne yağmurla başladık. Beklenen, özlenen, istenen yağmurlar. Öğleden sonra bir ara hava biraz açar gibi oldu. Saat  17.00 sıraları arılığa uğradım. Bayağı bir yağmur yağmış ama daha ister. Takviye besin isteyen bir kaç arı vardı, onlara şerbet verdim. Üstümüze doğru kara bulutlar gelmeye başladı. Biraz sonra da yağmur boşalmaya başladı.

2 EKİM 2018 SALI Öğleden sonra arılık... Hava ekim ayı için iyi, parçalı bulutlu 24-25 derecelerde... Kış düzenine hazırlığa devam. Ballıklar kaldırılıyor. Kuluçkalık kontrolü yapılıyor. Ballı, polenli çerçeveler kuluçkalığa alınıyor. Varroa hasarlı arı kontrolü yapılıyor ve örtü tahtası kapatılıyor. Ballı çerçevelerden fazla olanlar balı az olanlara aktarılıyor. Büyük kovanlarda yavru işi bitmiş. Yavruyu erken kesmişler. Sıkışınca belki biraz yavru atar, kontrol edilecek.
Akşamüstü yarım çerçeve oğul, nereden çıktı şimdi bu? 

3 EKİM 2018 ÇARŞAMBA...
4 EKİM 2018 PERŞEMBE İkindi saatlerinde arılık, kışa hazırlık 15 kovan tek kata indirildi. Flumetrin etken maddeli şeritle varroa mücadelesi için kovanlara ikişer adet konuldu. Havalar serinleyince arıların çoğu yavru faaliyetini sonlandırmış.
Kovanlardan biri anaarısını değiştirmiş, bu saatten sonra erkek arı pek yok, ileri doğru birleştirme yaparız.
5 EKİM 2018 CUMA...
6 EKİM 2018 CUMARTESİ Baraj kıyısındaki arılara gittim. tek kata indirdim ve varroa mücadelesi için şerit verdim. Arılardan biri yalancıya kaçmış. zayıf bir arı ile birleştirdim.
7 EKİM 2018 PAZAR Öğleden sonra arılık, hava güzel 22 derecelerde ve güneşli. Kış düzenine hazırlama ve varroa mücadelesi için çalışmalar yaptım. Balı az olan kovanlara şerbet takviyesi yapıldı.

8 EKİM 2018 PAZARTESİ Öğle saatleri arılık... İki adet starking elma ağacım vardı. Önce elmaları topladık. Kışlık elma ihtiyacını gördük. 


İri yapılı bir arı cinsi var. Eşek arısı denecekse bu arı olmalı. 4 kiloya yakın  elmayı orasından burasından ısırıp yemiş. İki tanesini elmayı yerken yakaladım. Elimde eldiven var, eldiveni nasıl ısırıyor bir görseniz. Sokup sokmadığını bilmiyorum, önlem almak gerek.
Elma işi bitince ruşet kovanlarda bakımını yaptığım arılardan beş tanesini normal kovana aktardım. Altı çerçevelik ruşet kovanlardaki arıların anaarıları iki ayrı kovandan alınan günlük yumurtalı çerçevelerden elde edildi. Bunların birinden üretilen anaarı yumurtaya devam ederken, diğerinden üretilen anaarılar yumurtayı kesmiş.
Kış düzenine hazırlama çalışmalarına devam edildi. Kovanlardan birinde çok az arı kalmış. Çıkmak üzere olan kapalı yavrulu çerçeve var ama yavrular dağınık, sanki varroa mağduru bir arı gibi geldi. Kraliçeyi göremedim. İzlemeye alınacak. Büyük kovanlardan biri 7 çerçeveye düşmüş. Küçük kovana aktarılmalı.
10 litre şerbet hazırlamıştım, akşam ihtiyacı olanlara verdim.

9 EKİM 2018 SALI Öğle saatlerinde arılık, hava az bulutlu, 22-23 derecelerde... Bu gün de kış düzenine hazırlık yapmakla geçti. 26 kovanın bakımını yaptım. Yaz oğulu olan kovanlardan birinde epey bir erkek arı var. Gelen son oğul için bir şans.  Olumsuz bir durum yok.
İhtiyacı olan arılara şerbet verdim.




10 EKİM 2018 ÇARŞAMBA İkindiye doğru arılıktayım. Kış hazırlığına devam. Bu gün 18 kovanı kış düzenine hazırladım. Kovanlardan biri yalancıya kaçmış. Arı, geçen sene oğulu idi, ilkbaharda iyi bir gelişme göstermedi. Ayçiçekte belki toparlar dedim ama olmamış. 7 çerçeve bal yapmış, iki çerçevede yalancı ananın attığı kapalı yavrular var. Son oğullardan yavru atan bir oğulla birleştirdim.

11 EKİM 2018 PERŞEMBE …
12 EKİM 2018 CUMA

13 EKİM 2018 CUMARTESİ Örtü tahtası kestirdim ve arılığa gittim. 4-5 tane arıya varroa mücadelesi için tahta Şerit verdim. Açıktaki eski çerçeveleri ve kara petekleri köydeki eve taşıdım. 


14 EKİM 2018 PAZAR Öğle saatlerinde Ozan'la İnece'deki arılık. Asma direklerine tel çektik. İki büyük kovanı, ruşet kovana aktardım. Zayıflara besin takviyesine devam. Aşırı derecede sarıca arı var.
15 EKİM 2018 PAZARTESİ Bulutlu bir gün, az bir çisenti oldu.

16 EKİM 2018 SALI Bugünkü arıcılık çalışmalarımda mutlu bir gün geçirdim. Mutluyum arılar polen taşıyor, polen demek yavru demek. Geçen günlerde arıları kışlayacak duruma getirmiştim. Çoğu arıda yavru faaliyeti durmuştu. Ay başında yağan yağmurlardan sonra doğa canlandı. Haliyle arılar polen alacak çiçek bulabiliyor. Turuncu ve krem renginde polenler geliyor. İşte mutluluğum bundan, bu mevsim için yoğun sayılabilecek polen girişi var. On iki kovana baktım bazılarında kapalı yavrulu 2-3 çerçeve, bazılarındaysa açık yavru kurtçuklar görünüyor. Bu iyi bir gelişme kışa genç işçi arılarla gireceğiz demektir. Son oğullar hariç zayıf arı yok ama işçi arısı yaşlı kovanlarla kışı çıkarmak sıkıntılıdır. Hayırlısı olsun.
Son oğullara şerbet takviyesi yapıldı. Onların da en zayıfı 5 çerçeveye ulaştı. 7-8 çerçeveliklerin işi tamam.
Varroa için verilen şeritlerin etkilerini anlamak için çekmeceli kovanlardan bazılarının fotoğrafını aldım. 
17 EKİM 2018 ÇARŞAMBA …
18 EKİM 2018 PERŞEMBE …

19 EKİM 2018 CUMA İkindi saatleri 10 litre şerbetle arılık. Şerbetleri yeterince balı olmayan kovanlara veriyorum. Bu kovanlarda 2018 bahar ve yaz sezonunda iyi gelişme göstermeyen 15 kadar kovandır. Bu kovanların anaarısı arılığın birtakım özellikleri olan kovanlarından alınan günlük yumurtalı çerçevelerden üretilmiştir. Şimdi besleyerek hem besin stoku yaptırıyorum hem de genç arılarla kışa girmelerini sağlıyorum. Son kontrollerde hepsinde yavru faaliyeti devam ediyordu. Beslediğim kovanlardan 2-3 tanesi geç gelen oğullardır. İkindi saati olmasına rağmen bu kovanlara bu mevsimde güzel polen girişi vardı.

20 EKİM 2018 CUMARTESİ Öğleden sonra baraj kıyısındaki arılara gittim. Giderken yol ıslaktı. Biraz yağmur çiselemiş. Doğa ekim ayı için iyi sayılacak durumda. Ağaçlar henüz yaprağını dökmemiş. Ay başında yağan yağmurlar ortalığı yeşertmiş. Bu günlerde arıların olduğu yere yağmur yağmış. Hava bulutlu ve 20 derece, kovanlarda fazla bir hareket yok. Kapağı kırık bir kovan vardı, o kovanın kapağını değiştirdim. 6 ekim günü birleştirdiğim bir kovan vardı. O kovanın arıları polen taşıyordu. İşler yolunda olmalı, açıp bakmadım.

21 EKİM 2018 PAZAR Bulutlu bir gün, öğle saatlerinde İnece'ye gittim. İkindiye doğru arılığa uğradım. Geliştirmeye çalıştığım kovanlara şerbet verdim. 

23 EKİM 2018 SALI Bulutlu, 20 derecelik bir hava, öğle saatleri arılık... Sonbahar kendini belli ediyor. Diğer yıllara göre ılık ve kurak bir ekim ayı geçiriyoruz. Çiftçiler tarlaları süremedi, buğdayı ekemedi. Eylül sonundaki yağmurlardan sonra kovanlara polen taşımaya başladı arılar. Çoğu arı yavru üretimini sonlandırmıştı. Polen girişiyle tekrar yavru üretimi başladı. Tabi bu yavru işi ilkbahardaki yavru gibi çok değil.
Arılıktaki ayvanın dalı üzerindeki ayvaların ağırlığına dayanamayarak kırılmış. 

Sarıca arılar bu yıl akıllanmışlar, kurduğum tuzaklara pek gelmiyorlar. Zayıf kovanlara ortak olmuşlar.
Bazı arılara çerçeve bal takviyesi yaptım. 

26 EKIİM 2018 CUMA İkindiden sonra arılığa gittim, birkaç kovanı rahatsız etmişler, biraz zarar vermişler. Kırağı düşmüş.

27 EKİM 2018 CUMARTESİ Güneşli bir sonbahar sabahı, saat 10.00 sıraları baraj kıyısındaki arılara gittim. Bu saatte 17 derecelik bir sıcaklık var. Arılar polen taşıyorlar. Sonbahar çiçekleri açmış. Birkaç mantar gördüm ama mantardan anlamadığım için elimi sürmedim.


28 EKİM 2018 PAZAR Güneşli bir sonbahar günü... Besin stokunu yeterli bulmadığım kovanlar için 10 litre şurupla öğleden sonra arılığın yolunu tuttum. Şimdilik son besleme... Arılıkta başta şurup vereceğim kovanlara bir göz attım. Polen taşıyorlar. Ay başında anaarısını değiştiren bir kovan vardı, kontrol ettim. Bir çerçevenin iki yanına avuç içi kadar yavru atmış.

29 EKİM 2018 PAZARTESİ CUMHURİYETİN 95. YILI KUTLU OLSUN

Cumhuriyetin ilanının 95. yılını kutladık. Yüz yıl önce 600 yüzyıllık koskocaman devletimizin hazin bir şekilde yıkılışının hazırlanması ve düşmanlar tarafından paylaşılmasının planı yapılırken kahraman yurtsever Türklerin savaşçılığı unutulmuştu. Dedelerimiz, soyundan gelen asaletle tarihin en zeki ve bilgili başkomutanının etrafında kenetlenerek Bağımsızlık Savaşı'na girişti, kazandık ve TC'yi kurduk. 

İkindiden sonra İnece'ye gittim ve arılıkta ağaç aralarından çampara çektik. 
Ayva ağacının meyvelerini topladım.

30 EKİM 2018 SALI Baraj kıyısındaki arılara gittim. Polen taşıyorlar.
Arılar kışa hazır. Yine de arada bir gideceğiz ve dıştan izleyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder