2 Haziran 2021 Çarşamba

2021 MAYIS

 1 MAYIS 2021 CUMARTESİ Ülkede sokağa çıkma yasağı var. Yasaktan muaf olanlar işine gidiyor. Geçen hafta yeni AKS aldım. 

Emekçi Bayramı kutlu olsun.

Havalar ısındı. 25 derecenin üstünde. 30 kadar temel petek hazırlayıp öğleye doğru İnece'ye gittim. Kovanlara sırayla bakmaya devam. Kuvvetli bir bal akımı var. Su koyduğum kaplarda arı göremiyorum. Nektar olunca su ihtiyacını galiba nektardan karşılıyor. Oğula yönelen kovanlardan birinin anaarısını aldım ve kendi kovanından üç çerçeve ile böldüm. Başka bir kovanın anaarısı epey yaşlıydı. Bir sürü anaarı memesi yapmış ve bazı memeler kapanmış. Ana arısı alındı. Anaarı memeli üç çerçevesi alınarak bölme yapıldı. Bu kovan 14 çerçeveli bir kovan. Diğer kovanların bazısından bir, bazısından iki çerçeve alınarak bölmeler yapıldı. Kuluçkalığa temel petekler verildi.


Akşam hava kararırken ot ilacı attım.

2  MAYIS 2021 PAZAR.Öğle saatlerinde İnece... Kalan kovanların bahar bakımını yaptım. Katlarını verdim. Bölme yaptım.




Burada sattığım arılardan kalan çok sayıda kabarmış petek var onlardan 50 kadarını arabaya yükledim. Kısmetse yarın baraj kıyısındayım.

3 MAYIS 2021 PAZARTESİ Demircihalil'de baraj kıyısındayım. Geçen yıl haziran sonları ve temmuz ayında çıkan oğulları ruşet kovana alıp, sonbaharda Servet abinin çiftliğe bırakmıştım. Orası ulaşımı kolay ve yakın bir yer... Kışın her gidişimde bu ruşet kovanların üzerinden yemi kesmedim. 15 gün kadar önce normal kovanlara aktarıp, besleme yapmıştım. Bugün önce o kovanlara baktım ve altı tanesinin katını verdim.  

Baraj kıyısındaki arılardan on kadarını buraya aldım ve onları da kontrol edip, ballıklarının koydum. Bir tanesi epey bir anaarı memesi yapmış.

Sonra aşağıya geçtim. Ön kontrolden sonra dört kovana katını verdim. Geçen yıl son zamanlarda anaarısını değiştiren bir kovan vardı.( 2019 yılı bal şampiyonu) Bu sene bir türlü gelişemedi. Onu başka kovanlardan kapalı yavrulu ve arılı iki çerçeve  ile destekledim. Proplemli üç arı var zamanım yetmediği için kontrol edemedim.

5 MAYIS 2021 ÇARŞAMBA Dünü dinlenerek geçirdim. Bugün ikindiye kadar eski çerçevelerin temizliği ile uğraştım. İkindi saatlerinde bir komşuma arı sözü vermiştim. O telefon etti ve arılığa gittik. Kovanlardan biri nerdeyse 8 çerçeve yavru, diğeri dört çerçeve geldi. Erik ağacına yılın ilk oğulu konmuş. Onu da verdim. İki üç kovanın nektar durumunu kontrol ettim. Gayet güzel.



6 MAYIS 2021 PERŞEMBE Demircihalil'deyim. Yıllar önce Demircihalil köyüne arı yeri bakmak için gittiğimde bana yardımcı olan İrfan Özçetin abi İstanbul'da vefat etmiş. Öğle namazından sonra köyde toprağa verildi. Cenazesine katıldım. Allah rahmet eylesin.

Hacı  abinin arılara kat ve temel petek verdim. Sonra baraj kıyısını geçtim. 5-6 arıya baktım ve kat verdim. Boş kovana bir oğul girmiş. Götürdüğüm şerbetten oğula ve yeterince gelişmeyen arılara verdim.

7 MAYIS 2021 CUMA Demircihalil'deyim,..Yorucu bir gün... Arılara kat vermeye devam. Genelde 6-7 çerçeve kapalı yavru...  Daha önce anaarısı olmasına rağmen yavru yapmayan kovana müdahele edildi. Başka bir kovandan kapalı yavrulu ve arılı bir çerçeve ile desteklendi. sonra anaarı yüğsüğü verildi. Dünkü kontrolde düzensiz bir sürü anaarı memesi olan ve yalancı anaya kaçan başka bir kovanın arıları kovan dışında çerçevelerden silkelendi. Bu kovana da bir anaarı yüğsüğü verildi. Kat verme esnasında sorunlu başka bir kovanla karşılaştım. Üç çerçeveye yakın kapalı yavrusu var ama arısı az. kraliçeyi gördüm, bana yaşlı gibi geldi. Biraz şerbet verdim. Bugün kat verdiğim kovanlardan 4-5 tanesi gerçekten iyi gelişmiş.



8 MAYIS 2021 CUMARTESİ Dinlenme günü , kapalı pazardan hızlı alış- veriş; kirazlar için kurt ilacı

9 MAYIS 2021 PAZAR Öğle saatlerinde İnece.... Kirazlara ilaç atacağım ama akşamın olmasını bekleyeceğim. Bu arada bazı kovanları ve bölmeleri kontrol ettim. 29 Nisan tarihinde rahmetli bacanağımın arılarını kontrol etmiştim. Dört yıldır takip ettiğim ve her yıl bir adet çoğalttığımız bir arıdan anaarı yüğsüklü bir çerçeve almıştım. O çerçeveyi kendi arılığıma getirip, iki adet de kapalı yavrulu ve arılı bir bölme olmuştu. Bugün o kovanı açtım ve bir anaarı sesi duydum. Yeni anaarıyı gördüm. Diğer anaarı memelerini kestim. Daha keser kesmez memelerden anaarılar çıkmaya başladı. Bu anaarılardan 5 kadarını bölmelere paylaştırdım. 


10 MAYIS 2021 PAZARTESİ İnece... Evden motorlu tırpanı aldım. Arılğa vardığımda saat 14.00 idi.

Eriğin dalında bir oğul sarkıyor. Hemen hazırlık yapıp bir kovana aldım. 

Dün incelediğim kovanlardan üçü ile ilgili çalışma yaptım. Arılığın yıllardır takip edilen ve kendisinden memnun olunan damızlık kovanlardan brini inceledim. Maşallah çok iyi bal toplamış. Ana arı yüğsüğüne rastlanmadı. Petek bal için kat verildi.

Başka bir damızlık... Bunda da bal var ama niyeti bozmuş.hemen her yavrulu çerçevede anaarı yüksüğü var. Bölmelerden ana arısız olanlara birer çerçeve aiarak verdim. Kovanın kendi ana arısını da aldım yeni bir bölme yaptım. Kovana da iki çerçevede anaarı memesi bıraktım.

Evet, arılığın başka bir aktif arısı o da hemen her çerçeveye anaarı memesi yapmış. Anaarı yüğsüklerini kestim.Daha ben keserken analar çıkmaya başladı.

Baharda gelişimi zayıf olan bir kovana baktım, geçen yıldan epey balı var. O balları alıp bugünkü bölmelere verdim. Biraz zayıf ama katını verdim.

Başka bir kovanı açtım. O da zayıftı, Epey bal toplamış. Anaarı memelerimi dikmiş. Çoğunu kestim.

Saat altı buçuk sıraları otları kesmeye başladım. Yonca ve yem bitkilerini kestim. Papatyalı kısım başka güne kaldı.

11 MAYIS 2021 SALI Baraj kıyısı... Yanıma temel petek takılmış çerçevelerden aldım. üç arının kovanını değiştirdim. Bir tanesi 2019 ve2020'de oğul verdi. Bu yıl 12 çerçeveli kovana yerleştirdim.Şu anki gelişimi güzel. Bir arı oğul vermiş, yeni anaarısını göremedim. İzlenecek. Dört gün önce iki kovana çıkması yakın olan ana arı memeleri vermiştim. İkisi de çerçevelerde geziniyor. Güçlü kovanlar petek kabartmaya başlamış.

Yaklaşık iki haftadır havalar sıcak geçiyor. Güney yamaçlar, bayır yerler kurumuş, bugünlerde yağacak bir yağmur iyi gelir.

12 MAYIS 2021 ÇARŞAMBA OĞULLU GÜNLER Öğleye doğru İnece'ye gittim. Sepette bir oğul, erik ağacında iki oğul gibi yakın yakına iki dalda oğul... İkisini bir kovana silkeledim. Derken çalı çiçeğimin alt dallarında başka bir oğul ... Birkaç kovana baktım, ana arı yüğsüğü kesmekten bıktım. Geçen sene burada oğul yoktu, bu yıl arılar patır patır oğul veriyor. Hayırlısı olsun.




13 MAYIS 2021 PERŞEMBE  ORUÇ BAYRAMI KUTLU OLSUN 

 Öğleden sonra İnece'deki arılık... Hava hafif rüzgarlı... Erik ağacında bir oğul... Eski kovanlardan birine 6 adet kabarmış petek, biri eski ballı, sonra oğulu kovana silkeleme işlemi... Oğuluın içinde birkaç tane anaarı var, ikisini kutuya alıp yedekledik.

Geçen yılın damızlıklarından ikisini açtım. Maşallah biri bala yatmış, diğeri oğula yönelmiş, ballıktaki ana arı yüğsüklerini temizledim, vakit geç olduğu için kuluçkalığa bakmadım. Başka bir gün...

Oğulu ağaçtan kovana alırken arıcılığa merakı olan komşum yarış atları bakan ve yetiştiren Güray'ı da çağırdım ve bana yardımcı oldu,ben de sorularını yanıtlayarak arıcılık hakkında bilgiler verdim.

14 MAYIS 2021 CUMA Öğleden sonra arılık, hava karışık, uzaklardan gök gürültüsü geliyor.. Oğul görülmedi. Dün kutu içinde anaarı verdiğim kovanı açtım ve ana arıyı kutudan çıkardım.

Oğul veren kovanlardan birini tespit ettim ve iki tane anaarı memesi bırakarak diğerlerini kestim. Kestiğim ana arı memelerinden ana arılar çıktı, kovanına girdiler. Buraya yağmur yağmadı.

15 MAYIS 2021 CUMARTESİ Demircihalil tarafına dün biraz yağmur yağmış ama baraja yakın yerlerde pek yok. 

Baraj kıyısı... Önce Servet abiye uğradım. Bir oğul çıkmış, onunla uğraşıyor. Bir sürü ana arı geziniyor. İkisini kutuya aldım.  Ön sıradaki kovanları hızlı bir şekilde inceledim. En sağdaki kovan bir sürü anaarı yüğsüğü yapmış . Kestim, keserken ana arılar içinden çıkıyor. Biraz nektar gelmeye başlamış.

Sonra aşağıya geçtim. Oğul yok. İki kovana kat verdim. Geçen hafta verdiğim  ana arıları kontrol ettim göremedim. Başka zaman yine kontrol edilecek. Kutuya koyduğum ana arıları sorunlu iki kovana verdim. 

16 MAYIS 2021 PAZAR Öğleden sonra İnece...  Arılıkta erik ağacındaki sepette kuvvetli bir oğul; eriğin dallarında iki küçük oğul... Bahtiyar oğul istiyordu, sepetteki ve daldaki küçük oğullardan biri onun. Diğer küçük oğulu ruşet kovana aldım. Oğullarda çok anaarı var.

Bölmelerden bazılarını kontrol ettim. Bir tanesi kapalı yavrulu ve günlük yumurtalı çıkmasın mı? Eyvah, bölme yaparken ana arılı çerçeveyi almışım, acaba hangi kovanın düzenini bozdum?

17 MAYIS 2021 PAZARTESİ Sabahtan arabanın bakımı için sanayiye Şerafettin Usta'ya gittim.

Sonra Serdal'a uğradım, Oradan İnece'ye geçtim. Armut ağacında küçük bir oğul, anaarı çok var. Bölme oğulların anaarı kontrollerine devam.

18 MAYIS 2021 SALI Rahmetli İsmail bacanağın arıları için İnece'deyiz. 29 Nisanda ana arı memelerini kestiğimiz iki kovan oğul vermiş. Ortaya üst üste iki kovan bırakmıştık, üsttekine bir oğul girmiş. Küçük bir oğul incir dalına konmuş. İki gün önce bir oğul çıkmış, komşunun biri sepete alıvermiş. 

Kovan kontrollerinde çerçeve isteyenlere temel petek verdik. İki tanesine kat verdik. Üç tanesinden anaarı memesi kestik. Ortada kovana giren oğula bakmaya geldiğimizde kapağı bir kaldırdım. Bez ya da örtü tahtası yok, arılar, petekleri doğrudan kapağa tutturmuşlar. Kapağı kaldırdığım zaman petekler koptu. Çok üzüldüm. Kar gibi 7-8 tane petek örmüş, her biri kalp şeklinde ve kapalı yavru ile açık yavru var. Köydeki eve gidip, eski çerçevelerden getirdim. Tel çektik ve telleri gerdim. Kopan kapalı yavrulu çerççeveleri bu çerçevelere pamuk ipi ile bağladım. Çok yazık, sarışın bir kraliçe peteklerin altında ezilmiş. 

Buradaki işim bitince, eşimle birlikte kendi arılarımı dolaşmaya gittim. Erikte iki çerçevelik bir oğul.

Oğulu aldıktan sonra bölmeleri kontrol etmeye başladım. Bacanaktan aldığım damızlıklar  kovanlarında... Bu şu demek, geçen sürede çiftleşip kovanlarına döndüler, birkaç gün içinde yumurtlamaya başlarlar.

19 MAYIS 2021 ÇARŞAMBA

19 MAYIS ATATÜRK'Ü ANMA VE GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI KUTLU OLSUN.

Sabahtan araba işleriyle uğraştım. Öğle saatlerinde Demircihalil'e gittim. Önce Servet abinin çiftlikteki arılara baktım. Dünden bir oğulu ruşete koymuşlar. Ben de karaçalıda bir oğul gördüm. Oğulları alıp, yerleştirdik.

Birkaç kovanı üstten inceledik.

Sonra baraj kıyısına indim. Yabani armutta bir oğul... Oğula yönelen ve daha önce kontrol ettiğim bir kovanı incelemeye başladım. Anaarı memelerini kestim. Keserken anaarılar çıkıyor. Çıkanı kovana veriyorum. Geçen gün iki arının anası proplemliydi. Onlara yeni ana verdim. Daha önce çıkan anaları kontrol ettim, maşallah biri yavruya geçmiş ve kapalı yavrular vardı. Diğer ikiisnde anaarılar çiftleşmiş olmalı. Bir arı keyifsiz, sıkıntı yaşamış. Gelecek günlerde anaarısı değişebilir.

20 MAYIS 2021 PERŞEMBE Hava parçalı bulutlu, öğle saatlerinde İnece... Erikte bir oğul, eski bir kovana aldım. İçinde birden fazla anarı var. 

Sonra bölmelere baktım birinde anaarı göremedim. Yeni oğuldan bir anaarıyı yakalayıp verdim. Belki kabul ederler.

Daha önce çıkan oğullardan ikisine baktım. İyi bal taşımışlar. Biri yavruya geçmiş, anaarısı eski olmalı. Daha önce çıkanda daha yavru yok.

Bir ara hafif rüzgar çıktı, arasıra insanı ıslatmayacak kadar zayıf yağmur çisentileri oldu.

21 MAYIS 2021 CUMA Güne yağmurla uyandım. Hava serin, arabanın muayenesi için saat 8.45'te TÜV'deyim. İkindi saatlerinde  arılıktan kaz ayağıyla geçmek için Salih telefon etti. Otlu olduğu için pek temiz olmadı ama hiç yoktan iyidir.

22 MAYIS 2021 Yeni yaptığımız koıvanlardan dördünü alıp, Servet abinin çiftliğe gittim.  Bu bölgeye yağmur bayağı yağmış, bitkilerin keyfi yerine gelmiş. Oğul çıkmış onunla uğraşıyor. Oğulu hallettik. Emanet petekleri sahibine verdik. 

Yaşlı bir ağa ile baraj kıyısına gittik, oğul yok. İki kovana baktım, biri özden balarısı. Ballıktaki çerçeveler yavrulu, kenar peteklerde çok erkek arı gözü var. Diğer kovan açlıktan sıkıntı yaşamış, geçenlerde bir gün anaarısı alındı. Daha sonra başka bir gün oğul veren bir kovandan kestiğim anaarı  yüğsüklerinden  vermiştim. Kovanı açtım. kendi yumurtalarından anaarı yüğsükleri yapmış. Onları bozdum. Verdiğim anaarı yüksüğündeki anaarı çıkmış, gördüm. Kışın arısı ölen bir kovandan dokuz adet kabarmış petek alıp, tekrar yukarıya geçtik. Kovanların çekmecesini temizleyip, polen tepsilerini yerleştirdik.


Dönüşte Serdal'a uğrayıp dört adet 12'lik datant kovan alarak arabaya yükledim. Yarın bir aksilik olmazsa İnece'deyim.

23 MAYIS 2021 PAZAR Açık, güneşli bir gün. Hazırladığım temel petekli yeni çerçeveleri alarak İnece'ye gittim. Komşu Güray telefon etmişti, oğul var, diye. Erikteki oğulu kovana silkeledik, beğenmedi, tekrar başka bir dala kondu. Ben başka işlerle uğraşırken çekip gitmiş. 

2019 doğumlu damızlıklardan biri oğula yönelmişti, epey anaarı memesi kestim, anaarıyı başka bir kovana verdim. Bugün onu kontrol edeyim diye açtım. Anaarılar ötüşüyor. Kovandaki bütün çerçeveleri elden geçirdim, oğul da bu arada gitmiş. Kestiğim anaarı memelerinden anaarılar patır patır çıkıyor. Altı tanesini kutulara aldım.

Biraz dinlenmek, su içmek ve bir şeyler atıştırmak için koca eriğin altına gitmeye karar verdim. Kirazın gövdesinde bir oğul, aynı anda havada da bir oğul... Hemen çantadaki oğul esansını çıkarıp eriğin dalına sürdüm.Kabarmış bir peteği yere koydum ve oğul yere, eldivendeki kokuya sarmaya başladı. Kovanlardan birkaç kabarmış petek aldım, iki kovan hazırladım ve iki oğulu da kovanlara yerleştirdim.

Bölme oğulların birkaçına baktım, yavruya geçenler var, geçmeyenler var.


Yeni yaptırdığım kovanların dördüne eski kovanlardan arı aktardım. 

24 MAYIS 2021 PAZARTESİ Dün  kovana koyduğum anaarı kutularını almak üzere Cevdet Bey'le sabah arılığa gittik, geldik. Altı adet anaarı verdim.

Arabanın bakımını yaptırdım.

Yeni kovanlar ve çerçeveler


25 mayis 2021 SALI günü inecedeyiz. Evin mantolomasi yapılıyor.

26 Mayis 2021 Çarşamba sabah Kırklareli ne pazara gittik. Fide aldık. Öğleden sonra dikmeye gittik.Biberler için tabla hazırladım, Ayrıkları temizledik.Tam dikime geçeceğimizde yağmur ciseledi ve bıraktık.

27 Mayis 2021 PERŞEMBE sabahtan fideleri diktik. Gelecegimizde bir oğul cıktı.

 

Öğleden sonra ariliga gittim.oğulları kontrol ettim. Çoğu yavruya geçmiş. Kontrol ettiğim kovanlar oğul vermiş. Mevcut memelerini kestim. Içeride birkaç tane yeni çıkan kraliçe vardı. Sorunlu bir arınin ana arısı yoktu. Ona erikteki sepette az.bir arıyla takılan kraliçeyi kutuya alıp verdim.

28 Mayis 2021 CUMA Kirklareline giderken arılığa uğradım bir oğul, bir kovan ayarlayıp yerleştirdim.2 çerçeve kadar.

Kırklareli'nden mermer aldım. Serdarlarda rahatsızlık varmış, dükkân kapalı Inece'ye döndüm. Arabadaki malzemeleri bıraktım. Motorlu ot biçme tırpanını yaptırdım. Ikındı saatlerinde yağmur bekleniyor. Arılığa uğradım. Şimsek çakmaya, gök gürlemeye başladı. Erikte bir oğul. Hızlıca bir kovan hazırladım. 5 kabarmış petek, ikisine biraz bal bulaştırdım ve oğulu sandığa silkeledim. Yağmur şiddetlenmeye başladı.Dalda kalan bir kaç oğulu silkelerdim ve kapağını kapatıp, yakın bir yere koydum, arabaya koştum, yola çıktım, Dokuzhöyük tarafına gittim.yagmur şiddetlendi. Zaten yağmur Karahalil tarafından geldi. Sonra eve döndüm.Inecede pek yağmur yok.

29 MAYIS 2021 CUMARTESİ İnece'deki arılıkta çalışarak vakit geçirdim. Dokuzhöyük'te karaçalılar açmış.


 

30 MAYIS 2021 PAZAR İnece'deki arılığa uğradım. Damızlıktaki kabarmış peteği kontrol ettim, anaarı yavru atmaya başlamış. O çerçeveyi alıp, anaarısız bıraktığım kovana verdim. Kutudaki bir anaarıyı anaarısız kalan zayıf arıya verdim.

 Demircihalil'e gittim. Sorunlu üç arı ile oğullara şerbet verdim. Ortalıkta oğul görülmüyor. Anaarısını değiştirdiğim kovanlardan ikisne baktım. Maşallah kapalı yavrular oluşmaya başlamış.

saat 15.30 gibi İnece'deyim. Bahtiyar, telefon etti, doğru arılıktayım. İki yeni kovan almış, saat yedibuçuğa doğru geldi. Bu arada yağmur çiselemeye başladı. Oğulları aktarmadan arılıktan ayrıldık.

Köyde yeni evin mantolama işi bitti. Bahçedeki çeşmenin yanına beton dökülmüş ve düzlenmiş ama buraya yağmur biraz fazal yağmış, haliyle yüzey çimentosunu biraz zayıflatmış.

31 MAYIS 2021 PAZARTESİ İki teneke bal eritmiştim, onları kavanozlara doldurdum. Hava kapalı ha yağdı ha yağacak derken, bahçedeki otları motorlu tırpanla kestim. Toparlanıp öğleden sonra Kırklarel'ye dönerken yağmur başlamıştı.

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder