7 Ağustos 2022 Pazar

2022 TEMMUZ


 1 TEMMUZ 2022 CUMA Öğleden sonra Demircihalil... Bal hasadı öncesi bal alınabilecek kovanların tespiti yapıldı. Son oğulların durumuna bakıldı. Maalesef şu an bölge nektar bakımından zayıf.. İkişer çerçevelik üç oğul var, bunları ana arıları için tutuyorum. Yavru yapmışlar. Beslemek gerekiyor.

2 TEMMUZ 2022 CUMARTESİ İnece'deyiz. Bal süzmek için kullanacağımız makine ve aletleri  bol su ile yıkadık ve tertemiz yaptık. Bal hasadında kullanacağımız kasalar, fırçalar, üst baş hazırlandı. 

Bal süzeceğimiz mekanın temizliği yapıldı.

3 TEMMUZ 2022  PAZAR BEEO'DAN propolis toplama aparatlarını kovanlara vermeye başladım. Yedek ana arı bulunsun diye dört çerçevelik küçük kovanlara koyduğum oğullara destek amacıyla güçlü kovanlardan aldığım çıkmaya yakın kapalı yavrulu çerçeve verdim. Oğulların ve oğul veren kovanların ana arı durumunu kontrol ettim, şimdilik işler yolunda.



Geçen günlerde ( 29 haziran) attığım ot ilacı etkisini göstermeye başlamış.

4 TEMMUZ 2022 PAZARTESİ Demircihalil'de ilk bal hasadı. Yaklaşık yüz yirmi kiloluk bal sağımı yaptık. Balı süzülen çerçeveleri İnece'deki oğul arılara paylaştırdım. Burada ayçiçek balı akımı sürüyor. Hem petekleri tamir ederler hem de bal doldururlar.

Üç koli kavanoz yıkadık.

5 TEMMUZ 2022 SALI İnece'deki temizlik işleri bitince arılığa geçtik. Biraz kayısı topladık ve Kırklareli'ne döndük.

6 TEMMUZ 2022 ÇARŞAMBA Bugün dinlenme ve alış veriş günü ... Önce poşetçiye uğradım. geçen yıl 15-20 lira arasında olan poşetin paketi 40 lira civarında... Sonra kavanoz almak için gittiğim yerde geçen yaz bu zamanlar 50-60 lira arasında olan 30'luk koli 180 lira olmuş. Daha önce galiba mart ayı idi kolisini herhalde 150 liradan almıştım. Geçen sene bir kavanoz bala bir koli kavanoz aldık. Bu sene 180 liraya bir kavanoz bal satabilir miyiz acaba? 

Bu sene üretici olarak kullandığımız malzemelerin fiyatları çok arttı. Çerçevelere taktığımız temel petek fiyatı, baharda arıları beslemek için kullandığımız toz şekerin fiyatı, arılığa gitmek için arabanın yaktığı mazotun fiyatı, bal kavanozu fiyatı, arı zararlısı varroa ile mücadelede kullandığımız ürünlerin fiyatları, bal tenekesinin fiyatları çok arttı, Bazı mallardaki fiyat artışı yüzde yüzden fazla. Zaten mazot fiyatı tek başına bir bela...

Allah, üreticilere kolaylıklar versin.

7 TEMMUZ 2022  PERŞEMBE 

İnece'de arıların olduğu bahçede su işleri yaptım. Akşam saat 21.30 sıralarında Dokuzhöyük - İnece arasında trafik kazası...

9 TEMMUZ 2022 CUMARTESİ KURBAN BAYRAMI 

Bayramınız kutlu olsun.



12 TEMMUZ 2022 SALI Ayçiçek su işlerine devam... Bir ara arılığa uğradım. Oğul veren kovanlardan anaarısız kalan iki kovan vardı onlara günlük yumurtalı çerçeve verdim. Biraz su işi yaptım.

17 TEMMUZ 2022 PAZAR Komşum İlhan'la öğleden sonra  Demircihalil gezisi yaptık. Daha önce günlük yumurta verdiğim bir kovanda ana arı geziniyor. Başka bir kovanda ana arı yumurtlamaya başlamış. Az da olsa nektar geliyor.  

20 TEMMUZ 2022 ÇARŞAMBA İnece'deki arılıkta su işleri yapıldı. Ana arısız kalan kovanlara verdiğim günlük yumurtalı çerçevelerden bir kovanda ana arı çıkmış. Diğerler iki kovanda yalancı anaya kaçmış, günlük yumurtalı çerçeveden ana arı yüksüğü yapmamışlar. 

Bir tane dörtlük kovanda az sayıda işçi arı vardı, ona günlük yumurtalı bir çerçeve verdim.

26 TEMMUZ 2022 SALI İnece'de su işleri... Bugünlerde hava çok sıcak, ortalama sıcaklık 35 derecenin üstünde.. İki kovanda anaarı yok, geçen hafta dörtlü kovana verdiğim günlük yumurtalı çerçevede anaarı yüksüğü yapma eğilimi yok.

Sabah arılığa gittiğimde kovanlara açık renkli polen girişi var. Mısır çiçeğinden olabilir. 

Şeftaliler çok meyve tuttu. Dolayısıyla dallar meyveyi taşıyamayınca kırıldılar.

30 TEMMUZ 2022 CUMARTESİ Arılıkta biraz su işleri yaptık. Ana arısız kalan iki kovanı küçük kovanlardaki arılarla birleştirdim. Başka bir kovandaki yeni çıkan anaarıyı kontrol ettim. Ana arı küçük yapılı ve arılıktaki asıl damızlıktan olmadır. Henüz yumurtaya başlamamış ama yumurta için işçi arılar hazırlık yapmış.


31 TEMMUZ 2022 PAZAR Akşam üstü arılığa uğrayıp biraz şeftali, erik ve üzüm topladık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder