1 Ekim 2022 Cumartesi

2022 AĞUSTOS

 7 AĞUSTOS 2022 PAZAR İnece'de arılıkta su işleri...

Ergün'le gidip geldim. Geçen hafta birleştirdiğim arılarda ana arıyı gördüm. Birinde varroa var. Az formik asit verdim. Yeni analı kovanda ana arıyı göremedim, yavru da yok, şimdilik yalancıya kaçma yok. Geçen haftaki kontrolde ana arıyı görmüştüm. Ana arısını aldığım küçük kovanda ana arı yüksükleri kapanmış.

11 AĞUSTOS 2022 PERŞEMBE İnece'de arılığa uğradım. Geçen gün yarım bıraktığım su işinde sulanmayan yerleri suladım. Ana arısını alığım bir ruşette yeni ana arı yüksükleri yapılmış. İki tanesini kesip ana arısız kalan bir kovana verdim. Sarı erik ve şeftaliler soyulmuş. Birileri gelip toplamış. Üzümlerin olduğu yerde de gezinmişler.

12 AĞUSTOS 2022 CUMA Demircihalil'de bal hasadı yaptık. 120 çerçeve aldık. 

12 ve 13 ağustos tarihlerinde bal süzdük. 

17 AĞUSTOS 2022 ÇARŞAMBA Arabamı Edirne'de Mercanlar Volkswagen servisinden aldım. İnece'deki evde geçen günlerde süzdüğümüz petekli bal kasalarını arabaya yükledim. İnece'deki arılığa uğradım. Biraz su işi yaptım. Saat beş sıraları Demircihalil'e gittim. ve geçen cuma günü bal hasadı yaptığım kovanlara balı süzülmüş çerçeveleri verdim. 

Giderken fark ettim, Demircihalil'e biraz yağmur yağmış ama arıların olduğu yerde yoktu.

18 AĞUSTOS 2022 PERŞEMBE Demircihalil'de bal hasadı. 120 çerçeve aldık.

İnece'ye gidip balların bir kısmını süzdük. Kazandaki balları kavanozlara doldurdum. Boşalan kazana kovalardaki balları doldurdum.

19 AĞUSTOS 2022 CUMA Dün sağamadığımız peteklerin balını sağdık. Ortalığı toplayıp, balını sağdığımız çerçeve kasalarını arabaya yükleyip, Demircihalil'deki arılığa giderek bal aldığımız kovanlara boş çerçeveleri verdik.

Akşam üzeri baraj kıyısındaki yeri satın alan kişi telefon etti. Yarın yeri görmek için.

20 AĞUSTOS 2022 CUMARTESİ Baraj kıyısında arıların olduğu yeri satın alan yeni sahibiyle tanıştık ve araziyi gezdik.

Öğleden sonra İnece'ye gittim ve bal doldurmak için kavanoz hazırladım.

21 AĞUSTOS 2022 PAZAR Baraj kıyısında bal hasadı yapıldı.

Gün bal hasadı ve bal süzmekle geçti. Bal dinlendirme kazanındaki bal kavanozlara dolduruldu.

22 AĞUSTOS 2022 PAZARTESİ Bal süzdüğümüz mekanda ortalık biraz toparlandı. Öğleden sonra bağlığa uğradım çok kararan petekleri ağaçların dibine bıraktım. Akşam üzeri süzdüğümüz petekleri bal aldığımız kovanlara verdik.

23 AĞUSTOS 2022 SALI Arabadaki çerçeve kasalarını köye bırakmak için İnece'ye gittim. Öğleden sonra bağlığa uğradım ve su işleri yaptım.

Üzümler olgunlaşmış.


24-25 AĞUSTOS 2022 ÇARŞAMBA- PERŞEMBE Yağmur geçişleri olan günler...Hacı abinin yerindeki kovanlardan 10 adetini İnece'ye taşıdım. Baraj kıyısındaki arılardan ikisi yağmalanmış, muhtemelen bu kovanlar ana arısız kaldı ve mevcut arılar kovanı koruyamadı. Dört kova
nda da yalancı ana olayı var. Bunun nedeni oğul veren kovanların yeni ana arısı çiftleşme uçuşuna çıkınca kovana geri dönememeleri olabilir, çünkü bu sene koca yaz arı kuşları arılık etrafından eksik olmadı. 

26 AĞUSTOS 2022 CUMA Arıcılıkla ilgili işler...

27 AĞUSTOS 2022 CUMARTESİ İnece'de bal hasadı yapmak için hazırlıklar yapıldı. 

28 AĞUSTOS 2022 PAZAR  İnece'de bal hasadı başladı. 120 çerçeve aldık. Peteklerin maşallahı var. Genelde tam sırlı, 3-4 kilo gelir.


 29 AĞUSTOS 2022 PAZARTESİ Bugün bir kişi eksik, hasada devam 120 çerçeve aldık.

30 AĞUSTOS 2022 SALI Dünkü aldığımız ballardan kalan 6 kasa bal süzüldü. Süzülen çerçeveler kovanlara geri verildi. Çok eski petekler dışarda bırakıldı. Kazanlardaki ballar tenekelere dolduruldu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder