22 Ocak 2019 Salı

HOŞ GELDİN 2019

2019 Ocak ayı 3-4 derecelik sıcaklıkla başladı. 4 ve 5 ocak tarihlerinde kar yağdı.
Bölgemizde 2018 yılında ayva ağaçları çok meyve verdi.  Ayva çok olursa kış da çok olurmuş demiş atalarımız. Gerçekten de 2016 yılında da ayvalar iyi ürün verdi ve 2017 ocak ayında iyi kar yağmıştı. Bölgemizde kışın kar yağışı olursa yazın bol mahsul yetişir. Bitkiler iyi gelişme gösterir ve bitkilerdeki gelişme arıcılığı olumlu etkiliyor.



7 OCAK 2019 PAZARTESİ Hafta karla başladı. Salı günü Kırklareli merkeze 6-7 cm kadar kar yağdı. Çarşamba akşamı ( 9 ocak 2019) önce sulu kar, sonra yağmur yağmaya başladı. Gece boyunca yağan yağmur perşembe günü /10 ocak 2019) gün boyunca yağdı. Şu anda saat 23.00 gök gürültülü, rüzgarlı şiddetli yağmur yağıyor.

18 OCAK 2018 CUMA 2018-2019 Eğitim- öğretim yılı yarıyıl tatili başladı. Hava güneşli...
Öğleden sonra arılığa gittim. Termometre13 dereceyi gösteriyor. Arılar uçuş yapıyor. Su kaynaklarına gidiyorlar. Temizlik yapıyorlar. Kovandaki ölü arıları dışarı taşıyorlar. Kovanlardan birinin önünde ölü arı miktarı fazlaydı. O kovana bir kavanoz donuk bal verdim.

30 OCAK 2019 ÇARŞAMBA Öğleden sonra güneş göründü. Hava 13-14 derece... Baraj kıyısındaki arılara gittim. Arılar çalışıyor. Turuncu polen getiriyorlar. Birkaç tanesi hariç diğer kovanları elle kontrol ettim, ileriki haftalarda besin takviyesi yapmam gerek. Şimdilik yaptığım dış gözlem ve kovan ağırlık durumuyla yetinmeliyim. Bir kovanın örtü tahtası çok su çekmiş ( sözde MDF ). O örtü tahtasını alıp, yerine bez koydum. Şimdilik arı kaybı yok gibi.
  
2 ŞUBAT 2019 CUMARTESİ: Kovan önlerindeki ballıbabalar çiçek açmaya başlamış.

3 ŞUBAT 2018 PAZAR Hava güneşli ve yeterli ısı var. Arılar polen taşıyor.

Dış gözlemime göre üç kovanın keyifsiz olduğu kanaatine vardım.

Geçen sene aldığım kerestelerden kovan yapmaya  başladık.

Şubatın bu günlerinde şehrin üzerinde binlerce sığırcık kuşu var. Ara sıra yollarda sığırcık ölüsüne rastlıyoruz.




10 ŞUBAT 2019 PAZAR Baraj kıyısındaki arılardayız Ozan'la. Hava güzel... Bir teneke donmuş balı naylon keselere koydum ve önlem amaçlı arılara verdim.


17 ŞUBAT 2019 PAZAR İnece'deki arılık... Hava güneşli ve 16 derecelerde bir hava... Kovanlara yakın olmayan meyve ağaçlarına göztaşı attık Ozan'la. Daha önce kestiğim iki eriğin köklerini çıkardık. Arılara baktım. Çok güzel polen girişi var. Bu günlerde karaağaçlar nohut tanesine benzer şekilde çiçek açıyor. Ana polen kaynağı şimdilik karaağaçlar. 


18 ŞUBAT 2019 PAZARTESİ Öğleden sonra arılık... Hava çok iyi.. arılar polen ve su taşımaya devam ediyor. 

Her kovanın başında durarak çalışmasını izledim. Edindiğim kanaat şu: 140  kovan arı var. Bazı arılar çalışkan, bazı arılar tembel. Tembeller belirleniyor, zamanı gelince yollar ayrılacak. Sorunlu görünen arılardan üçüne baktım. İkisinde anaarıyı göremedim, yavru da yok. Birinde anaarıyı gördüm ama anarı problemli. Geçen yaz anaarılarını değiştirdiğim arılardan birkaçına baktım. İşler yolunda, yeterli balları var.
İki sepet vardı, ikisi de ölmüş.


20 ŞUBAT 2019 ÇARŞAMBA Dün ve bu gün de hava güzeldi, Perşembe günü de iyi olması bekleniyor. Sonrası yağmur, kar eksi dereceler tahmin ediliyor. 


21 ŞUBAT 2019 PERŞEMBE Öğleden sonra hava soğumaya başladı.



23 ŞUBAT 2019 CUMARTESİ GÜNÜ HAVA SOĞUK VE RÜZGARLI, KAR BEKLENTİSİ VAR. SABAH SAAT  08.OO 'DE DİNGİLOĞLU PARKININ ÖNÜNDEN ARICILAR BİRLİĞİNİN AYARLADIĞI ARABALARLA YOLA ÇIKTIK. İSTANBUL'A YAKLAŞTIKÇA SULU KAR ARTMAYA BAŞLADI.


,
İSTANBUL HALİÇ KONGRE MERKEZİ'NDEKİ ARMASAT ARICILIK FUARINA GİDIYORUZ. ON YILDIR İSTANBULDAKİ ÖNEMLİ ARICILIK FUARLARINA GİDİYORUM.
BEN BU YILKİ FUARI DİĞER YILLARDAKİ FUARLARA GÖRE EPEY SÖNÜK GÖRDÜM. ÖNEMLİ BAZI İMALATÇILAR YOKTU. FUARDAKİ BİR FİRMADAN BİR ÜRÜN ALAYIM DEDİM. ÜRÜN SATIŞIMIZ YOK DEDİ.BAŞKA BİRİNDEN AYNI ÜRÜNÜ SORDUM. BURAYA GETİRMEDİK DEDİLER.
FUARDA ARI SAĞLIĞI VE BESLENMESİ İLE VARROA MÜCADELESİNDE KULLANILAN ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ FAZLAYDI.
PLASTİK KOVAN ÜRÜNLERİ HER YIL ARTARAK DEVAM EDİYOR. BENİM PEK PLASTİK MALZEMEM YOK. PLASTİĞE SICAK BAKMIYORUM.
FUARDA FİYATLAR EL YAKIYOR. YILLARDIR ÜRÜNLERİNDEN MEMNUN OLDUĞUM BİR FİRMADAN ALIŞVERİŞ YAPIYORUM. GEÇEN YIL 15 LİRAYA ALDIĞIM MASKE 25 LİRAYA, 5 LİRAYA ALDIĞIM ELDİVEN 10 LİRAYA ÇIKMIŞ. BAŞKA ÜRÜNLERDE DE FİYATLAR YÜKSEK.
BU GİDİŞLE BALIN TADI KAÇACAK.

26 ŞUBAT 2019 SALI Hava güneşli, öğleye doğru Serdal'ın dükkana uğradım. Serdal, Marangoz İsmail bacanağın oğlu olur ve mobilyacılık yapar. Bu yıl bana arı kovanı yapıyor. 35 tane 12 çerçeveli kovan yapıyoruz. Polen kapanlı hazırlayacağız. Dün kasa kısımlarına bezir yağı sürmüştüm. Bugün 20 kasayı köye götürdüm.


Şubat sonlarına doğru çiçek açan karaağaçlar bu zamanda gerçek anlamda bir polen deposudur.
Öğleden sonra saat 14.00 sıraları arılığa uğradım. Soğuk geçen dört günün ardından 13 derecelik bir ısıda kovanların hemen hemen hepsinde arı trafiği var. Arılar suya adeta atlıyorlar. Geçen hafta üç kovanın anaarısız kaldığını görmüştüm.

2 MART 2019 PAZAR Kovan kasalarından 20 adetini köye taşıdım. Arıların olduğu yeri sürdük.

3 MART 2019 PAZAR Sabahtan bulutlu bir hava, öğleye doğru parçalı bulutlu, 8-10 derecelerde bir ısı... Daha önceden donmuş ballardan hazırladığım paketleri alarak baraj kıyısındaki arılara gittim. Kızılcıkların bir kısmı açmış, bir kısmı tomurcuk. Arılar polen taşıyor. Yedek besinlerini verdik, coşsunlar diye.
Geçen yıl bu zamanlar baraj doluydu, bu yıl mart ve nisan yağışları ne kadar olur bilemeyiz ama barajdaki su şimdilik az.

9 MART 2019 CUMARTESİ Havalar iyi gidiyor. Bademler, erkenci kayısı ve erikler açıyor ya da açmak üzereler. Geçen bir haftalık sürede baraj kıyısındaki arılara gittim. Orada kızılcıklar, ballıbabalar, karahindibalar ve daha pek çok çiçekten arılar polen taşıyor.
İnece'deki arıları yavaş yavaş kontrole başladım. Görebildiğim kadarıyla kovan içinde toptan arı sönmesi, ölmesi yok. İki kovanın anaarısı yok, ölmüş. Bir kovanda anarıyı gördüm ama galiba dünyaya zamansız gelen bir anaarı... Kovanda yalancı ananın yaptığı gibi kapalı yavrular var. Bugün (9 mart) geçen yıl son anaarılardan birini verdiğim bir kovanı açtım. Ne göreyim dersiniz, kovanın tabanı delinmiş, fare işi olmalı. Bahsettiğim bu kovana geçen yıl karıncalar dadandı. Kovanın taban tahtalarından ortadakini süngere çevirmişler. Kovanı karıncalardan kurtarmak için formik asit, çamaşır suyu ve pürmüzle ısıttım ve başarılı da oldum. İşte bir varlık o bölgeden kovana girmiş bazı petekleri bozmuş, bir köşede az bir arı kalmış. Arı hemen ruşet kovana alındı.
Bugün biraz soğan ( arpacık ) ektik.

12 MART 2019 SALI Yağmurlu ve serin bir gün.

16 MART 2019 - 19 MART 2019 Tarihleri arasında yoğun bir çalışma yaptım.  Cumartesi günü asmaları budadım. Pazar günü gündüzden arılarla ilgilendim. Akşama doğru ağaç aralarından kaz ayağı ile geçtik.  
17 MART 2019 PAZAR 2019 Mart ayı sıcak geçiyor. Yeterli yağış yok. Çiftçiler tarlaları ayçiçek ve mısır ekimine hazırlıyor. Ekinlere ilaç atanlar var.
Bugün baktığım arılarda durumlar: On kadar kovana baktım. Arıcılığa başladığım ilk yıldan kalma kovanlar hurdaya çıkıyor. İşte bu kovanlardan biri alttan delinmiş, dolayısıyla arının gelişimi yeterli değil. Başka bir kovan geçen yıl karınca mağduruydu, o kovanın taban tahtasını karıncalar süngere çevirmiş. Fare de çürüyen tabanı alttan delmiş ve biraz zarar vermiş. Başka bir kovan yalancı anaya kaçmış. Hemen yanındaki arıyla birleştirdim.
Baktığım diğer kovanlarda işler yolunda.

 18 MART 2019 PAZARTESİ Çanakkale Zaferi'nin yıl dönümü. Kahramanlarımızla gurur duyuyoruz. Öğleden sonra arılıkta sık yapılan bahar işlerine devam...

19 MART 2019 SALI Sabahtan baraj kıyısındaki arılara gittim. Kırk kadar arıyı hızlı bir şekilde kontrol ettim. Birkaçının besin sıkıntısı vardı. Bal takviyesi yapıldı. Üç arı sorunlu. Birinde arı mevcudu iyi ama  anaarı olmasına rağmen erkek gözlerle dolmuş petek gözleri ve çok az işçi arı gözü var. Önümüzdeki günlerde anaarı operasyonu yapılacak.
Bir arının arısı da az, görüldüğü kadarıyla anaarısı verimsiz. Başka bir kovanda da benzer durum görüldü.


Olumlu durumlarsa 5-6 kovan nisan başında kat ister. Bazı kovanlarda yeni çıkan erkekler ve kapalı gözlerden yakında çıkacak erkek gözleri var...
Yorulunca işi bıraktım başka bir zamanda kalan arıları kontrol ederim.

21 MART 2019 PERŞEMBE Sabah, okuldan son sınıflardan biriyle OGM Kırklareli şubesinin ağaçlandırma sahasına gittik ve çam fidanı dikimi yaptık.

Mesai sonrası efidancım'dan aldığım iki adet Pink Leydi elma fidanları ile bir adet hünnap fidanını dikmek için arılığa gittim.

23 - 24 MART 2019 CUMARTESİ- PAZAR Cumartesi günü 10 kadar arının kapağını açarak hızlı bir kontrol yaptım. Arının yavru durumu, bal durumu, varroa hasarlı arı olup olmadığı, gelişmişlik durumu gibi... 2-3 hafta sonra kat verilecek arılar var. Besin durumu kritik arılar var. Gelişmesi yavaş olanlar var.

Pazar günü ise geçen yıl aldığım çapa makinesini denedim. Yorucu bir gündü.

25 MART 2019 PAZARTESİ Akşam üzeri İnece'deki arılık... Birkaç kovanın ön kontrolü yapıldı. Olumsuz bir durumla karşılaşılmadı.


26 MART 2019 SALI Şerbet hazırlayıp baraj kıyısına gittim. Geçenlerde bakamadığım kovanların kontrolünü yaptım. Bir kovan yalancıya kaçmış. İhtiyacı olanlara şerbet verdim. Burada da bahar kendini gösteriyor. Polene çalışıyorlar. Az da olsa yavrulu peteklerin üst ve köşelerine doğru nektar getirmişler.

30 MART 2019 CUMARTESİ Öğleden sonra arılık...  Rüzgarlı bir gün 15 - 16 derecelerde bir hava... Güneyden kovanlara doğru oğul gibi arı akını var. Nektar kaynağı olmalı bir yerlerde... Sekiz kovanın bakımını yaptım.

Maydanoz ve kekik ekmek için yer hazırladım. Fidanlardan bazılarının dip temizliğini yaptım.

31 MART 2019 PAZAR Yurttaşlık görevimizi oy kullanarak yaptıktan sonra öğleden sonra arılık... 16-17 derecelerde rüzgarlı ve güneşli bir gün... Arıların ön kontrollerini yapıyorum. Amaç arının durumunu görmek, anaarısnı, yavru durumunu, bal durumunu ve bir de çok eski petekleri kuluçkalıktan almak için hızlı bir çalışma yapıyorum.  20 kovanı inceledim. Biri yalancıya kaçmış. Çerçeveleri kontrol edip kovan dışına silkeliyorum. Son çerçevede anaarıyı gördüm. Kısır olmalı... Yalancı anaarının kapalı yavruları imha edildi. Bu kovana çıkmak üzere olan bir anaarı yüksüğü verildi.
iki üç hafta önce yalancıya kaçan bir kovanın arılarını yanındaki kovanla birleştirmiştim. Bugün kontrol ederken anarı yüksüklerini gördüm. İki üç tane anaarı memesinden anaarılar çıkmış. İki tanesini gezinirken gördüm. Bir anaarı memesini kesip başka bir kovana verdim.

Yılın ilk kızını 31 Mart 2019 tarihinde görmüş oldum. Bugün çıkmış olmalı çünkü kapalı 2-3 tane daha anaarı memesi vardı.


31 Mart 2019 yerel seçim var. Ülkemiz için hayırlı olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder