1 Mayıs 2019 Çarşamba

NİSAN 2019

1 NİSAN 2019 PAZARTESİ Öğle saatlerinde arılık... Hava 19-20 derecelerde, rüzgarlı... Ozan ile geldik. 10 litre şurup hazırladım, ihtiyacı olanlara verilecek. 15 kovanın bakımını yaptım. Son baktığım kovan rahatsız.
Ozan, meyve ağaçlarının etrafını temizledi.



2 NİSAN 2019 SALI Öğleden sonra arılık, 15-16 derecelerde bir hava... Rüzgarlı, ilerleyen zamanda rüzgarın şiddeti arttı ve arı bakma işine son verdim. Baktığım kovanlardan birinde son kapalı yavrular çıkmak üzere, anaarısı çıkmış bir sürü anaarı memesi... Haydi bakayım anaarı aramaya... Kenardan ikinci petekte yeni anaarıyı gördüm.
Başka bir kovanda bal bitmek üzere, iki çerçeve kadar arı, çoğu erkek arı, açık ya da kapalı yavru yok...Bu erkekler yalancıya kaçandan çıkan arılarınkine benziyor ama peteklerde larva halinde yavru yok! Acaba bu da mı ana değiştirdi? Kontrolde anaarıya rastlanmadı.
Baktığım diğer arılar iyiydi.
Kiraz ağaçlarının altındaki arıların yerini değiştirmem gerekiyordu. Ağaçlar büyüdü. İlaçlamayınca kirazlar kurtlanıyor ve dalında kalıyor.

6 NİSAN 2019 CUMARTESİ Öğleden sonra, az güneşli,18-19 derecelerde bir hava İnece'deki arılık... Arılar çalışıyor. On kadar kovanın ön kontrolünü yapamamıştım. O kovanların bakımını yaptım. Birkaçının balı bitmiş, hemen şerbet takviyesi, balı fazla olanlardan olmayanlara ballı çerçeve aktarımı yaptım. İyi gelişen kovanlardan biri maşallah bal taşımaya başlamış.

7 NİSAN 2019 PAZAR Yaklaşık bir aydır yağmur yağmıyor. Hava durumu tahmincileri önümüzdeki günlerde yağış bekliyorlar. Arılığa gittim. Arılar harika çalışıyor. Hem polen, hem nektar akışı var. Güçlü kovanlardan birine geçen hafta bir tek ham petek vermiştim, kabartmaya ve bal koymaya başlamışlar. Beslenmesi gereken kovanlar vardı, onlara şerbet verdim. Ağaç aralarına arı otu tohumu saçtım. Asmaların yaprakları çıkmak üzere... Kirazlar çiçekte, çiçek sırası elmalarda... Bu sene ayva da erken çiçek açacak.

9 NİSAN 2019 SALI  Gece biraz yağmur yağmış. Kovan kapaklarının bir kısmını köye taşıdım. Bazı arıları beslemeye devam... İki tane güçlü kovana baktım. Kovanlardan birisi, geçtiğimiz yıllarda arılığın en verimli ve üstün özellikler taşıyan damızlık kovandan alınan günlük yumurtalı bir çerçeveden çıkan anaarıya sahip. Bu arı, kışı on iki çerçevelik iki katlı kovanda çıkardı. Maşallah üst katta on çerçeve yavru var. Çerçevelerde bal kemeri ve polen de var. Ana arısı alt katta yavruya devam ediyor. Maşallahı var. Yavrusu, poleni, balı her şeyi var. Öteki kovan tek kat kışladı ve ana arısı 2017 anaarısı. Onda da sekiz çerçeve yavru var. Günlük yumurtalı bir çerçeve alınarak anaarısını kaybeden bir kovana verildi. 
Geceki yağmur iyi geldi. Kendimize kadar ektiğimiz soğanlar iki dal uzamaya başlamışlar. 

13 NİSAN 2019 CUMARTESİ Dün ve önceki gün yağmur geçişleri oldu. Arılığa giderken yol boyundaki ekinler yağmurdan sonra birden bire canlanıp boylanmış. Arılığın yakınlarında hayvanlara yoncalı, yem bitkili tahıllar ekiliyor. Onlar şimdi çiçekte, arılara iyi geliyor.
Arılar yağış arası güneşli saatlerde çalışmaya devam ediyor.

Saat 14.00 sıraları arılar vızır vızır çalışıyor. Son 3-4 gündür yağmur geçişleri olduğu için gün içinde kısa süreli güneşlerde yavru uçuşları çoğunlukla aynı zaman dilimine denk geliyor. Şenlikli bir manzara, bir festival konseri gibi... Polen girişi çok çok iyi... Kovan açmadım. 
Birkaç yıl önce pazarda görüp beğendiğimiz bir elma çeşidinin fidanını alıp dikmiştim. Bu sene meyve verecek

Arıların bulunduğu yerdeki ağaç altlarının otunu temizlemeye çalıştım. 
Elmalar, kirazlar ve ayva çiçekte. Altı yıldır çiçekteyken kırağıya yakalanan kayısı bu sene kırağıyı atlatmış ve dallarda kayısı sıralı... Asmaların bir kısmı yaprak çıkarmaya başlamış.

15 NİSAN 2019 PAZARTESİ Öğleden sonra parçalı bulutlu, 15-16 derecelerde bir hava... Biraz şerbet hazırlayıp inece'deki arılara gittim. Şerbet ihtiyacı olan kovanlara azar azar şerbet verdim. Arılar polen yüklü geliyorlar.
Ayvalar hem yaprak çıkarıyor hem de çiçek açıyor. Dikkatimi çekti. Arılar yaprakların üzerinden bir şeyler alıyor, acaba propolis mi?

16 NİSAN 2019 SALI Öğle saatlerinde 15 litre şerbetle Baraj kıyısındaki arılara gittim. 13-14 derecelerde, parçalı bulutlu bir hava... Arılar polen taşıyor. Bir tane arı gelişememişti, ben de onu kaderine terk etmiştim. Yağmalamışlar. Hızlıca şurubu verdim. Yalancıya kaçan iki kovan vardı. Geçenlerde onlara günlük yumurtalı çerçeve vermiştim. Birinde anaarı çıkmış geziniyor. Diğeri pek iyi değil. 
Saat 15.30'da Kırklareli Tarım İl Müdürlüğünde yapılan toplantıya katılmak üzere arılıktan ayrıldım. Toplantıda Türkiye'de beş ilde yöreye özgü arıları korumak için izole bölgeler oluşturulduğunu, ilk koruma bölgesinin Trakya arısının yoğun yaşadığı Kırklareli'nin dağlık bölgesi olduğu üzerinde duruldu. Bu yerli arının izole bölgede yetiştirilip, ihtiyacı olanlara ıslah edilen yerli anaarı verilerek arıcılık yapılmasının yararlarından bahsedildi. Çalışmaların nerede, ne zaman, nasıl olacağı konularında bilgiler verildi.    

20 -21 NİSAN 2019 CUMARTESİ -  PAZAR Cumartesi günü İnece'ye gittim. Arılardan aldığım eski petekleri çerçevelerden kestim. Bir yandan da 2-3 kilo kadar mum erittim. İhtiyacı olan birkaç kovana şerbet verdim.
Pazar günü de köydeydim. Mumunu kestiğim eski çerçevelerin sağlam olanlarını temizledim. Mum eritmeye devam. Yeni kovanlara bir kat daha bezir yağı sürdüm.
22-23 NİSAN 2019 PAZARTESİ - SALI 
Pazartesi öğleden sonra 16-17 derecelerde , parçalı bulutlu bir hava çerçeve temizliği, mum eritme ve boyama gibi işler yaptım.
Salı günü milli bayramlarımızdan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı töreninden sonra arılık... Soğuk havalar yerini ılık bahar havasına bırakmak üzere... Kat vermem gereken kovanlar vardı. Birkaçının katını verdim. 

24 NİSAN 2019 ÇARŞAMBA Kovan altlarına koymak üzere beton kalıplar hazırladım.

26 NİSAN 2019 CUMA İkindi saatleri, parçalı bulutlu 23 derece sıcaklıkta arılıktayım. Kat vermem gereken kovanlar vardı. Zaten katlar üzerindeydi. Örtü tahtasını kuluçkalıktan alıp, ballığın üzerine koydum. Önümüzdeki günlerde temel petek hazırlayıp vermem gerekir.

PROPOLİS (ARI SAKIZI ) KOKUSU: Kat verirken aldığım koku propolis kokusuydu, mis gibi, çeşitli bitki ve ağaçlardan aldıkları propolis harika kokuyordu.

27 NİSAN 2019 CUMARTESİ Baraj kıyısındaki arılık, güneşli, 23 derecelerde bir hava... Arılar harika çalışıyor. Doğa yeşile boyanmış, o yeşilin içinde rengarenk çiçekler... Sekiz saat aralıksız mesai... Arıları kontrol  ettim, kat isteyene kat verdim. 

28 NİSAN 2019 PAZAR Arılar için ideal bir ilkbahar günü... Birkaç kovana kat verdim. Gözde arılarımdan birinde çerçeve köşelerinde ve kenar peteklerde taze bal parıl parıl parlıyor. Çerçevelerin ağırlığı değişmiş. 

29 NİSAN 2019 PAZARTESİ Güzel bir bahar günü... Arılar harıl harıl çalışıyor. Bu zamana iyi hazırlanan arılar kabarmış boş peteklere bal basıyor. Maşallah arılara... Güçlenen arı katı hak ediyor. Katı verince havalar iyi, nektar akımı iyi, kabarmış peteği de bulunca değmeyin arıların keyfine, baharın tadını çıkarıyorlar. 
Yeni kovanlara bezir yağı sürdüm. Kovan ve çerçeve hazırlıklarına başladık. Eski petek ve çerçeveleri değerlendirmek için temizlik yapıldı.
Kirazlara ilaç verdim. 

30 NİSAN 2019 SALI Öğle saatleri arılık, hava güneşli, rüzgarlı... Nisan rüzgarları, ağaçlara yaprak açtıran rüzgarlardır. Güçlenen kovanlara kat vermeye devam edildi. Baktığım yirmi kadar kovandan ikisi oğula meyletmiş. Anaarı memelerini bozdum ama bu oğul vermeyeceği anlamına gelmez. Bu kovanlar izlenmeli... Nektar akışı devam ediyor.

Ömrünü arıların içinde geçirmiş yaşlı bir amca vardı. Sepet arıcılığı yaparmış. 200 kadar sepet arısı olmuş bir zamanlar. Tanıştıktan bir süre sonra rahmetli oldu. Yaşlı arıcı amcanın oğlu, babasının arıcılıkla ilgili ilginç deneyimlerini anlattı: "Ayvalar erken çiçek açtı, bal çok olacak." Doğruluğunu göreceğiz. 2017 yılı baharında da " Bu sene oğulun,  oğul verdiği bir yıl olacak." Demişti. Gerçekten çok oğul ve çok bal almıştık.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder