30 Aralık 2018 Pazar

2018 ARICILIK ÇALIŞMALARIMIN DEĞERLENDİRMESİ

Bölgemizde arıcılık çalışması olarak kasım ayından sonra yapacak pek iş yok. Uygun koşullar oluşursa aralık ayında oksalik asit verilir.

Arıların olduğu bahçedeki otları çampara çekerek toprağa karıştırdık.
7-8 sene önce iki adet anjelika erik dikmiştim. İlk yıllarda temiz meyve verdi. 2-3 yıldır pek randıman alamadım, onları kestim.


Flumetrin etken maddeli şerit verdikten sonra bazı kovanların çekmecelerinden görseller

24 KASIM 2018 CUMARTESİ Güneşli bir gün, sıcaklık 11-12 derece, baraj kıyısındaki arılara gittim. Bazı kovanlarda hareket var,  polen taşıyan birkaç arı gördüm. Şimdilik her şey yolunda gidiyor.


25 KASIM 2018 PAZAR Parçalı bulutlu, 12 derecelerde bir hava...  İnece'deki arılığa uğradım. 12 çerçevelik kovanlardan birini 10 çerçevelik bir kovana aktardım. Besleme yaptığım 15 kadar kovandaki besleme kaplarını aldım.

27 -28 KASIM 2018 SALI- ÇARŞAMBA Sonbaharın sonlarına yaklaşmaktayız. Eylül, ekim ve kasım ayında yeterli yağış yağmamıştı. Ekim başında biraz yağış oldu ama yeterli gelmedi. Kırklarelili çiftçiler 2018 ayçiçek ve mısır hasadını rahat yaptı. Bazı yıllar ürünler biçilmeden yağmurlar bastırır, biçmek için tarlaya giremezsiniz, girseniz de ürün yeteri kadar kuru olmadı mı fiyatı düşük olur.
Biçerken rahat eden çiftçi sonbahar ekiminde aynı rahatlığı yaşayamadı. Kuraklık yüzünden buğdayını ekemedi. Kurağa ekenler ya tutarsa deyip ekti. Son iki gündür yağmur iyi yağdı. Bugün akşam üstü kuzeyden gelen rüzgarla birlikte hava epey soğudu. Akşamüstü biraz kar serpiştirdi.

Cuma 30 Kasım 2018

Gün doğuşu: 08:17 (2s & 2d önce),Gün batışı: 17:42 (7s & 23d sonra)





2018 Aralık ayı içerisinde arılarla ilgili kayda değer bir iş yapmadım. Zaten ilke olarak aralık, ocak, şubat aylarında kovanlara dokunmam. Arılığa gider, kovanların önünden geçer, bakarım.

ceviz fidanına kurt dadanmış. 13.12.2018

 Kışın insanlar zarar veriri arılara. Kovanları çalabilirler, bal almak için kapakları açabilirler. Bir hasta ruhlu silahlı haydutlar vardır ( bilinçli avcı hariç) kovana ateş eden. Hoş arılıkta silah atılsa o silah sesi de salkımdaki arıyı rahatsız eder.


23 Aralık 2018 pazar günü sabahtan sis vardı, öğleden sonra sis kalktı, güneş geldi. Arılara gittim. 12-13 derecelik ısıda arılar uçuşuyordu. Bir saate yakın hoş vakit geçirdim. Birkaç fotoğraf çektim.
Aralık ayının son haftasına girerken bu pazar öğle saatlerinde güneş çıktı 12 derece civarında bir ısı.. arılar temizlik uçuşu yaptı.





Bu güzel kokulu çalıda tomurcuklar çıkmaya başlamış. ocağın ortalarına doğru çiçek açar.

30 ARALIK 2018 PAZAR
2018 yılı arıcılık çalışmalarım:
İlkbahar bakımı sırasında kışı yüzde ona yakın bir kayıpla atlattım.
Nevruzdan sonra arılar iyi gelişim gösterdi.
Nisan, mayıs ve haziranın onuna kadar arıların bulunduğu mıntıkaya yağmur yağmadı.
Mayıs sonunda bazı çiftçiler ekin ilaçlaması yapmış. Bu ilaçlama ve kuraklıktan olumsuz etkilendik.
Bu dönemde bazı koloniler yavru faaliyetini azalttı.
Tarlacıları gelemeyen bazı kovanlarda bozulmalar oldu.
Oğul verimi düşük bir yıldı.

Bal verimi de düşük. Geçen yılla bu yılı bal ve oğul yönünden karşılaştırırsak, oğul geçen yılın çeyreği kadar bile olmadı. Bal yönünden de geçen yılın yarısını alabildim. Bal yapısı bakımından bu yılki ballar bahar balı ağırlıklı, ayçiçekten pek yararlanamadık.
Haziranın on beşinden sonra başlayan yaz yağmurları temmuz sonuna kadar aralıklı olarak devam etti. Bu durum baraj kıyısındaki arıların geç zamana kadar bal yapmasını sağladı.

Bal hasadından sonra varroa mücadelesinde duruma göre amitraz, formik asit ve flumetrin etken maddeli ürünlerle mücadelemizi sürdürdük. bu yıl varroa çoktu.
Varroa mücadelesi yaparken bir yandan da arıları kış düzenine aldık.

Bu sene aşırı derecede yabani arı vardı ve sonbaharda arıları rahatsız ettiler. Birkaç tane zayıf kovanı temizlediler.

Balın tüketiciye ulaştırılması durumu, sağ olsunlar arıcılık yaptığımızı bilen tanıdıklar, arkadaşlar, dostlar, komşular ve hiç tanımadığım insanlar arıcılık yaptığımı duyunca tavsiye üzerine bal aldılar.

2019'da başarılı olma umuduyla mutlu yıllar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder