4 Mart 2021 Perşembe

2021'E BAŞLARKEN



 2020 Tarihe kara bir yıl olarak geçecek. 2019 sonlarında Çin'de ortaya çıkan ve dünyaya yayılan covid 19 virüsü hayatı felç etti. Milyonlarca insan hasta oldu. Yüz bibleri aşan ölümler gerçekleşti. Maske, mesafe ve temizlik önceliğimiz oldu. Sokağa çıkma yasakları yaşandı. 65 yaş üstü ve 20 yaş altı vatandaşlarımıza eksra yasaklar kondu. 2020 sonunda bazı ülkelerde aşılama işlemi başladı. Türkiye 14 Ocakta aşıyla tanıştı.

Aralık başından beri hafta sonlarında sokağa çıkma yasağı var. Yılbaşında 3 gün sokağa çıkma yasağı uygulandı.

Arıcılıkta da iyi bir yıl değildi 2020. Bölgemizde aşırı sıcaklık ve kuraklık, zamansız yağışlar arıcılığı olumsuz etkiledi.

Umarım 2021 sorunsuz, iyi bir yıl olur.

Aralık ayının son üç haftası ve ocağın ilk iki haftası lodosun etkisinde geçti. Güneşli ve ılık günlerde arılar hareket halindeydi.

15 OCAK 2021 CUMA Ocak ayı, yılın diğer zamanlarına göre iyi başladı diyebiliriz. Yağmurlar yağdı. 10,11 ocak günleri yağışlı geçti 12 ocaktaki yağış süperdi.

Ocağın 14'ünden sonra havalar geceleri eksi, gündüzleri güneşli ve 5 derece civarındaydı.

26-27 OCAK 2021 SALI- ÇARŞAMBA  Geçen hafta perşembe günü İnece'ye geldik. Bu günlerde hava yine lodosun etkisinde, parçalı bulutlu, karışık ve rüzgarlı günler... Arada çıkan güneş ısı ve ışık saçıyor... Bu arada arılar az da olsa çıkıp çalışıyor.. Büyük kovanlardan biri (14 çerçecelik) üzerinde durduğu pirketin eskiyip dağilması sonucu biraz çokmüş. İki kovanı sehpa üzerine aldım.

26 Ocak günü ikindi saatlerinde başlayan yağmur gece saat ikide rüzgarın eşliğinde devam ediyordu. Sabah kalktığımızda karla karşılaştık. Yılın ilk karı 5-6 cm kadardı.

30 OCAK 2021 CUMARTESİ Güne yağmurla başladık. Birkaç saat aheste aheste yağdı.

31 OCAK 2021 PAZAR Günü evde geçirdik.

1 ŞUBAT 2021 PAZARTESİ Sabah saat on bir sıralarında başlayan yağmur gece  saat on ikide devam ediyordu. Köylerde dere kenarındaki evler sel tehdidi altında.

3 ŞUBAT 2021 ÇARŞAMBA Sabahtan sisli bir hava... Öğleden sonra İnece'ye gittim. Son günlerde yağan yağmurdan dolayı her taraf çamur ve su birikindisi... Çizmeleri ve yeleğımı giyip, arıcı malzemelerimi yanımda bulunsun diye alıp arılığa uğradım. 11-12 derecede bir sıcaklık... Çiçeği güzel kokulu çalım çiçek açmış, arılığa yaklaşınca dalga dalga kokusu geliyor. Aslında arıcılık yapılan yerlerde meradaki çataklara, dere boylarına dikilse şubat- mart aylarında arılar için harika bir polen kaynağı olur. Arılık su içinde ve toprak vıcık vıcık... Arılar çalışıyor, kovanların çoğunun yanında durup giriş çıkışlara baktım. Değişik renklerde polen geliyor. Ballıbabalardan kırmısımsı, karaağaçlardan krem renginde polen topluyorlar. Kırda başka başka çiçeklerden polen geliyor. Bir gerçeğin altını çizelim. Geçen sonbahar sıcak ve kurak geçti, arılar yeterince polen bulamadılar ve kışa zayıf nüfusla girdiler. Kovan açacak hava yok ama geçtiğimiz yıllardan edindiğimiz deneyimlere göre sağlam her kovanda az çok yavru faaliyeti başlamıştır. Şimdi çıkacak arılar mart ve nısanda iyi işçilik yapar.

4 ŞUBAT 2021 PERŞEMBE Öğleden sonra güneşli bir hava... Baraj kıyısındaki arılara gittim. Geçen hafta sabahtan yağmur olarak başlayan yağış gece yarısı kara döndü ve epey yağış düşmüş oldu. Pazartasi günü de 13-14 saat aralıksız yağdı. Ormanda ilerlerken toprak adeta su kusuyor vicik vicik... Suyun yolu yardığı bir yerde ön tekerler çamura gömüldü. Köyden çağırdığımız traktörle çıkabildim.

Arılar güneşi görünce çalışıyor  ve kovana polenle dönüyorlar. Üstünkörü bir dış gözlem yaptım. Sonbaharda gelişmeyen bir kovanı açtım, arı kalmamış. Mart onbeşten sonra güzel havalarda durumu göreceğeiz.

13 ŞUBAT 2021 CUMARTESİ Pazartesi ve salı gecesi epey bir yağmur yağdı. Pazartesi arada bir dolu da attı. 

Bugün hava soğudu.

14,15,16,17 ŞUBAT 2021 Hava soğuk, son iki gün gündüzleri güneşli, eşek donduran soğukları var. 0 derece civarlarında. Bugün Emin Ağaya covıd -19 aşısı yapıldı.

19 ŞUBAT 2021 CUMA İnternet üzerinden havalı zımba tabancası aldım. 9240 serisi.

20-21 ŞUBAT 2021 CUMARTESİ- PAZAR Sokağa çıkma yasağı var. İki gün de güneşliydi.8-10 derecelerde.

22-24 ŞUBAT 2021 PAZARTESİ, SALI, ÇARŞAMBA: Pazartesi günü ineceye gittim. Hava açık ve güneşli 12-13 derecelerde...  Arılıktaki asmaları ve meyve ağaçlarının bazılarını ve köydeki evin bahçesinde bulunan ağaçları budamak işiyle uğraştım. Ayni zamanda göztaşı atmak için şarjlı sırt pompasını şarja taktım.

Arılığa uğradım, arılar polen taşıyor. dört tane arı keyifsiz. Bir tanesinin önü çok kalabalık, deliğini daralttım ve izlemeye başladım. Polen girişi hiç yok, arı sorunlu ama bu havada açamam. Büyük bir erik vardı onun dallarını epey bir kestim. İki tane kış elması var onları kestim.


Salı günü hava daha güzel, 16-17 derece ve oldukça güneşli, köyden sırt pompasına ilacı doldurdum ve yanıma yedek su  ve göztaşı aldım. Önce dünkü proplemli arıua baktım. Yağma oluyor. Hızla açtım. Kendi arıları az kalmış ve petek arasında ölmüşler. Ballı çerçeveleri alıp diğer kovanlara verdim. Zayıf görünen başka bir kovana baktım, arı nüfusu az ama üç çerçevenin ortasınaavuç içinden fazla kapalı yavru yapmış. Besin durumu iyi. Dünkü kontrolde gözüme arısı az görünen hem de arılığın damızlıklarından bir kovan... Örtü tahtasını yavaş yavaş açtım, harıka bir arı, 5-6 çerçeve var, biraz gözlem yaptım, saldırmıyor ve sorunsuz, polen akışı var. Başka bir kovanın kapağı iyi değil, onun kapağını düzelttim.

Bir ara ekin tarlalarından bir çakal arılara doğru geldi, beni farkedince koşarak kaçtı.

Sonra asmaları budamaya başladım. Budama işinde bir ustadan ders almalıyım ama seneye kaldı artık.

Saat altıya doğru sırt pompasını aldım ve asmalardan başlayıp geçen sene diktiğim fidanlara kadar bir pompa attım.

Çarşamba günü, sırt pompasına su doldurarark öğleden sonra arılığa gittim.Önce kış armutlarını biraz budadım. Sonra asmaların bazılarının altında ayrık vardı. Bir saatten fazla o ayrıklarla uğraştım. Bugün düne göre serin, arılar kovanlara girince ağaçlara göztaşı atmaya başladım. Üç sırt pompası attım. Hayırlısı olsun. 

 26 ŞUBAT 2021 CUMA Öğleden sonra baraj kıyıısndaki arılara gittim. Geçen haftaki soğuk havalı günler baharın gelişini geciktirmiş ve iyi olmuş. Çiğdemler, çiğirdikler ve kızılcıklar çiçek açmış. Arılar polen taşıyor. Kovan gözlemi yapmak için maske giymeden bakayım dedim ama arılar bugün saldırgandı. Bazı kovanlara fondan şeker verdim. Sanırım kovanların bazılarında besin sıkıntısı var. Geçen gittiğimde bir kovanın söndüğünü görmüştüm. Bugünkü dış gözlemde durumlar iyi gibi. Ocak ve şubat yağışları barajı bayağı doldurmuş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder