31 Mart 2021 Çarşamba

MART 2021



 1 MART 2021 PAZARTESİ Öğle saatlerinde evden çıktığımda hava güneşli, 9 -10 derece gösteriyor. İnece'ye gittim.  Erittiğim sır mumlarından bir kilo kadar aldım. Geçen yıl son turda süzdüğüm ayçiçek balında beş litrelik üç tane ped şişe doldurmuştum. Onlardan ikisini arılara vermek üzere aldım.

Arılığa uğradığımda hava karışmaya başladı ve rüzgar çıktı. Asmaların diplerindeki ayrıklardan bir kısmını temizledim.

4 MART 2021 PERŞEMBE Hava oldukça açık ve güneşli, öğleye doğru 8-9 derece, ikindiye doğru 13-14 derece oldu. Baraj kıyısındaki arılar... Daha önce 40 kilo kadar bal hazırlamıştım, arılara paylaştırdım. 

Geçen hafta bazı kovanlara fondan şeker vermiştim. Çoğu bitirmiş. Arıların çoğunda besin sıkıntısı var.Arıcıların işi zor bu sene. Arılar daha 60-70 gün  doğadan yeteri kadar nektar alamaz. 

Çok zayıf bir arı yağmalanmış. Şimdilik burada ikinci arı kaybı.  

5, 6, 7 MART 2021 CUMA, CUMARTESİ, PAZAR Cuma günü sabahtan İnece'ye gittik. Tarlayı hazırladık , biraz soğan ektik, arı otu tohumu saçtım.

İkindiye doğru geçen yıldan kalan kuru ağaç dallarının bir kısmını yaktım.

Cumaretesi günü asmaların olduğu yerdeki beton direklerin dibinde çıkan ayrık otlarıyla uğraştım. Ne çok ayrık çıktı, bitecek gibi değil. Pazar günü de arıları olduğu yerde temizlik yaptım.

Gündüz saatlerinde sıcaklık 10 derecenin üstüne çıktığı zaman arılar çalışıyor, daha çok polen taşıyorlar, su kaynaklarına gidyorlar.

8 MART 2021 PAZARTESİ Dünya Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun.

9 MART 2021 SALI Cafemarkt'ten sipariş ettiğim 22 litrelik Öztiryakiler'e  paslanmz çelikten taşıma kovalarım geldi. Bal süzerken rahat edeceğim.

Öğle saatlerinde İnece'deyim, hava 15 derece civarında parçalı bulutlu... Arılara temiz su götürdüm, iki yere bal tenekelerinden suluk yaptım. Çok güzel polen taşıyorlar. Bazılarının ayağında ballıbaba poleni var, açık kan renginde polen, krem renginde, turuncu renkte polenlerle yavrular besleniyor. 

Birkaç meyve fidanını budadım ve dibini temizledim. Damızlık lavantadan kestiğim birkaç kalın dalı diktim. Kalan yere arı otu tohumu saçtım.

Yol ve kanal boyuna yeni bir komşu geliyor. Satın aldığı yere tel örgü çekiyorlardı.

13 MART 2021 CUMARTESİ Karışık bir hava, ikindiye doğru evde durmaktan sıkıldım ve doğru İnece'deki arılık... 15 derecelerde bir ısı... Arılar polen ve suya çalışıyor..Ağaç aralarındaki asmaları budadım. Bazı ağaçların budamasını yaptım. Kurumaya yüz tutmuş dalları temizledim. Yine bir sürü çalı çırpı çıktı.

Daha bir on gün kovan açmayacağız anlaşılan hava tahminleri öyle diyor.

15 MART 2021 PAZARTESİ Hava tahminlerine bakıyorum önümüzdeki hafta 8-10 derece arası ve genelde bulutlu gösteriyor. Yağışlı gün de var tabi tahminlerde. Böyle olunca baraj kıyısındaki arıların bir kısmında besin sıkıntısı var. Onların bir kısmına bal, bir kısmına fondan şeker vermem gerek ve oğle saatlerinde düştük yollara. En son 4 Martta gelip 40 kilo kadar bal dağıtmıştım kovanlara, 5-6 kilo da fondan şeker. Bazı kovanlar bitirimiş bazılarında epey var. 

Geçen yıl ayırdığım sırlı peteklerden altı tane elimde kaldı. Öncelikle geçen sene son zamanlartda çıkan ve yeterince bal toplayamayan kovanlara bu çerçeveleri verdim. Bazılarına da fondan verdim. Sonra ruşetlere aldığım zayıf arıların yanına gittim. Hemen hepsinde hareket var. Örtü bezi olanın ortü bezini, örtü tahtası olanın ortü tahtasını hafif açarak hızlı bir şekilde duman sıkarak bir göz attım. Ruşetleri kaldırıp, ağırlık kontrolü yaptım. İhtiyacı olana fondan verip kapattım.

Geçen geldiğimde kovanlrdan birisinin arısnı az görmüştüm, o kovanı açtım, anaarı yok, yavru yok. iki çerçeve kadar arı var. Şimdilik öylece bıraktım. Bundan sonraki gelişimde yağmalanmazsa bir işlem yaparım.

Bahar geldi sayılır ama daha acı bahar. Ağaçlar ve otlardan hadi çiçek diyelim alınmasınlar, sırası gelen çiçeğini açıyor. Ballıbabalar, karahindibalar ve kızılcıklar çiçekte... 

17 MART 2021 ÇARŞAMBA Hava karışık, serin 5-6 derecelerde , ara sıra tek tük yağmur çisentisi olan bir gün...  Birkaç gündür İnece'ye gitmemiştim. Evden bazı eşyaları aldım ve köye uğradım. 

Emin ağam, bahçedeki yabani eriğe kayısı aşılamamı söylemişti. Kalemlerin biraz suyu kaçmış ama gönlü olsun diye yaptım. Arılığa geçtim. Buraya pazartesi gecesi Kırklareline yağan yağmur az yağmış. Arılıkta bir tur attım, arılar altı derece sıcaklıkta suluktan kovanlara su taşıyor. Suluğa biraz su ekledim. Yıllar önce yaptığım betondan su yalağının içindeki yağmur suları epey kararmış, o yalağın suyunu boşalttım. Kirli su içmesinler.   

20 MART 2021 CUMARTESİ İnece'deki arılığı gezip geldim. Hava karışık ve çok bulutlu, 9 derece... 

Bu serin havada az da olsa suya giden arı var. Eriklerin alt dalları çiçekleri patlatmış, yukarılar açtım açıyorum havasında...

22 MART 2021 PAZARTESİ Pazar günü az çisentili serin bir gün, bugün öğleye doğru yağmur yağmaya başladı 2-3 saat kadar yağdı. Havaların hafta sonuna kadar serin geçmesi tahmin ediliyor.

26 MART 2021 CUMA Yaklaşık iki haftaya yakın havalar serin gidiyor, yağmur var, kar var, kırağı var, bulut çok, güneş az. Bugün güneşli bir gün, bahar kokusu var havada. Öğleden sonra İnece'ye gittim. Yol boylarında ve mahalle aralarında, evlerin bahçelerinde erikler, kayısılar, şeftaliler çiçekte. Evdeki işlerimi bitirip, arılığa geçtim. Arılar polen taşıyor. Arılığa bal tenekelerinden kestiğim suluklar yaptım. Arılar bazen suya atlıyor ve çoğu telef oluyor. Bunu azaltmak için tahtab parçaları ve sarı bezler yaydım suyun üzerine.

Yeni tarla komşusu geldi.İst. Küçükçekmece'den Ercan ve Caner yakınımdaki bir tarlayı almışlar. Koyunbaba'da arıları varmış.

7 Ocakta, 3 şubatta ve daha sonraki günlerde kovanlık kereste aldım. Bugün ( 27 MART) çerçevelikleri kestik.

28 MART 2021 PAZAR Bugün hava açık ve güneşli ve ısınan bir hava... Yılın ilk şerbetini yaptım sadece 5 litre... Ver elini arılık... Oooo  maşallah arıların keyfi yerinde. Rengarenk polenlerle geliyorlar. 

2021'İN İLK ANAARISI

Cuma günü kovanlardan birine yalancı ana erkeği arılar girip çıkyordu. İlk işim ona bakmakm oldu. Anaarı yok, az biraz yalancı anaarının yumurtladığı kapalı yavrular var. arılı çerçeveler alındı birkaç metre uzakta arıları silkelendi, kapalı yavrular kazındı. Damızlıklardan günlük yumurtalı çerçeve verildi. Hayırlı olsun. 2021'in ilk anaarısı burdan olacak. 

Birkaç kovanı kontrol ettim. Arılar geçen sonbaharda kışa zayıf girdi, hala o zayıflığın etkisi devam ediyor. Bunda mart ayı hava durumunun da etkisi var. Martın ilk iki haftası fena değildi. Ondan sonraki sürede 10-12 gün kadar soğuk hava yaşadık. Arılar dışarı çıkamadı. Nitekim önceki gün öğleye doğru arılar kovan dışına çıktı. Nasıl temizlik uçuşu yaptılar bir görseniz, kakası gelip sıkışan insan gibi dışarı attılar kendilerini ve etrafa arı gübresi bıraktılar.

Kontrol ettiğim kovanlarda tamamı kapalı yavrulu arı yok. Kapalı yavru az var. O soğuklarda anaarı yavruyu kesmiş, üç gündür çerçeve ortalarında yavru arıların çıktığı yere yavru atmış. 15-20 mayısta bala çalışacak arı üretmek için bugünlerde besin desteği şart.

29 MART 2021 PAZARTESİ Bugün eşimle birlikte covid - 19 aşısını olduk. 

Hava parçalı bulutlu öğleden sonra 14-15 derecelerde... 10 litre şurupla baraj kıyısındayım. ihtiyacı olduğunu düşündüğüm kovanlara şerbet verdim. Birkaçına fondan şeker verdim.

Burada geçen yıl kendi damızlıklarımdan olan bir kovanı açtım. Arı burada da henüz yeterli yavru yapmamış. İki gündür farklı iki yerdeki gözlemime göre mart ayının ilk iki haftasından sonraki dönemde yaklaşık 10-12 günlük bir süre havalar serin gitti. geceler eksi 6-7 derece, gündüzler 6-9 derece arasında ve kapalı bir hava olunca kraliçe yumurtayı kesmiş. Çünkü yavrulu petekleri kontrol edince peteğin ortasındaki yavrular çıkmış, dışa doğru nolan bölümün yavruları çıkmaya yakın. Yavru çıkan yerlere son üç dört günde kraliçe yumurta yapmış. Bundan soğuk dönemde yumurtlamayı kestği sonucunu çıkarıyorum.

Geçen yıl son zamanlarda nektarın kesilmesine yakın çıkan oğullar ruşette idi. Onların üzerinden besini kesmedik. Bugün onlara da sadece örtü tahtasını aralayarak baktım. Maşallah hepsi kışı çıkardı. 

30 MART 2021 SALI Parçalı bulutlu bir hava, rüzgarlı 14 derece civarlarında... 10 litre şurupla arılık... 

Şurupları verdim. Bir tane kovanın söndüğünü farkettim. Hayret kovan bal dolu ama arı nüfusu çok az, muhtemelen son soğuklarda donmuşlar. Çok az kapalı yavrusu varmış. Kovannın girişini kapattım. Başka bir seferde ballı çerçeveleri diğer kovanlara pay edeceğim.

Bugünlerde yollarda kablo döşeli görüyorum. Arılığın 20 metre yakınından yüzlerce metre uzunluğunda kablo döşenmiş.

31 MART 2021 ÇARŞAMBA Arılığın olduğu yere yedili çekecektik, traktörde sorun çıktı.

Doğa, çiçek ve insan dostu arılar hayatımıza can katıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder